יום שישי , דצמבר 13 2019
ראשי / בגבעתיים עושים סדר עם הקורקינטים החשמליים

בגבעתיים עושים סדר עם הקורקינטים החשמליים

בגבעתיים פועלות כיום שלוש חברות להשכרת קורקינטים חשמליים המספקות פתרונות התניידות עבור רבים מתושבי העיר, אך לצד הפתרונות התופעה מייצרת גם אתגרים רבים.

קורקינטים

החל מתחילת אוקטובר יחולו על החברות נהלים מחייבים, וחברה שלא תחתום על הנהלים ותספק לעירייה היתרים ואישורי ביטוח לא תוכל לפעול בעיר

בשבוע שעבר הפיצה עיריית גבעתיים לחברות השונות המפעילות תחבורה ציבורית שיתופית בישראל סט נהלים חדש להסדרת התנהלותם של כלי התחבורה השיתופיים (קורקינטים בעיקר) במרחב הציבורי.

הנהלים, אותם יצרה העירייה, במהלך של מספר חודשים שבמהלכם התייעצו גם עם החברות המפעילות, נועדו ע"מ להגדיר ולהסדיר את גבולות הגזרה והפעולה של כלי התחבורה השיתופיים בשטח הציבורי.

התקופה שבין ה-1 באוקטובר 2019 ועד סוף חודש אוקטובר, הוגדרה כתקופת התארגנות שבמהלכה יתחלק העירייה התראות לחברות בגין כלי תחבורה שיתופיים שלא יפעלו בהתאם לנהלים, החברות יהיו חייבות לדאוג כי הכלים המושכרים לא יהוו הפרעה במדרכה, לא יחסמו כניסות לבתים או תחנות אוטובוס וניתן יהיה להשאירם רק במקומות שהוגדרו לטובת העניין.

במסגרת ההסדרה, יינתן לחברות אישור פעילות בעיר, והוא יוכל להישלל אם החברות לא יאכפו את הכללים ולא יאפשרו שירות בכל רחבי העיר למשתמשים. כך לדוגמה- החל מה-1 באוקטובר, קורקינט שיחסום את המדרכה, יקבל בחודש זה התראה והחל מהחודש הבא יוחרם והחברה תשלם קנס בגין שימוש שאינו על פי הנהלים.

מעבר לכך שהחברות מחויבות לחתום מול העירייה על העמידה בנהלים, הן נדרשות גם להמציא היתרים ופוליסת ביטוח וכן להגדיר אנשי קשר ולטפל במפגעים שידווחו ע"י מוקד העירייה במסגרת הזמנים שהוגדרו.

בהתאם לנוהל, החל מה-1/11 כאמור, תחל העירייה בהחרמת כלים ובמתן קנסות לחברות בגין הפרת הנהלים.

ההסדרה אושרה בידי ראש העירייה רן קוניק אחרי שגובשה בשיתוף היחידה לקיימות ואיכות הסביבה בעירייה.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "תופעת הקורקינטים החשמליים במרחב הציבורי, היא תופעה חדשה יחסית, שתופסת תאוצה מהירה מאד במדינה כולה, לא כל שכן בגוש דן הצפוף והפקוק. אין ספק שאמצעי התחבורה הציבוריים והשיתופיים הינם עתיד התחבורה העירונית במטרופולין, אך הכרחי להסדיר כראוי את פעילותם ברחבי העיר.

ככל שמדובר היה בתחום פרוץ וללא אכיפה, הדבר הוביל לאי סדר במרחב הציבורי ולפגיעה חמורה בבטיחות הרוכבים והולכי הרגל. במהלך גיבוש נהלי ההסדרה, חשוב היה לנו ללמוד לעומק את הנושא להיוועץ עם החברות, בכדי לרתום אותם לתהליך ולהבנה שמדובר בהסדרה שטובה לכל הצדדים. אני מברך על ההסדרה ומודה לכל השותפים."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

גלי בללי ז

אסון השיטפון בנחל צפית: עם פתיחת המשפט מדברת אמה של גלי בללי ז"ל מגבעתיים