יום שלישי , אפריל 16 2024

“רוצים שהיהדות תהיה משהו חי”: רחל דרוק, אוטוטו רבה רפורמית

קבלת שבת שיוויונית בגבעתיים, צילום פרטי
קבלת שבת שיוויונית בגבעתיים, צילום פרטי

היום בשעה 17:30 יתקיים בבית אלון בגבעתיים טקס קבלת שבת שיוויונית. רחל דרוק, בקרוב מוסמכת לרבנות ומי שתנחה את האירוע, מספרת על היוזמה. “הקהילה בגבעתיים די חדשה, תחת המטריה של התנועה הרפורמית. השבוע זו קבלת שבת הרביעית, אנחנו נפגשים פעם בחודש. בעיקר מגיעות משפחות עם ילדים צעירים, למרות שאני לפחות אשמח שכל אחד, לא משנה באיזה גיל, עם ילדים או בלי, יבואו. הדלתות פתוחות לכל אחד”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מה בעצם קורה במפגש כזה?

“אנחנו תמיד מתחילים עם פעילות משפחתית, בדרך כלל עם יצירה, כדי שהילדים יחזרו הביתה עם משהו שיצרו. אחר כך יש קבלת שבת מוסיקלית. זה כולל גם תפילות מסורתיות וגם שירים ישראליים. שעה, פעם בחודש, במהלכה אנשים יכולים לחוות רגע של שבת. לכל אחד זה אומר משהו אחר. עבורי זה רגע של שקט ושלווה”.

יש דבר תורה?

“יש דבר תורה של דקה או שתיים, לא משהו ארוך. אחרי שאנחנו מדליקים נרות אני נותנת לכל אחד הזדמנות לברך את הילדים או את בן/בת הזוג או מישהו בקהילה. ואז תמיד יש סבב אחרי תפילת עמידה במהלכו כל אחד עונה על איזו שאלה. למשל, בקבלת שבת שעשינו שבוע אחרי יום הזכרון ויום העצמאות והנושא של קבלת שבת היה ‘מיהם הגיבורים שלנו?’, אז עשינו סבב בו ענינו מי גיבור בשבילך. בעבור מישהו זו הייתה החתולה שלו, שעברה ניתוח לא פשוט והוא הזכיר אותה, כמה ילדים ענו אמא או אבא, והיה גם מישהו שאמר בתקופה האחרונה קשה לו לראות מי יכול להיות גיבור בשבילו אבל הוא עדיין מחפש”.

רחל דרוק, צילום פרטי
רחל דרוק, צילום: דבי קופר

“רציתי להיות חלק מהמסע הזה”

רחל דרוק, 33, תושבת גבעתיים, עשתה עלייה מארצות הברית לפני 4 שנים לישראל, לקראת סיום לימודי הסמכה לרבנות בהיברו יוניו קולג׳ בירושלים.

איך הגעת לעיסוק ברבנות?

“גדלתי בבית אורתודוקסי מודרני ותמיד נמשכתי ליהדות. בגלל שזה היה גם אורתודקסי וגם מודרני למדתי מגיל צעיר גם תורה, גם ספרות חז״ל וגם גמרא. תמיד מאוד עניין אותי לחשוב על יהדות אבל היה גם תסכול בגלל שאני נקבה, מה שאמר שבסופו של דבר לא הייתי יכולה, לפחות איפה שהייתי, ממש ללכת על יהדות עד הסוף. למדתי יידיש בתואר הראשון, וממש בחרתי להעמיק בידע היהודי שלי. זה נשמע מוזר, אבל כשיצאתי מעולם ‘בתי הספר היהודים’, דווקא אז ממש בחרתי בעצמי ללמוד עוד משהו על מה זה להיות יהודית. ואז הגעתי לצומת דרכים. ידעתי שאני רוצה לעשות משהו עם הדבר הזה והחלטתי ללכת לכיוון הרבני, כי ראיתי שהיהדות היא מאוד משמעותית בשבילי ואני חושבת שהיא יכולה להיות חלק משמעותי בחיים של כל אחד ואחת. רציתי להיות רבה כדי להפוך את היהדות ממשהו שלא רלוונטי, או שאולי נראה שייך רק לחרדים או לדתיים, למשהו שבאמת יכול לגעת בכל אחד ואחת בדרכים שונות”.

שבת שלום, צילום פרטי
שבת שלום, צילום פרטי

כמי שגדלה בבית אורתודוקסי, איך נולד החיבור לתנועה הרפורמית?

“הרבה שנים עבדתי כמחנכת הראשית במחנה קיץ רפורמי וממש ראיתי איך אנשים שעובדים בתנועה ממש רוצים שהיהדות תהיה משהו חי. משהו שלא רק כתוב בספר, לא רק של רבנים. לא דרך של ‘ללמוד שיעור יהדות וסיימנו’, אלא למידה בדרכים יצירתיות ויפות, כדי שזה יהיה שם. כל העניין של לקבל את כולם, להיות עם כולם, איפה שהם נמצאים, זה מאוד משך אותי. רציתי להיות חלק מהמסע הזה”.

מתי יתקיים המפגש הבא?

“בט״ו באב, בחודש יולי. באוגוסט לא ניפגש כי כמעט אף אחד לא בארץ, ונחדש את המפגשים כמובן בראש השנה ובחגים”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות