יום חמישי , אפריל 25 2024

הנני נשבע: שחזור השבעת המטה הכללי בבית ספר בן גוריון ברמת גן

שבעים שנה אחרי מעמד החתימה המקורי התכנסו השבוע חברי המטה הכללי של צה"ל לאירוע עוצמתי ומרגש. רב אלוף גדי אייזנקוט: "עלינו להנחיל בחיילינו את הרוח העומדת מאחורי השבועה"

הנני נשבע, צילומים באדיבות דובר צה"ל ועיריית רמת גן
הנני נשבע, צילומים באדיבות דובר צה"ל ועיריית רמת גן

ב-27 ביוני 1948 , כ’ בסיוון התש”ח, השביע דוד בן גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון את ראשי האגפים במטה הכללי והמפקדים הראשיים לצבא ההגנה לישראל ולמחרת, כ״א באייר התש״ח, הושבעו כלל חיילי וחיילות צה״ל. השבוע, 70 שנה אחרי, ציינו חברי פורום המטה הכללי את מעמד השבועה וחידשו את חתימתם על השבועה בבית ספר בן גוריון ברמת גן.

רב אלוף גדי אייזנקוט וראש העירייה ישראל זינגר, צילומים באדיבות דובר צה"ל ועיריית רמת גן
רב אלוף גדי אייזנקוט וראש העירייה ישראל זינגר בלשכתו של דוד בן גוריון ז”ל, צילומים באדיבות דובר צה”ל ועיריית רמת גן

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: “שבעה עשורים חלפו מאז התכנסו חברי הפיקוד העליון במקום שבו אנו נמצאים כעת ונשבעו לראשונה שבועת אמונים לצבא ההגנה לישראל. אותן מילות השבועה נישאו ביום שלאחר מכן על ידי כל חייל וחיילת. על אותו הנוסח חתמנו אנו לפני רגעים ספורים, כאות למחויבות ארוכת השנים וחסרת הפשרות של צה״ל למדינתו. מחויבות העומדת עד היום בבסיסו של צה״ל כצבא עם ממלכתי. מאז השבעת צה״ל בכ”א בסיוון תש״ח, חוזרת השבועה ומהדהדת בבסיסי צה״ל השונים, באנדרטאות וברחבת הכותל המערבי. היא נאמרת בקולות מגוונים אך נשמעת כקריאה אחידה, המחייבת כל אחד מחיילינו לפעול באומץ לב ובמסירות, בדבקות במטרה ומתוך הכרה בחשיבות משימת ההגנה. בשם משימה זו, ניצבים חיילי צה״ל ומפקדיו בנחישות מול אתגרי התקופה הנוכחית: פועלים למיגור ניסיונות הירי לעבר אזור הדרום והתקפות הטרור בחסות הפרות הסדר האלימות ומסכלים מאמצים לפגוע בתשתיות הביטחון ולאיים על ריבונות מדינת ישראל. במהלכה של שנת השבעים למדינתנו ולצה״ל אנו שבים פעם אחר פעם להביט בעברנו ולעיין בדבריהם של מפקדיו הבכירים של צה״ל בתקופת הקמתו. חברי פורום הרמטכ״ל הראשון, שבני משפחותיהם נמצאים איתנו כאן היום. עלינו להנחיל בחיילינו את הרוח העומדת מאחורי השבועה. עלינו להעביר לדור העתיד את סיפורי המורשת, לשמש מופת למסירות ולרעות וללמד אותם הלכה למעשה רוח צה”ל מהי. למען ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. נוסיף להעניק למדינת ישראל ביטחון והגנה ולאפשר תקופות שקט ארוכות ככל שניתן כדי שהמדינה תמשיך לשגשג, להתפתח ולהתעצם”.

ראש עיריית רמת גן, מר ישראל זינגר: “נוכח הישגיו האדירים של צה”ל בשבעים השנים שחלפו ונוכח האתגרים הגדולים שעומדים בפנינו, אנחנו גאים שכאן, על הגבעה הזו, בעירנו רמת גן, חתם דויד בן גוריון על פקודת ההקמה של צבא ההגנה למדינת ישראל וכאן נשבעו המפקדים בפעם הראשונה את שבועת האמונים לצה”ל, שכל חיילי צה”ל נשבעים בה מאז ועד היום. אסיים ברשותכם בציטוט מתוך הנאום ההיסטורי שנשא כאן דויד בן גוריון ומקץ שבעים שנה תוקפו הולך ומתחזק: ‘השלשלת שנותקה בימי שמעון בר כוכבא חושלה בימינו מחדש וצבא ישראל בארצו דרוך שוב לקרב להילחם על חירות האומה והמולדת, על קיבוץ גלויות, על משטר של שוויון וצדק ושלום לאור חזונם של נביאי ישראל”.

מדברי בתו של ראש המטה הכללי הראשון, רב-אלוף יעקב דורי ז”ל, איתנה פדן: “אני רוצה להודות על המבצע הנהדר הזה, המרגש הזה. אני הבת של רב-אלוף יעקב דורי.  ב-1939 הוא כתב בעלון הפלמ”ח על התפקיד החינוכי של המפקד. המפקד בכל דרגה הוא מנהיג, מפקד ומחנך. דהיינו עליו להיות מוכן לנהוג את חייליו בקרב ולכן להצטיין באומנות הלחימה אבל יחד עם זאת כל מפקד בכל הדרגות חייב לגלם באופן מוחשי את הרעיון המרכזי שלמענו נקראים אנשים להקריב את חייהם. ב-1949 לאחר כל הניצחונות למיניהם הוא אמר שוב, ‘מה זה מפקד טוב?’, עליו להגשים בחייו היומיומיים את הערכים שכל אדם בכל חברה מטבע להגשימם והם ערכי היושר והצדק, בכל הופעתו עליו לשמש מופת לאנשיו ולערכים האלה בנוסף על היותו בעל ידיעות מבוססות ומצוינות במקצועו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות