יום שלישי , אפריל 16 2024

רמזור בדרך לחופשה: יומן מסע לדרכון הביומטרי

מכיוון שתוקפו של הדרכון שלה פג, חנה שטרן יצאה לביקור במשרד הפנים בגבעתיים שהרגיש לפרקים כמו השתתפות בקומדיה טלוויזיונית

משרד הפנים בגבעתיים, צילום: חנה שטרן
משרד הפנים בגבעתיים, צילום: חנה שטרן

הדרך לשדה התעופה חייבת לעבור במשרד הפנים. כדי לטוס לחו”ל, חייבים להוציא דרכון. לאחרונה פג תוקפו של הדרכון הישן שלי, לכן חברים הציעו לי להיכנס לאתר משרד הפנים ולהזמין תור לאחת מלשכות האוכלוסין באזור. אז נכנסתי. לאחר פגישה וחקירה עם ממשק לא ידידותי במיוחד, קבעתי בגבעתיים, בעוד שבועיים, בשעה 10:16.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


והנה, חלפו שבועיים ויצאתי לדרכי ביום המיועד, די מעודדת, אבל כמובן שלא הייתה חנייה פנויה באזור. התור בכניסה לבניין כבר בישר שכאן אין סיבה להתעודד, ממתינים בכיף או שלא.

תור בכניסה למשרד הפנים בגבעתיים, צילום: חנה שטרן
תור בכניסה למשרד הפנים בגבעתיים, צילום: חנה שטרן

כמו במערכון מסוים בתוכנית ‘רמזור’ עם אדיר מילר, עמד שומר מול עמדת הנפקת הכרטיסים, ולחץ על הכפתור.בשעה 10:26 קיבלתי את המספר 190 ולא נותר לי אלא להביט בהשתאות באולם הגדול ולהבין שעליי להמתין, 18 אנשים. התיישבתי וראיתי שיש אמנם אינספור עמדות שירות, אבל לא כולן היו מאוישות והתור התנהל בעצלתיים. עברה שעה שלמה עד שהתקבלתי.

למזלי, הפקידה דווקא הייתה חייכנית וזריזה. כיום כבר אין צורך להצטלם ולהביא תמונות פספורט, הכל נעשה כאן במהירות וקיימת גם אפשרות לשנות את התמונה, אם לא אהבתם את מה שהמכונה צילמה.

ניפגש בעוד עשר שנים, צילום: חנה שטרן
ניפגש בעוד עשר שנים, צילום: חנה שטרן

למי שעדיין לא בקיא ברזי הדרכון הביומטרי, כדי להמתיק את הגלולה, של אובדן הפרטיות, מבטיחים כאן דרכון לעשר שנים, במקום לחמש למי שעדיין מתעקש שלא לתת את טביעת האצבע שלו למאגר הממשלתי. לחצתי על המכשיר הקטן, עם בוהן ימין ובוהן שמאל והנה הצטרפתי למאגר ועוד מרצון.

המלצה חמה לכל מי שרוצה לטוס ממש בקרוב, מרגע הוצאת הדרכון יש להמתין שלושה שבועות עד לקבלתו. ושתהיה לכם חופשה נעימה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. הבעיה עוד יותר מורכבת:
    במשרד הפנים אומרים לך לאחר סיום התהליך, כי עלייך לחכות עד שישלחו לך את תעודת הזהות הביתה עם שליח ואחר כך לחכות שתקבלי הודעת SMS לטלפון הנייד, עליה עלייך לענות אחרת לא תופעל לך תעודת הזהות הביומטרית.
    הודעת SMS לא מגיעה וכל הניסיונות להתקשר למשרד הפנים ולהבין מה קורה, לא מצליחים לקבל מענה כלשהו.
    אז איפה בדיוק הדברים עומדים ?? מישהו יכול לענות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות