יום שני , מאי 12 2025

סכנה בכבישים בגבעתיים – הנהגים לא עוצרים ברמזור אדום

עמותת אור ירוק מפרסמת את נתוני משטרת ישראל מהם עולה כי גבעתיים מובילה בטבלת הנהגים של עוצרים ברמזור אדום ומסכנים את עצמם ושאר הנהגים האחרים. המשטרה נתנה 1,388 דוחות לנהגים שחצו באור אדום. על פי הנתונים תאונות קשות מאוד נגרמות כתוצאה מכך

מבזק תאונה רמת גן גבעתיים ניוז
צילום אילוסטרציה canva

לפי פילוח הדוחות, בשנת 2021,  בתל אביב-יפו נרשמו הכי הרבה דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום – 6,623 דוחות. בירושלים שניצבת במקום השני נרשמו 4,687 דוחות. גבעתיים ניצבת במקום השלישי במספר הדוחות עם 1,388 דוחות.

סקר אור ירוק: 87% מדווחים כי ראו נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה. הרוב הגדול תומך במצלמות רמזור

87% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר (אפריל 2022) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר “מאגר מוחות” במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף 21% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום. מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

“גונבים את הרמזור”

הסיבה? 78% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 15% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-7% לא יודעים את הסיבה.

והפתרון – רוב הציבור מאמין במצלמות האכיפה

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (66%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

מעל 2,500 היו מעורבים בתאונות בשל אי ציות לרמזור על פי הלמ”ס, 2,535 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים שנגרמו בשל אי ציות לרמזור בשנת 2020, מהם 20 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-214 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.

מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח שיש לו אור ירוק.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “חצית צומת באור אדום היא עבירת תנועה חמורה ומסוכנת שגובה את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה. היא חמורה כי נהג נכנס לצומת באור ירוק בידיעה שהצומת פנוי והוא איננו מוכן לעוצמת הפגיעה בצדו של כלי הרכב – פגיעה קשה שעלולה להיות קטלנית במיוחד. בצדו של הרכב אין את המנוע או ברוב המקרים גם אין את כריות האוויר שיגנו על הנוסע או הנהג. הפתרון מונח לפתחה של המדינה שחייבת למפות את הצמתים האדומים ולהתקין בהם מצלמות רמזור, בולטות ומושלטות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם ויעניש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק. צילום אילוסטרציה canva

רמת גן: רוכב אופנוע נפצע בינוני בתאונה ברחוב עוזיאל

תפריט נגישות