יום שלישי , אפריל 16 2024

מספרים רבותיי, מספרים: עליה חדה באחוז הנבחנים ב-5 יחידות מתמטיקה

מסיבת העיתונאים של משרד החינוך, צילום: דוברות משרד החינוך
מסיבת העיתונאים של משרד החינוך, צילום: דוברות משרד החינוך

במסיבת עיתונאים שכינס שר החינוך, במהלכה הוצגו נתוני בגרות קיץ 2018, אמר נפתלי בנט: “בחלוף שלוש שנים בלבד מהשקת התכנית הלאומית, המספרים מדברים בעד עצמם: הכפלנו את מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה. הבטחנו – וקיימנו.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מניתוח הנתונים בערים רמת גן וגבעתיים עולה:

רמת גן: 535 תלמידים (33% מכלל הלומדים בשכבת י”ב) ברמת גן נגשו השנה לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח”ל . לשם השוואה: בשנת 2014 נגשו לבחינה רק 19% מכלל תלמידי י”ב.

גבעתיים: 189 תלמידים (29% מכלל הלומדים בשכבת י”ב) בגבעתיים נגשו השנה לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח”ל . לשם השוואה: בשנת 2014 נגשו לבחינה רק 18% מכלל תלמידי י”ב.

"לא משנה איפה הוא גר", צילום אילוסטרציה
“לאפשר לכל תלמיד למצות את יכולתו, לא משנה איפה הוא גר”, צילום אילוסטרציה

בהמשך, הציגו אנשי משרד החינוך חלק מתוכניותיהם לקראת שנת הלימודים הבאה הכוללות בין היתר הקמת מכון לאומי למורים מובילים בתחומי המדעים, הקמת מנהלת “מהיי-טק להוראה”, הקצאת 2 מיליון שקל לצורך קליטה והכשרה של 400 מתנדבים שיהוו תומכי הוראה בכיתות, מתן תוספת של שעתיים לימודיות לתלמידי כיתות ט’ ועוד.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “מערכת החינוך מחויבת כלפי כל תלמידה ותלמיד בישראל. מחויבת להעניק להם את כל הכלים להצליח, לממש את הפוטנציאל, להשתלב בחברה ולפרוץ גבולות. הכפלת מספר הניגשים ל-5 יחידות במתמטיקה, בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים, היא המימוש שלנו למחויבות זו. אלפי תלמידות ותלמידים, שבעבר לא חלמו להצטיין במתמטיקה, בפעם הראשונה קיבלו הזדמנות. נמשיך לקדם את התכנית הלאומית במתמטיקה, לפתוח עוד מגמות ולהכשיר עוד מורים, ולעשות הכל כדי לאפשר לכל תלמיד בישראל להאמין בעצמו ולמצות את יכולתו ולא משנה איפה הוא גר”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות