יום שלישי , אפריל 16 2024

עצרת רבנים ענקית ברמת גן – אל תפגעו בקדושת השבת

קריאה לציבור הדתי להגיע לרמת גן לעצרת ענק, ביום שלישי, 11.6.2019. "אנו אומרים: עד כאן! השבת הינה ערך עליון בעיניי הציבור הדתי, ואף בעיני רבים בציבור הכללי, הרואים בשבת ערך רב כיום מנוחה. אנו קוראים להנהגת העיר ולעומד בראשה מר כרמל שאמה הכהן לבטל את גזירת השבת"

הפגנות חרדים
צילום ארכיון - מוטי קמחי

עכשיו זה כבר רשמי: יחסי הדתיים והחילוניים ברמת גן על סף פיצוץ –  שינוי הסטטוס קוו שמובילה עיריית רמת גן שנעשית בצורה כה חדה וקיצונית, יכולה להוביל לפגיעה של ממש. כך מזהירים גורמי מודיעין במשטרה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


משבר בין חילוניים לדתיים ברמת גן

הימים האחרונים סוערים במיוחד, בעקבות כישלון הפגישה בין ראש העיר עם ראשי הפלגים הדתיים בעיר בעקבות התוכניות לתחבורה ציבורית בשבת וקיום מצעד הגאווה בעיר, החלו כלל הפלגים הדתיים והחרדים לתכנן הפגנות המוניות, תהלוכות וחסימה של העיר רמת גן, כל זאת בשם הפגיעה בקדושת השבת.

עצרת מחאה ראשונה נקבעה ליום שלישי 11.6.2019 בכיכר רמב”ם (אורדע) אליה צפויים להגיע המוני חרדים.

סגן ראש העיר רועי ברזילי – “בגלל התכנית שאפשרה פיצול של דירות ברמת עמידר הגיעו לכאן דתיים קיצוניים. בקצב הזה עלולים החילוניים ברמת גן למצוא את עצמם מול רוב קיצוני שיכפה עלינו את תפיסת עולמו”

משבר בין חילוניים לדתיים ברמת גן

אתמול כבר הופצו, ברמת גן בני ברק וירושלים ההודעות הבאות –  “עצרת תפילה וזעקה אנו, תושבי העיר רמת גן – דתיים, חרדים ומסורתיים, עומדים נדהמים אל מול פרצה גדולה בצביון היהודי של רמת גן המתרחשת מול עינינו. בתקופה האחרונה מבצעת עיריית רמת גן תוכניות שונות המחללות את קדושת השבת ואת האווירה המסורתית של העיר, וישנו את פני העיר והצביון היהודי המיוחד שלה!

במשך עשרות שנים חיים יחד דתיים וחילונים ללא מחלוקת, אנו קוראים לעירייה:  לחדול מיד מכל תוכניותיה המשנות את הסטטוס-קוו בעיר להשאיר את המצב על כנו ולא לגרום לפילוג ומחלוקת!

אוי לנו אם נשתוק!”

באגרת שהופצה לגבאי בתי הכנסת ברמת גן נכתב – “כולנו חשים בימים האחרונים שרוח חדשה מנשבת בעירנו. בחודשים האחרונים נפרצו גדרות רבות שהיו קיימות בעירנו האהובה בת 98 השנים. פסטיבל אוכל רחוב עם שקצים ורמשים, מסיבת טראנס המונית בעיצומה של שבת, עידוד אירועי שבוע הגאווה, ואחרון שאינו חביב , קווי תחבורה בשבת ברחבי העיר”, נכתב באגרת שהופצה אתמול בקרב הגבאים בעיר.

“אנו אומרים: עד כאן! השבת הינה ערך עליון בעיניי הציבור הדתי, ואף בעיני רבים בציבור הכללי, הרואים בשבת ערך רב כיום מנוחה. אנו קוראים להנהגת העיר ולעומד בראשה מר כרמל שאמה הכהן לבטל את גזירת השבת.

אנו קוראים לכם גבאים יקרים לדרבן את ציבור המתפללים ובני משפחתם, שכניהם, חבריהם, ומכריהם למחות על עלבונה של השבת, ולשם כך נתכנס ביום שלישי ח בסיוון בשעה 7 בכיכר רמב”ם בנערינו ובזקנינו בנשינו וטפנו, לעצרת זעקה ותפילה בהשתתפות רבנים אמנים ואישי ציבור ובאישור עיריית רמת גן ומשטרת ישראל, על מנת להבהיר לקברניטי העיר עד כמה חשובה השבת ובעזרת השם נביא לביטול ה’ הגזירה”.

על רקע הפגנות החרדים אומר סגן ראש עיריית רמת גן, רועי ברזילי, ומי שמוביל יחד עם ראש העיר את התוכנית לתחבורה ציבורית בשבת ברמת גן –  “אני חושש מאוד שישראל על סף מלחמת דת ורמת גן היא רק מייצג של כך” הוא אומר בשיחה עם אתר רמת גן גבעתיים ניוז.

