יום רביעי , אפריל 17 2024

“לא מוכנים לגדל דור של מכורים למסך”: תלונות על סגירת חצרות בתי הספר בשבתות

שלט בחזית בית הספר הבילויים, המודיע על סגירת החצר בשבתות ובערבי חג, גרר פוסט זועם מהפעילה החברתית המקומית, ניצן כהן. העירייה: "נבחן אפשרות להוספת מגרשים שייפתחו לציבור בסופי השבוע"

העירייה החליטה לסגור את בית הספר בשבתות ובערבי חג, צילום: ניצן כהן
העירייה החליטה לסגור את בית הספר בשבתות ובערבי חג, צילום: ניצן כהן

תלונות על החלטת עיריית רמת גן לסגור את שערי בית הספר בסופי שבוע ובערבי חג, מה שמונע מילדי השכונות לצאת ולשחק בחצר בית הספר בקרבת ביתם. ניצן כהן, פעילה חברתית המתגוררת בשכונת לב הזהב, פירסמה בפייסבוק פוסט בו כתבה: “עיריית רמת גן, תסבירו לי מה הקטע? את כל בתי הספר באזור סגרתם אחרי שעות הלימוד, לילדים אין מגרש באזור לשחק בו כדורגל/כדורסל…ממש מרגיז ומרתיח. לא מוכנים לגדל כאן דור של ילדים מכורים למסך”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בשיחה עמנו היא מספרת שבתקופה בה היא הייתה תלמידת בית ספר בעיר המציאות הייתה שונה. “זה נוהל חדש. כשאני הייתי ילדה היינו משחקים אחר הצהריים ובשבת. יש חוק עזר עירוני כלל ארצי שאומר בפירוש שבית ספר זה שטח ציבורי. הבניין עצמו של הכיתות, הוא מבנה ציבורי ולא חייבים לפתוח אותו אחרי צהריים וזה לגיטימי, אבל חצר בית ספר לא אמורה להיסגר בשעות אחר הצהריים. נראה שהעיר עוברת תהליכי הדתה. וגם עצוב שבבית ספר קורצ׳אק, לא רחוק מהבילויים, פתוח אחרי הצהריים, כי אולם הספורט משמש לחוגים בתשלום וכשיש אופציה לפעילות ספורטיבית שאינה כרוכה בתשלום מגיעה העירייה ומונעת זאת מהילדים”.

ניצן כהן, צילום: פרטי
ניצן כהן, צילום: פרטי

איפה צולמה התמונה שהעלית לפייסבוק?

“בבית ספר הבילויים. אצל השכנים שלנו, בגבעתיים, פתוח כל הזמן. ילדים משחקים בחצר כתמיד תראי הורה אחד לפחות שעומד בצד ומביט. אם היית אומרת לילדים שיש מגרש חלופי, מילא. אבל אין מגרש. צריך לנסוע באוטובוס עד וינטר, כי אין להם מגרש לשחק כדורגל אחרי הצהריים. לא כל הורה יכול לממן חוגים חמישה ימים בשבוע. לילדים כאלה יש שתי אופציות: או כל היום להיות ברחוב ולהגרר לאלימות וונדליזם, או לשבת בבית כל היום ולהדבק למסך”.

תושבת נוספת, משכונת רמת השקמה, מספרת כי בעקבות פנייה דומה שלה לעירייה נענתה כי בית הספר סגור בשל חשש לפציעות של ילדים. “הסבירו לי שייתכן שיהיו שם תופעות של ונדליזם ומכות. לטענתם, בגלל שאין שם מישהו מוסמך אפילו השירותים מהווים סכנה. יכול לקרות שם אסון ואף אחד לא ידע”.

תגובת עיריית רמת גן: “עיריית רמת-גן שואפת לשמור על איזון בין הצרכים השונים של כלל התושבים, ובמקרה דנן-לאפשר מחד לבני הנוער לשחק במגרשי הספורט בשבתות ומאידך לתת מענה לתושבים הדורשים שמירה על השקט בשבתות וחג. לשם כך, נעשה מיפוי של כל מגרשי הספורט במתקנים ובמוסדות החינוך העירוניים ונקבעה רשימה סדורה של כלל המתקנים בהם מתאפשרת גישה למגרשי הספורט. עם זאת, לאור הביקוש במגרשים נוספים למשחקים בשבתות, תקיים העירייה דיון נוסף בנושא ותבחן אפשרות להוספת מגרשים שייפתחו לציבור בסופי השבוע”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות