יום שישי , מרץ 29 2024

רמת גן – איך תייצרו עוד מקומות תעסוקה בעיר

'קאט דה בולשיט'  - השבוע פנתה מערכת רמת גן גבעתיים ניוז לכל המתמודדים בבחירות לראשות העיר לבדוק מה התוכנית הכלכלית שהם מביאים איתם לניהול העיר רמת גן

קאט דה בולשיט

התושבים שואלים – המועמדים מתחייבים


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


כמדי שבוע, מערכת רמת גן גבעתיים ניוז מקבלת פניות מתושבים על נושאים בסדר היום הציבורי. השאלות מופנות למתמודדים לראשות העיר רמת גן כדי לקבל את התחייבותם לבוחרים. המועמדים כרמל שאמה, צבי שירין ובני גטר סרבו למסור מידע לציבור.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות רמת גן – להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן

מתחם הקונטיינרים ברמת-גן

 

ישראל זינגר: תוספת של 3 מיליון מ”ר לתעסוקה

ישראל זינגר, צילום: יח"צ

תעסוקה וכלכלה עירונית היו וימשיכו להיות ליבת העשייה העירונית וזאת כדי להבטיח ולבסס את האיתנות הכלכלית של העיר. לא בכדי הפך מתחם הבורסה לאטרקטיבי ביותר לעסקים בגוש דן (כפי שפורסם בסקר של עיתון גלובס). מטרתנו היא למצב את רמת גן כעיר העסקים של ישראל לרגל חגיגות 100 שנים לעיר, כך שתמשוך חברות שונות במגוון תחומים, בין היתר באמצעות:

תוספת של 3 מיליון מ”ר לתעסוקה במתחם הבורסה, פיתוח תוכנית אב לתחבורה שתהפוך את מתחמי המסחר לאטקרטיביים יותר. מגבשים את פרויקט הדגל בתחום הכלכלה העירונית במסגרתו, נקים מרכז עסקים חדש בשטח מתחם האצטדיון שייעודו למסחר מתחומי הידע, הטכנולוגיה והתרבות.

תו משודר”ג כבר מיושם ומטרתו לקדם את העסקים הקטנים והבינוניים בעיר, לקשר בין התושבים לעסקים, לחזק את הקשר בין העירייה ובעלי העסקים ולגבש קהילה עסקית-עירונית.  זאת לצד, פתיחתו של סניף מעו”ף (הסוכנות לעסקים), בשיתוף משרד הכלכלה,  שמעניק מערך קורסים ייעודי לעסקים קטנים ובינוניים בעיר.

רחובות המסחר של העיר (ביאליק, ז’בוטינסקי ועוד) יעברו שדרוג משמעותי במטרה להחזיר עטרה ליושנה ולשפר את המסחר. בקדנציה הבאה, נמשיך בפיתוח הזרוע הכלכלית-העירונית, נממש את התוכנית להחזרת תושבי הגיל השלישי למעגל העבודה וההתנדבות בעיר. חממת היזמות של רמת-גן net.work  נפתחת בימים אלו, תהווה מתחם פורץ דרך בנושא יזמים פרטיים ורשות מוניצפאלית.

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – רמת גן גבעתיים ניוז

רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה  – רמת גן ניוז – כל מה שקורה בעיר

 

שלומי הראל : עסק חדש ילווה על ידי העירייה

שלומי הראל, צילום: יח"צ

עסקים ברמת גן עסקים בעיר מהווים מקור להכנסות, הם גם מאפשרים עיר חיה שאנשים קונים ומבלים בה ולא רק ישנים בה, מענה טוב לעסקים מטעם הרשות העירונית יעודד את קיומם ויפריח את העיר ולכן העסקים בעיר צריכים לקבל יחס רציני ומשמעותי.

מה נעשה כדי לעודד פתיחת עסקים בעיר נקדם מדיניות של רישוי מהיר לעסקים מסוגים מסוימים באזורים מסוימים (לדוג’ בתי קפה, פאבים ומסעדות על צירים ראשיים ובמתחם הבורסה), עסק חדש ילווה ע”י העירייה ויונחה לגבי כל נושא רלוונטי, החל מרישיונות וכלה בפינוי אשפה.

חניה מוזלת לבעלי עסקים בעיר בחניונים מוסדרים – תעודד בעלי עסקים שאינם תושבי העיר לחנות באופן מסודר ותשאיר את החניות ברחובות עצמם פנויות לתושבים (חינם) ולקונים (בתשלום כחול לבן).

מדיניות מיסוי – בחינת האפשרות לחשב את הארנונה של העסק ע”פ פרמטר של רמת אזור עסקים ולא רמת אזור מגורים לפיה מחושב כיום – עידוד עסקים ע”י תו עירוני ופרסום באתר העירייה של עסקים בעלי התו – כרטיס תושב דיגיטלי שיאפשר לעסקים נתינת הטבות ופרסום לתושבי העיר.

 

אילן ביטון: מימוש פוטנציאל בבורסה ומתחם האיצטדיון

אילן ביטון רמת גן

מתחם הבורסה הינו רובע העסקים של רמת גן והמנוע הכלכלי העיקרי של העיר, יצירת מקומות עבודה חדשים עולה בקנה אחד עם מימוש הפוטנציאל המקסימלי של מתחם הבורסה כמרכז תעסוקה, מסחר, תרבות פנאי ותיירות: כראש עיריית רמת -גן, אפעל להגדלת נוכחותן של חברות בינוניות וגדולות: חברות הזנק, מסעדות איכות, רשתות קמעונאות ועוד.

בנוסף תכנית פיתוח של מתחם האיצטדיון הלאומי החדש ברמת גן הכולל חנויות, מסחר, בתי קפה ומגדלי משרדים אשר באופן טבעי גם ייצרו מקומות עבודה נוספים לציבור הרמת גני.

צמד הרחובות נגבה ושדרות ירושלים נמצאים גם הם על סדר היום התכנוני. הרחובות הנ״ל הינם מרחבים ציבוריים בעלי פוטנציאל רב שאינו ממומש.

 

אביהוא בן משה: אקדם תכנית להחייאת אזורי התעסוקה

אביהוא בן משה, צילום: יח"צ

עסקים קטנים ובינונים הם מנוע כלכלי עצום. כראש העיר אפעל בכמה מישורים ובראשם חיזוק אזורי המסחר שבהם הם פועלים, במיוחד במרכז העיר. מדובר במרכזים מסחריים שהוזנחו במשך שנים, כשהם למעשה החמצן העירוני שלנו. אקים מרכז שירות לעסקים, שיספק מידע ויקל על העסקים בתהליכי קבלת רישיון עסק והכל תחת קורה אחת, מבלי לטרטר אותם ממקום למקום. במקביל, אקדם תכנית להחייאת אזורי התעסוקה, שיהפכו למקומות שוקקים חיים, ואפעל להקמת ועד ניהולי משותף של העסקים באזורים העסקיים השונים. בנוסף לכך, נפתח מתחמי עסקים ובילוי באזורים בעלי פוטנציאל, כדוגמת האזור הסמוך לאצטדיון ובסמוך לספארי. נמנף את העוגנים הקיימים לצורך זאת, כגון חידוש מבנים המיועדים לשימור.

מעבר לכך, אפעל להוציא אל הפועל את התוכניות לבניית משרדים באזור הבורסה, שיהפוך להיות אזור עסקי מסחרי בבוקר ומקום בילוי בשעות אחר הצהריים והערב, שישלב מגורים לצעירים, אשר יחיו את המקום. ישנם אלפי מ”ר של עסקים שמחכים למימוש, אשר בנייתם לצד חיזוק והחייאת אזורי המסחר הוותיקים, יהוו מנוע לצמיחה כלכלית, חוסן כלכלי, פיתוח מקומות תעסוקה, תרבות, תיירות ואיכות חיים.

 

ליעד אילני: one stop shop למקימי עסקים קטנים חדשים

ליעד אליני

אחרי שנים של הזנחה רמת גן צריכה זריקת מרץ גם בתחום הכלכלה העירונית. לכלכלה עירונית מצליחה דרושים , לפני הכל, תשתיות מודרניות: נגישות, מקומות חניה, נתיבי תחבורה ציבורית, כבישי גישה ראויים, מדרכות תקינות, הצללות,  עיצוב אדריכלי חדש לרחובות המרכזיים, אכיפה של שיפור חזיתות החנויות ולצד זה קיצוץ בבירוקרטיה והקלות בארנונה.