“הדתיים מגיבים למה שהם מכנים כפריצות בצורה קיצונית יותר. זה בולט בעיקר בשכונות מזרח העיר, וזה קורה בגלל שיש גורמים דתיים קיצוניים שמחבלים בשיח המקובל שהיה כאן בין דתיים לחילוניים, ברובם הם אינם בניה ובנותיה של העיר. הפעילות שמציעה העירייה בתחום השבת נועדה לתת מענה לצרכים אמיתיים של ציבור רחב של בוחרים שמבקש לראות רמת גן אחרת, רמת גן חופשית יותר ויחד עם זאת סובלנית ומתחשבת בצורכי הציבור הדתי, במסורת ובמורשת. בנוסף, בגלל התכנית שאפשרה פיצול של דירות ברמת עמידר הגיעו לכאן דתיים קיצוניים. בקצב הזה עלולים החילוניים ברמת גן למצוא את עצמם מול רוב קיצוני שיכפה עלינו את תפיסת עולמו. אפשר להגיד שישיבת ההסדר והקרבה לבני ברק הפכו את שכונת עמידר כאכסניה לקנאות דתית והם סוחפים איתם למרבה הצער, גם את הציבור הדתי לאומי והמסורתי שהיה מתון וסובלני אל עבר הקצנה דתית וקנאות שפוגעת במרקם היחסים העדין”.

אתה נשמע חרד?
“כן. אני חרד לאופי החילוני של רמת גן. הגיע הזמן לסמן את הגבולות”.

אם מדברים על סימון גבולות אתה שלחת לסגן ראש העיר מנחם דוד פרחים לכתובת שלו בבני ברק. מדוע עכשיו כשאתה יושב איתו בקואליציה אתה לא תוקף אותו על כך?

“הוא טוען שמרכז חייו ברמת גן ואני נוטה להאמין לו. אני חושב שהוא גורם דתי שיודע לעשות הרבה פשרות ובהרבה נושאים אנחנו רואים עין בעין”

משבר בין חילוניים לדתיים ברמת גן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות
לקריאת כל התגובות

5 comments

  1. ישראל ישראלי

    לבוא לשם עם גדלי גאווה ושבנות יבאו בביקיני

  2. אין חרדים ברמת גן. כל החלאות הללו ומחרחרי המלחמה הללו מגיעים מבני ברק ומנסים להשתלט אט אט על שכונות ועל חיינו.
    חייבים להשתמש איתם ביד קשה , אין לאשר להם הפגנות.

  3. מפתח-תקוה יש קו מוניות שרות לתחנה המרכזית וקו אחר מפ”ת לסוף אלנבי.הקוים האלה פתוחים בשבת. צפונה לכיוון נתניה יש קו מוניות שפועלות גם הן בשבת. מרמת-גן אין כלום רק מוניות ספציאל בלבד. הדבר כן היה עד עכשיו בהסכמים הקואליציוניים.כעת לא. לי אישית לא מפריע ללכת ברגל לת”א הלוך וחזור.

    • חיה ותן לחיות, זאת הדרך היחידה.
      סגירת שכונות של שומרי שבת לתחבורה ציבורית והקמת קווי תחבורה ציבורית לציבור החילוני מבלי להפריע לשומרי השבת היא בעייני הדרך. אם כל צד יקבל ויכבד את הצד השני יימצאו פתרונות ריאליים שיאפשרו המשך שכנות טובה על בסיס מתן פתרונות לכל ציבור. אם ימשיכו להשתמש בדיון הזה במילים :כפייה חילונית, כפייה דתית, הדתה, שימור סטאטוס קוו, חילול שבת ועוד פנינים למינהם הדיון יהפוך בקלות לוויכוח חסר פתרון כי כל אחד יתבצר בעמדתו ויתעקש להוכיח אותה בפני הצד השני. שומרי השבת צריכים וזכאים לשמור את השבת בצורה מלאה. החילונים זכאים לתחבורה ציבורית חיפה עושה את זה שנים בצורה שמתחשבת בכלל תושביה. שם בניגוד לרמת גן יש עוד אוכלוסיות בעיר (נוצרים, מוסלמים, בהאיים) הרבה יותר מורכב ועם זאת מבוצע בצורה מעוררת הערצה. אף חילוני לא ישמור שבת ואף שומר שבת לא ייסע בתחבורה הציבורית. חיה ותן לחיות זאת הדרך הפשוטה היחידה.
      בהצלחה לעובדים במלאכה!! זה לא פשוט אבל אפשרי בהחלט!! ואם מישהו יכול זה ראש העיר שלנו והצוות המוכשר שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות