יום שישי , מרץ 29 2024

שיר גאווה פשוט: תכירו את אביעד פניו

בר הבלזה בבורסה ברמת גן אירח השבוע את אירוע הגאווה הראשון של העיר. אביעד פניו, ממארגני האירוע, מספר על קהילה תוססת של יותר מ-800 חברים ועל ההכנות לצעידה משותפת במצעד הגדול בתל אביב

אביעד פניו, צילום: פרטי
אביעד פניו, צילום: פרטי

נקודת ציון משמחת לקהילה הגאה ולתושבי רמת-גן, לראשונה בתולדות העיר התקיים השבוע אירוע גאווה שהוא סימן של אוהבות ואוהבים לאירוע שבוע הגאווה המרכזי בתל אביב. ״שרים יחד עופרה ירדנה״ הוא ערב שירה בציבור שנוצר לפי דרישת הקהל, והתקיים בבר הבלזה בבורסה ברמת גן, כחלק מסדרת ערבי שירה בציבור ״שרים יחד״ שרצה כבר קרוב לשנה. לאחר האירוע התקיימה מסיבה, במסגרתה הרקיד את החוגגים התקליטן דניאל מריומה.

בר הבלזה בבורסה ברמת גן, צילום: גאווה רמת גן
בר הבלזה בבורסה ברמת גן, צילום: גאווה רמת גן

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ביום שאחרי אנחנו מדברים עם אביעד פניו, אדריכל, כותב שירים ופעיל חברתי. פניו היה אחד מהמארגנים של האירוע, במהלכו ניצח על החלק של השירה בציבור וניגן בפסנתר תוך כדי. “טווח הגילים של המשתתפות/פים בערבים האלה הם לא של בני נוער. קבוצת גאווה רמת גן קיימת כבר למעלה משנה. הקבוצה מונה חברים להט״בים ולא להט״בים, והיא מקדמת נושאים חברתיים בעיר. יש כאן יצירת קהילה רמת גנית עשירה באירועים, שהשבוע חצתה את קו 800 החברים בה”.

“למה שזה לא יהיה בכיכר העיר?”

“האירוע נחלק לשניים”, מספר פניו, “שירה בציבור של שירי עפרה חזה וירדנה ארזי ולאחריה מסיבה. השילוב של שני אירועים הביא למגוון רחב של משתתפים בטווח גלאי ה20 הראשונים ועד לחוצי גיל 60, שפצחו בשירה משותפת לציון המאבק הגדול ביותר בתולדות מדינה ישראל: עפרה חזה מול ירדנה ארזי”, הוא מסביר בחיוך.

איך נראים חיי הקהילה בעיר?

“עקב מירכוז הקהילה נוצרו גם אירועים שונים וכיפים, כמו ערב בינגו שבמקום מספרים מופיעות דמויות להט”ביות. תוכנן ערב הרצאות שלא יצא לפועל, ומתקיימים חוגי בית, כאשר האחרון יקרה ממש עכשיו ומתמקד בשבוע הגאווה. יש דיונים על איך להראות גאוות יחידה, ובאיזה אופן ישתלבו במצעד המרכזי בתל אביב (אשר יתקיים בשבוע הבא, ג.ד), כמו למשל ללכת כקבוצה רמת גנית גאה”.

אירוע הגאווה הראשון של רמת גן, צילום: גאווה רמת גן
אירוע הגאווה הראשון של רמת גן, צילום: גאווה רמת גן

איזה מכשולים עמדו בדרך לאירוע הגאווה הראשון בעיר? למה זה לא קרה בעצם עד היום?

“בואי ניקח לדוגמא את הכינוס הלהט”בי שהתקיים לפני כמה ימים ביוזמת צחי זליכה ממר”צ, שקיים אירוע שבוע הגאווה מבלי באמת לשתף את הקהילה הגאה, ועוד באולם סגור. זה לא להבין בכלל מה מטרתו של אירוע גאווה, זה ההיפך הגמור ממה שזה צריך להיות. נכון שלא כל עיר צריכה מצעד, אני אישית לא מאמין בזה. ברמת גן לדעתי האופי של העיר לא מצריך מצעד, אבל הצעתי בוא נעשה שולחנות עגולים ארוע כשמו כן הוא, מכל קצוות האוכלוסייה, מהמגזר החרדי אפילו, מישהי מהמגזר הדתי, לסבית וטראנס ומדברים על החיים ומציגים את עצמם ומדברים על הקשיים ואיך הם רואים את הדברים, זה ארוע מחבר ברמות. למה שזה לא יהיה בכיכר העיר? עקרונית אין סיבה, מי שלא אוהב, לא צריך לבוא. למה לא לעשות מסיבת רחוב?”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סבבוס צילום נטלי פורטי

סבבוס רמת גן עובר לשעון קיץ: לוחות הזמנים המעודכנים

תפריט נגישות