הגיע הזמן ל one stop shop למקימי עסקים קטנים חדשים. כל אלו יחד עם בנית קריה אקדמית חדשה וקרית ספורט עם שלל מגרשים לטובת הנוער הרמת גני. קרית הספורט והקריה האקדמית לצד הרחבת מקומות הבילוי יוסיפו מקומות עבודה רבים ויזריקו סם חיים לעירנו. רמת גן צריכה ראש חדש עם חשיבה מחוץ לקופסא שיחזיר לה את מעמדה כעיר המובילה בגוש דן.

 

גלעד שריר: נעודד עסקים לעבור לרובע היהלום מתל אביב

עו"ד גלעד שריר, צילום: יח"צ

כלכלה עירונית היא הבסיס לעיר שוקקת חיה מתקדמת ונעימה. ערוב השימושים והיכולת לרדת מהבית, לעשות קניות וסידורים בקרבתו הם מהחשובים במדדי איכות החיים המודרנית. בעבר פעלתי רבות לקידום העסקים בעיר (בלק ביאליק, פורום עסקים, פורום הייטק) אני מתחייב כי לאחר שאבחר לראשות העיר, אפתח את רובע היהלום שיכלול הן פתרונות דיור בשילוב עם מסחר ובילוי. במקביל, נעודד עסקים לעבור לרובע מתל אביב ובני ברק.

נחזיר את “ביאליק” לימי הזוהר ע”י הכפלת גודל המדרכות, קביעת סטנדרט חזיתות אחיד, טיפול במטרד הפיקוסים והנחה בארנונה לעסקים בשנה הראשונה לפתיחתם מקרן עידוד עסקים תוך השקעה בפיתוח של הרחוב. כלכלת העיר לא אמורה להיות תלויה אך ורק בארנונה שלנו התושבים ויש לחשוב על פתרונות יצירתיים שייצרו מקורות הכנסה נוספים מחד ויעזרו לכלכלה העירונית לפרוח מאידך וזאת כדי להפסיק להיות עיר שינה ולהפוך לסיפור הצלחה- עיר שוקקת וחיה.

פתרון אחד כזה הינו שותפות והשקעה במיזמים טכנולוגיים שייצרו לנו הכנסות עקיפות, לדוגמא בתחום הערים החכמות, נשווק אותם לערים אחרות בארץ ובעולם  וכאשר הווייז העירוני הבא יימכר תושבי העיר  יהיו המרוויחים הגדולים.

 

אריה מזרחי: הקמת מרכזי בילוי, באזור הבורסה, אצטדיון ר”ג

אריה מזרחי, צילום: באדיבות מטה הבחירות

תמהיל נכון לעיר מצליחה ומקיימת. ערים מצליחות בעולם. הם ערים עם קיימות , כלומר החיים בעיר מאפשרים לנהל אורח חיים , בריא ונעים.השילוב בין מגורים, מרחב ציבורי וגנים, מוסדות חינוך, מקום עבודה. מסחר, ומקומות בילוי , ונגישות תחבורתית, כדי לקדם את הכלכלה העירונית, ולייצר מקומות עבודה, כראש העירייה, אני אעודד את המסחר בעיר,  60% מהכלכלה בעולם זה העסקים הקטנים, בעיר כ-30% מהחנויות ובתי העסק סגורים, בגלל מיסוי גבוה , ודרישות רישוי מסובכות, שמפריעות לכדאיות הכלכלית של העסקים, שמונעים ליצר מקומות עבודה.

הוספת שעות פתיחת לעסקים. בעיקר בתי קפה, כדי להחיות את המסחר בעיר, ובמקומות הנכונים לאפשר לפעול גם בשבת, מבלי להפריע לתושבים הדתיים , ולא בקרבת בתי כנסת, הקמת מרכזי בילוי, באזור הבורסה, אצטדיון ר”ג, במזרח העיר בסמוך לכביש 4,  ובצומת מסובים במתחם המוסך העירוני ,במתחם האצטדיון ניתן להקים מגדלי משרדים, תוך שיקום האצטדיון, ומינוף האזור אנו נרדמנו .בני ברק מעבר לכביש עושים זאת בגדול, וההכנסות העתידיות שלהם גדולות מהכנסות ר”ג באיזור הבורסה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סבבוס צילום נטלי פורטי

סבבוס רמת גן עובר לשעון קיץ: לוחות הזמנים המעודכנים

תפריט נגישות