יום שישי , אפריל 26 2024

רשות מקרקעי ישראל תעביר 200 מיליון שקלים לרמת גן

לאחר מאבק ממושך, העבירה רמ״י לעיריית רמת-גן את חלקה במכירת שטחה במתחם 1F, סכום העומד על כ-200 מיליון שקלים.

200 מיליון לרמת גן מרשות מקרקעי ישראל
200 מיליון לרמת גן מרשות מקרקעי ישראל

לאחר מאבק ממושך של העיריה, ווויכוח נוקב עם רמ”י, שארך מעל 4 שנים, באשר לסכומים המגיעים לעירייה, העבירה רמ”י לעיריה כ- 200 מיליון ₪ עבור זכויותיה במתחם 1F באזור תל השומר.



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות רמת גן להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל –
הירשמו כאן


מדובר בשטח שהיה מיועד לשטח מבני ציבור, אליו ביקשה העיריה להעתיק את זכויות הבניה שהיו לה בכיכר רמב”ם, על מנת שאפשר יהיה להכשיר את כיכר רמב”ם כרחבה ציבורית נרחבת, פתוחה ומגוננת, כיאה לכיכר המרכזית של העיר רמת-גן, כולל 700 מקומות חניה תת קרקעיים.

אלא שע”פ חוק התכנון והבניה, כאשר מעתיקים זכויות למגורים לשטח ציבורי, חוזר השטח, שנמסר לעיריה לצרכי ציבור, לבעליו, שבמקרה של קרקעות 1F הינו רמ”י. רמ”י היתנתה את הסכמתה להעתקת הזכויות בכך שהעיריה תקבל משיווק הקרקעות רק כדי שווי זכויותיה בכיכר רמב”ם, וכל סכום מעל לשווי זכויותיה בכיכר רמב”ם יימסר לרמ”י.

אולם לפני 4 שנים התברר לעיריה, כי הסכום שמבקשת רמ”י להעביר, נמוך במידה ניכרת משווי זכויותיה בכיכר רמב”ם. יתרה מזאת, רמ”י ביקשה להטיל על העיריה את עלות הפינוי של 60 יח”ד ששימשו כמגורי סגל של בית החולים תל השומר והיו בנויות על מתחם 1F, ומטלות נוספות, באופן, שלתדהמת העיריה, כל שווי זכויותיה בכיכר רמב”ם שהועתקו ל- 1F התאיינו, והלכה למעשה לא היתה העיריה מקבלת סכום כלשהו עבור זכויותיה בקרקע.


יעניין אותך גם
יוצאים לדרך: 2,300 יחידות דיור חדשות בתחומי רמת גן

מביט מלמעלה: התקדמות בבניית המגדלים בקריניצי החדשה


למרות שההסדרים עם רמ”י נעשו לכאורה בהסכמה של הנהלת העיר הקודמת, והיו מעוגנות בהחלטות מועצת רמ”י ומועצת העיר, הורה ראש העיר ישראל זינגר לאגף הנכסים בעיריה ולבאי כח העיריה ושמאיה, לפתוח את ההסדרים והשומות לבחינה נוספת, שבסיומה נחתם חוזה חדש עם רמ”י.

ע”פ הסכם זה שווקו קרקעות 1F והעיריה קיבלה בימים אלו סך של כ-200 מיליון ₪ במסגרת שיווק קרקעות 1F. יתרה מכך, גם מסכום השיווק שקיבלה רמ”י תקבל העיריה סך של 12%. כן הובטח כי 20% מיח”ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן לתושבי ר”ג.

ראש העיר, ישראל זינגר הביע שביעות רצון מההישג, שיאפשר לעירייה לפתח שטחי ציבור בעיקר באזור מזרח העיר ולפעול לרווחת תושבי רמת-גן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות