יום שלישי , אפריל 16 2024

שבוע החלל העולמי נוחת בגבעתיים

שבוע החלל העולמי נוחת בגבעתיים

אירועי שבוע החלל העולמי נוחת בגבעתיים עם הרצאה חינמית שתקיים היום (שלישי) במצפה הכוכבים בגבעתיים. סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ארגנה שלל פעילויות העשרה במהלך השבוע בכ-50 מוקדים ברחבי הארץ.

ההרצאה “הכירו את השכונה: כדור הארץ ויתר השכנים שלו” תעסוק בייחודיות מערכת השמש לעומת מערכות כוכבי לכת שנתגלו לאחרונה. המרצה ד”ר דיאנה לאופר, מנהלת מדעית של מצפה הכוכבים גבעתיים ומרצה בחוג לגיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב.

ד”ר לאופר אמרה כי “מדובר ערב פתוח לקהל הרחב, תהיה תצפית במצפה הכוכבים, במסגרת הערב יחולקו טלסקופים ונצפה יחד בכוכבים, מקווים שלא יהיה מעונן. בתקופה זו ניתן לראות את שבתאי ואת מאדים. במערכת השמש יש שמונה כוכבי לכת ואנחנו יכולים לראות אותם, את הטבעות היפות של שבתא, את הצבע האדום של מאדים – אפילו בטלסקופים קטנים”.

עוד הוסיפה ד”ר לאופר כי “ההרצאה מתאימה למשפחות, ילדים מגיל שמונה ימצאו עניין בתחום, אנחנו גם רואים שמגיעות למצפה משפחות רבות כמו גם מבוגרים. ההרצאה תימשך כשעה ומתאימה גם לבוגרים וגם לילדים. הנושא של ההרצאה די חדש, כוכבי הלכת מחוץ למערכת השמש והחל להיחקר לפני זמן לא רב. כוכבי הלכת מחוץ למערכת מאוד קשה לצפות מטלסקופים קטנים, הז תחום חדש במחקר האסטורנומי, אנו נדון בשיטות הגילוי והתגליות האחרונות בתחום. עדיף להירשם מראש באתר”.

מגוון ההרצאות דנות בנושאים מי היו הראשונים שחשבו שניתן להגיע לחלל, מהם סודות היקום, האם אנחנו לבד ביקום, ואיך מתרגלים יוגת חלל? באירועים, שיתקיימו ללא תשלום מוזמן הקהל הרחב להשתתף בהרצאות, סדנאות, חדרי בריחה, מציאות מדומה וסרטים שחושפים להיבטים השונים של תחום החלל והשפעתו על חיינו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשורה נעימה לשוכרים, פחות למשכירים | צילום אילוסטרציה: Pixabay

בין גבעתיים להוד”ש: נפילה במחירי השכירות ברמת גן – מדורגת 7 בארץ

תפריט נגישות