יום שישי , מרץ 29 2024

בגוף בריא: סדנת גמילה יחודית מעישון למטופלי בריאות הנפש

לאור ההצלחה של המחזור הראשון ברמת גן, אשר התקיים בליווי עובדת סוציאלית, הוחלט להפעיל את המודל החדש גם בערים נוספות

אולי זו הסיגריה האחרונה, צילום אילוסטרציה
אולי זו הסיגריה האחרונה, צילום אילוסטרציה

במכבי שירותי בריאות מחוז המרכז יזמו סדנה ייחודית לגמילה מעישון עבור מטופלי בריאות הנפש וניתן בה דגש על קצב תהליך הגמילה כך שיתאים לכל אחד באופן אישי. לאור הצלחתה, הוחלט להפעיל את הסדנה גם בערים נוספות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


למרות הירידה בהיקף המעשנים בישראל ובעולם המערבי בכלל, שיעור המעשנים המתמודדים גם עם קשיים נפשיים נותר עדיין גבוה ועומד על פי 2-4 לעומת האוכלוסייה הכללית. מנהלת קידום בריאות במחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, ציפי מימון, יזמה את פיתוח המודל החדש, בהתאמה לאוכלוסייה זו.

מנהלת מרפאת בריאות הנפש של מכבי במרחב רמת גן, ד”ר אירינה סטרחילביץ, אשר היתה אחראית על בחירת המועמדים לסדנה הראשונה שנפתחה לאחרונה ברמת גן, מספרת: “פנינו למטופלים המצויים בשלבי איזון שמאפשרים להם להתגייס לתהליך. חשוב היה לנו לגייס מטופלים שההתמודדות עם גמילה מעישון לא תערים עליהם קושי נוסף, ושיהיו מסוגלים לעבוד בקבוצה”.

ד"ר אירינה סטרחילביץ, צילום: באדיבות דוברות מכבי שירותי בריאות
ד”ר אירינה סטרחילביץ, צילום: באדיבות דוברות מכבי שירותי בריאות

לדברי ד”ר סטרחילביץ, מטופלים במרפאות רב מקצועיות של בריאות הנפש מתאפיינים בתחלואה נפשית לרוב מורכבת, דבר שמשפיע ללא ספק על הצלחת תהליך ניהול גורמי הסיכון ושל המחלות הכרוניות מהן נוטים מטופלים אלה לסבול. יתרה מזאת, העישון נתפס כמקל על סבל נפשי ועל לכן שיעור ההיענות לגמילה ממנו באוכלוסיית בריאות הנפש נמוך יותר ביחס למקובל באוכלוסייה הכללית. מכאן, לדברי ד”ר סטרחילביץ, החשיבות של הניסיון לגייס אותם לקבוצת ייעודית לגמילה מעישון.

את הסדנה הנחו שתי מנחות: העובדת הסוציאלית אורלי הלוי ממחוז המרכז במכבי ואורית גנור, מנחה סדנאות לגמילה מעישון במחוז. “הסדנה כללה 8 מפגשים שבועיים בני שעה וחצי, וכללה הרצאה של רופאה על תרופות ייעודיות לגמילה מעישון והרצאה של דיאטנית על שינויים צפויים בהרגלי אכילה בעקבות הפסקת עישון ופתרונות להתמודדות איתם”, הסבירה הלוי.

למרות שמספר הנרשמים למחזור הראשון עמד על 17, בפועל הגיעו אליה שמונה מטופלים ובסיומה נגמלו מעישון ארבעה. “מדובר בהישג מרשים בקבוצה ראשונה מסוג זה, בקרב מטופלים שסובלים מתחלואה נפשית כרונית ומורכבת”, מעידה ד”ר סטרחילביץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות