יום חמישי , מאי 2 2024

דיווח ממועצת העיר רמת גן – הקרב על השבת נדחה ליום אחר

זו הייתה אמורה להיות ההצגה הכי טובה בעיר, ובהתאם היא משכה אליה נציגי ציבור מכל העיר, אבל בסופו של דבר ההצבעה על תחבורה ציבורית בשבת נדחתה מטעמים טכניים למועד אחר. לפני כן החליפו ליעד אילני ואביהוא בן משה מהלומות מילוליות. יו"ר האופוזיציה החרים את הדיון בנושא: "לא אקח חלק בשוק הכרמל"

כרמל והמאבטח

משחק העונה הוליד 0:0 מאכזב – כך סיכם אחד מחברי המועצה את הדיון הארוך והמסקרן שבסופו הייתה אמורה להתקיים הצבעה על תחבורה ציבורית בשבת. אחרי שהדיון נמשך מעבר לארבע שעות הגיעה נקודת ההחלטה ואז היה צריך להאריך את הישיבה מבחינה פרוצדוראלית עד תום הדוברים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ברוב של 11 על 5 הוחלט להמשיך, אבל לפי החוק חובה רוב של 75 אחוז מהחברים ולא היה רוב כזה ולכן הישיבה ננעלה לאחר החלטת היועץ המשפטי. הישיבה נדחתה למועד אחר.

כבר בתחילת הדרמה נראה היה שאף חבר מועצה לא מתכוון לפספס את 15 דקות התהילה מול כלי התקשורת המרכזיים במדינה שבאו לראות איזה כיוון תבחר רמת גן – עיר חופשית או שמירה על המסורת.

חבר האופוזיציה יונה טילמן פתח ודיבר על הדרת נשים שעלתה לכותרות אחרי שמנהל המחלקה לתרבות תורנית טוביה עזורי הוריד מהבמה ברמת עמידר ילדה שרצתה לשיר: “אין לי בעיה עם שירת נשים. הייתי בארוע כזה באוניברסיטה ולא הסתרתי את פניי, אבל יש כאלה שיש להם בעיה עם זה כמו תושבי רמת עמידר החרדלים. הם זכאים לקבל את מה שקיבלו הלהטבים”.

לדבריו, “טוביה טעה כשלא סיפר את האמת, אבל בוא נודה על האמת. הוא כבר זמן מה על הכוונת. למה פורסם מכרז למנהל מחלקת תרבות עירונית לפני יום העצמאות? טוביה היה על הכוונת של שס. צריך להחזיר אותו לתפקיד. הוא סבל מספיק”.

ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, אמר בתגובה: “אתה לא מבין איזה נזק זה גרם לעיר. עשו עלינו סיבוב. שמו אותנו על הגריל. כואב לי הלב על מה שקרה לטוביה, אבל זה היה הדבר הנכון”.

לאחר מכן החל סיבוב ארוך של נאומים די צפויים של חברי המועצה, בעד ונגד תחבורה ציבורית בשבת. אילני אמר ש”הגיע הזמן שרמת גן תהיה יותר תל אביב ופחות פתח תקווה”. מנגד, מנחם דוד מש”ס ניסה לדבר למצפון היהודי של חברי המועצה, כשברקע התיישבה חבורה של רבנים שביקשה למחות על חילול השבת הצפוי.

למעשה הדבר היחיד שהיה מעניין בשלב הזה היה יציאתו של יו”ר האופוזיציה, חגי אשר, מחוץ לאולם.”אני לא מוכן לקחת חלק בשוק הכרמל“, אמר ויצא. סגן ראש העירייה, מנחם דוד, יצא אחריו וניסה לשווא לשכנע אותו לחזור להצבעה.

https://www.youtube.com/watch?v=Zmt5kaSDPB0&feature=youtu.be

אירוע מביך נוסף היה כשליעד אילני העלה על המסך כתבה ישנה שבה אביהוא בן משה מצדד בפתיחת עסקים בשבת.

הכתבה על אביהוא

כאמור, בתום הישיבה הארוכה נדחתה ההצבעה למועד אחר.

לאחר הישיבה אמר חגי אשר ל”רמת גן ניוז” כי “ברמת גן יש ראש עיר מפלג ראש העיר עסוק בתקשורת ולא בענייני העיר, כל מה שמעניין אותו זה להופיע בתקשורת ואם אפשר בארצית אז מה טוב. אם באמת היה חשוב לו להעביר את נושא התחבורה ציבורית בשבת היה משתמש בסמכות שלו כראש עיר ומעביר החלטה בעניין. כמובן שכרמל אלוף התקשורת מעדיף לקבל עוד כותרת על מחיר אחדות התושבים,כיו”ר האופוזיציה לא אשתתף בהצגה שלו ולכן החלטתי לצאת החוצה ולא להיות חלק משוק הכרמל” .

עו”ד זוהר ישרים מהסיעה הדתית המאוחדת-שס אמר: “הוכח כי השבת חזקה יותר מכל דבר אחר. אם הרב הגאון יוסף ניסן עוזב את הכל ומגיע יחד עם הרב מנצור ובנו לישיבת המועצה, זה צריך להדליק עבורנו נורת אזהרה אדומה גדולה וחזקה. אני רוצה לציין שראש העיר קיבל את הרב בכבוד וניכר שגם עבורו, נושא השאטלים בשבת מהווה החלטה לא פשוטה. כעת, הישיבה נדחתה ליום ד בשבוא הבא בשעה 18:00, נעשה הכל כדי לסכל את ההצבעה. אני קורא לראש העיר לבצע הצבעה חשאית בעניין של כל חברי המועצה בלי יוצא מן הכלל. מדובר בנושא מצפוני וערכי מאין כמותו אשר מתיימר לשנות בצורה מובהקת את הסטאטוס קוו הקיים בעיר וע”כ אין מנוס אלא לקיים הצבעה חשאית במסגרתה יביעו נבחרי הציבור את הרצון האמיתי שלהם, ללא מורא וחשש”.

יעקב אפרתי, מארגן עצרת השבת, אמר בתום הישיבה, שתי מלים שמסכמות הכל: “השבת ניצחה”.

לפני הדיון הגורלי על השבת התנהלו עוד עניינים.

חגי אשר עורר הרבה עניין כשאמר ש”בטורקיה יש ארדואן. במצרים היה פרעה. וברמת גן יש כרמל שאמה”.

ליעד אילני הגיב בכעס: “תתבייש! טוב שאתה לא משווה אותו להיטלר!”

אביהוא בן משה הגיש הצעה לסדר לחייב כל מעון בהתקנת מצלמה. כמו שנעשה בתל אביב”.

אילני השיב: “אתה כתבת בעלון לפני הבחירות שהחזקת את תיק החינוך. האם הזעזוע העמוק של התעללות בפעוטות לא גרם לך לוותר על ה-50 אלף שקל בחודש? כמה תלונות על אלימות בגנים היו בתקופתך? אפס! לא היו טענות על גני עירייה אלא רק פעוטונים. זה עסק פרטי. אין לך סמכות להגיד להם מה לעשות בעסק שלהם. אתה היית יו”ר ועדת עסקים. אתה יודע שלא ניתן לעשות זאת. ב-2.7 נעלה הצעה להקים תו תקן עירוני שכל פעוטון שיסכים שיהיו לו מצלמות ומחוסגן יקבל אותו. אם ההצעה הזו לא תעבור אני אוותר על שכרי”.

תקרית מביכה התרחשה כאשר ראש העירייה הביא מאבטח בשם שבתאי כדי להודיע שהוא החליט להעבירו ממעמד של עובד קבלן לעובד עירייה והודיע: “ברמת גן לא יהיו עובדי קבלן”.

כרמל והמאבטח
כרמל והמאבטח

האופוזיציה זעקה: “אל תשתמש בעובדים ליחסי ציבור. תביא את העובדים שפיטרת”.

בהמשך תקפו חברי האופוזיציה את ראש העירייה שמבזבז לטענתם כספי ציבור על אירועים יחצ”ניים כמו אירוע הגאווה, בזמן שהקופה הציבורית ריקה. “אולי אתה עושה את זה כי אתה מרגיש שהכסא שלך רועד”, הם רמזו ושאמה אמר מייד: “תביאו חתימות ונלך מחר לבחירות”.

יו”ר ועדת הכספים אלי מוסרי אמר כי “אני רמת גני מודאג. החוסן הכלכלי של רמת גן הידרדר למקום התשיעי בארץ. לא נעמוד ביעד הארנונה. לאור זאת אנחנו נלך לתכנית התייעלות כואבת כולל קיצוץ בהנהלה ובכיבוד. אני ממליץ לראש העירייה לצרף את כל חברי האופוזיציה לקואליציה כדי לצמצם את הגרעון”.

אלי מוסרי
אלי מוסרי

ההצעה לא זכתה להתייחסות משני הצדדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אושרה תוכנית קו המטרו. צילום אילוסטרציה canva

בעלות של כ-150 מיליארד ₪ הממשלה אישרה את תוכנית קו מטרו M2

תפריט נגישות