יום שישי , מרץ 29 2024

הפארק הלאומי מתעורר לחיים

הבית באגם הוא אייקון רמת גני ידוע שכבר יותר מעשר שנים סובל מהזנחה. בחברת הפארק הלאומי החליטו שהגיע הזמן לשיקום, ויצאו ביוזמה שמשתפת את הציבור בהחזרת הבית באגם לימי הזוהר שלו

פארק לאומי רמת גן
צילום - קרן זגורי

אדוה פולק, המשנה לראש העיר ויו”ר חברת הפרק הלאומי, וירון שמואלי, מנ”כל חברת הפרק הלאומי, נמצאים בעיצומה של מתיחת פנים כוללת לפרק הוותיק ביותר בישראל, הפרק הלאומי ברמת גן, שאחד מסמליו הידועים ביותר הוא הבית באגם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


השניים החליטו שהדרך הכי נכונה לעשות את זה היא לשמוע מה יש לציבור להגיד, ופרסמו קול קורא כדי לבחור את היזמים שיפעילו את המקום, אבל גם כדי לאסוף רעיונות, “אנחנו פונים לציבור וליזמים ושואלים אותם ‘מה הייתם רוצים לראות שם? מה הכי מתאים לקהילה?”, אומרת פולק, “אנחנו חושבים שנקבל רעיונות חדשים, כאלה שלא חשבנו עליהם בכלל”.

ההחלטה לשתף את הציבור היא חלק מתפיסת עולם של קיימות ושילוב הפארק הלאומי בכל הקהילות השונות ברמת גן, ומקווים שהגישה החדשה שמנשבת במדשאות הפארק תשקם את מערכת היחסים של רמת גן עם הפארק הוותיק ביותר שלה.

פארק לאומי רמת גן
ירון שמואל ואדווה פולק

“נשמח לקבל רעיונות שישלבו תרבות, קהילה, פנאי וגם הסעדה”, אומר שמואלי, “אבל אנחנו ממש לא רוצים לכוון, נשאיר את זה לציבור”.

לפרסום הקול קורא קדמו בדיקות מקיפות של המבנה והסביבה, שכללו בדיקה הנדסית של חוזק חומרים, צוללנים לבדיקת היסודות ואדריכלית שימור שיצרה תיק תיעוד מעמיק. בכל הבדיקות עמד הבית בהצלחה, אך הוא יזדקק לשיפוץ וחיזוק.

פארק לאומי רמת גן
צילום ארכיון – פ.גרוס, באדיבות ארכיון בית קריניצי

פינות חמד בפארק

הפארק הלאומי הוא אומנם פארק מלאכותי אך עם השנים הוא הפך לבית גידול לבעלי חיים וצמחייה, שהיום מרגישים בו לגמרי בבית. כחלק מחידוש הפארק, חודש גן של פרחים עונתיים והפך לבוסתן עם 100 צמחים רב עונתיים, צמחי תבלין, עצי פרי ועוד, “הגן הוא בסגנון צרפתי שתוכנן בצורה סימטרית”,מסבירה פולק, יצרנו מקומות התכנסות שמכוסים בגפן, הבאנו עץ פקאן ענק שייתן צל טבעי ופרי והציבור כולו מוזמן להינות ולקטוף”.

פינה נוספת ששוקמה היא חורשת האקליפטוסים, אליהם  הוסיפו אלונים, ובנוסף הוקמה ספריה פתוחה ראשונה בעיר מעין גן לקריאה ועיון. מי שתפעיל את הספרייה  היא עמותת “שכולו טוב” לקידום אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.

אדוה פולק, המשנה לראש העיר ויו”ר חברת הפארק הלאומי על המבנה ההיסטורי בפארק הלאומי: “בפארק הלאומי פועלים כדי להחזיר עטרה ליושנה בהתאם לחזונו של אברהם קריניצי, מייסד העיר ובונה הפארק ובהובלתו של ראש העיר ישראל זינגר. ברוח ערכים אלה, שמנו לעצמנו למטרה לדאוג לשימוש המבנה ההיסטורי, תוך שימור צורתו הייחודית ויצירת דיאלוג עם הסביבה. מטרתנו, להצעיד קדימה את חלון הראווה הירוק של העיר, לרווחת התושבים ולרווחתם של מיליון המבקרים המבלים בפארק מדי שנה. בכוונתנו להפוך את המקום לפעיל לקראת חגיגות ה-100 לעיר רמת-גן, אשר יצוינו בשנת 2021. אין מתאים יותר מאייקון עירוני ולאומי כזה לפאר את העיר בחגיגותיה”.

המעוניינים לענות על הקול קורא, מוזמנים להגיש הצעותיהם לחברת הפארק הלאומי במעטפה סגורה לתיבת “הצעות” שבמשרדי הנהלת הפארק, עד ליום 17.7.18 בשעה 12:00. את ההצעות ניתן להגיש בימים א’-ה’ בין השעות 12:00-09:00

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. אני ממליצה על גן ארועים .אני עשיתי בעבר ארוע.לדעתי הייתי האחרונה בארועים לםני הסגירה והיה ממש ארוע יפה ומיוחד.גם לכמות קטנה של אנשים וגם קרוב לכל אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות