יום חמישי , מרץ 28 2024

הורי “הקטנטנים של יעל” שכרו עורכת דין: “שמנהלת הגן תעמוד לדין”

עורכת הדין טלי גוטליב המייצגת את ההורים חושבת שהמשטרה בוחרת בדרך הקלה כשהיא מעמידה לדין רק את המטפלת. עורך דינה של מנהלת הגן: "עולמה קרס, היא לא ידעה"

"הקטנטנים של יעל", צילום: באדיבות ההורים
"הקטנטנים של יעל", צילום: באדיבות ההורים

סיגל אלקיים וייס, המטפלת המתעללת בפרשת הפעוטון “הקטנטנים של יעל”, נשלחה למעצר בית לשמונה ימים ביום שלישי האחרון. במקביל, הורי הגן שכרו את עורכת הדין טלי גוטליב בדרישה להעמיד לדין גם את מנהלת הפעוטון, יעל סבתו.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


“חלק מהורי הגן הם במשרות בכירות, אנשים שלא היו מעיזים להפר חוק ולשים מכשירי הקלטה בתיקים של הילדים”, מסבירה עורכת הדין גוטליב את טענתם, “הם פנו למנהלת הגן, הם היו ערניים. היו סימני חבלות להורים לא מוסברים. הגננת אמרה להם כל הזמן אני אבדוק. זה כלכך מקומם כי הורים סומכים ונותנים את היקר להם ביותר”.

הטענה של מנהלת הגן היא שהיא לא ידעה על המעשים

“להאשים פה רק את סיגי זה חיים קלים למשטרת ישראל. בגן, בין קבוצת הגדולים לקטנים, מפריד קיר גבס. אין מצב שהיא לא שמעה. מדובר בענישה קשה, במילים פוגעניות, בבכי מוזר. לא יכול להיות שמתחת לאף שלה ילדינו סופגים עונשים בזויים. אנחנו לא מחפשים שרק מבצעי העבירה יעמוד לדין אלא גם שמנהלת הגן, שהייתה שם, תעמוד לדין באותה מידה. לא יותר”.

עו"ד טלי גוטליב, צילום: יח"צ
עו”ד טלי גוטליב, צילום: יח”צ

לפי ריבוי המקרים לאחרונה נדמה שמתפתחת מכת מדינה בנושא. מה אנחנו יכולים ללמוד מהסיפור הנורא בפעוטון במקרה הזה?

“כעורכת דין שנים רבות, אני טוענת שהורה הוא ידו הארוכה של הילד. וכשם שלי מותר להקליט שיחה שאני צד לה, גם לקטין יש זכות באופן תיאורטי להקליט שיחה שהוא צד בה, אך בגלל שהוא קטין מי שעושה את זה עבורו הוא ההורים. לכן הגיע הזמן, במציאות בה אנחנו ערים כל פעם מחדש לפגיעות איומות בילדינו הקטנים, לאפשר ולטעמי גם לחייב גנים להתקנת מצלמות ומכשירי הקלטה, שהם חובת זהירות גם לגננות. ברגע שאדם יודע שהוא מוקלט זה משרה עליו חובת זהירות לא רק כלפי הילדים, אלא גם כלפי עצמו. אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר למנוע פגיעה בילדים. ותדענה מנהלות גנים שהן לא יוכלו להסתתר מאחורי הגדרת התפקיד כמנהלות בלבד, חלה עליהן חובה מוגברת, לבדוק לערוך ביקורי פתע, להסתכל במצלמות כפי שהיה במקרה הזה”.

עו"ד נס בן נתן, צילום: יח"צ
עו”ד נס בן נתן, צילום: יח”צ

תגובת עו״ד נס בן נתן, המייצג את סיגל אלקיים וייס: ״מדובר בבחורה נורמטיבית עם מערכת ערכים תקינה, שבמספר אירועים מסוימים, התנהלה בצורה לא נאותה. לא מדובר באירועים קיצוניים. היא הודתה במיוחס לה והביעה חרטה עמוקה ותיארה את הלחצים והקשיים שבעבודתה״.

עו"ד שרון נהרי, צילום: יח"צ
עו”ד שרון נהרי, צילום: יח”צ

תגובת עו״ד שרון נהרי, עורך דינה של יעל סבתו, מנהלת הגן ״הקטנטנים של יעל״: ״אכן יש ליעל אחריות מוסרית לכל מה שקורה בגן והיא באמת מרגישה קשה מאוד. עולמה קרס והיא מרגישה לא טוב עם עצמה בשל העניין שקרה. אולם היא לא ידעה, ולא יכלה לצפות דברים שקרו בגן לכאורה. צריך לזכור שהנכדה שלה בגן הזה והיא זו שהתקינה את המצלמות והעבירה למשטרה את החומרים. הדברים האלה מחזקים את אי ידיעתה. בכל מקום היא יכולה רק להצטער, להחליף את הצוות ולרצות את הילדים, כפי שעשתה שנים רבות״.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

עגלות קפה ברמת גן. צילום: ליאור שמחי

קפה בגינה – המיזם שיחזיר את הקהילתיות לרמת גן?

תפריט נגישות