יום שלישי , אפריל 16 2024

דו”ח תחבורה ציבורית: גבעתיים בתחתית הדירוג הארצי

דו"ח תחבורה ציבורית: גבעתיים בתחתית הדירוג הארצי

דוח חדש של “15 דקות” – ארגון צרכני התחבורה הציבורית, מדרג את היישובים בישראל על פי התחבורה הציבורית שפועלת בהן. הדוח, שמשווה את זמינות התחבורה ביחס לגודל היישוב ומספר התושבים, מצביע על ממצאים מדאיגים ארציים בכלל ובגבעתיים בפרט.


יעניין אותך גם


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


שבוע החלל העולמי נוחת בגבעתיים
גבעתיים – תפס את גרושתו על חם ותקף את בן זוגה


מנתוני הדו”ח עולה כי גבעתיים נמצאת במקום 71 שנחשב מתוך 127 ערים בארץ בשיעור ההוגנות  של כמות החבורה הציבורית מול כמות התושבים היא 57% בלבד. הדו”ח גם מפנה אצבע מאשימה נגד ראש עיריית גבעתיים: “סירוב עיריית גבעתיים והעומד בראשה, רן קוניק להקצות נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות הראשיים: כצנלסון וויצמן במסגרת תכנית ‘מהיר לעיר’ של משרד התחבורה. סירוב זה לא מאפשר תוספת שירות בעיר ואף משפיע על התחבורה הציבורית בערים השכנות כיוון שמיקומה המרכזי של גבעתיים, בלב גוש דן, והסירוב לנתיבי תחבורה ציבורית בעיר, לא מאפשר רציפות נתיבים ציבורים  בגוש דן, ההכרחי ליעילות”. יש לציין כי השכנה מרמת גן דורגה במקום 28 שנחשב גבוה עם 105% ששיעור הוגנות של התחבורה הציבורית בעיר כלפי תושביה


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות גבעתיים – להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים –  גבעתיים ניוז
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה –  גבעתיים ניוז– כל מה שקורה בעיר


מנתוני הדו”ח עולה כי דווקא במרכז, בגוש דן, התחבורה הציבורית לא מספיקה ומאלצת את התושבים להשתמש התחבורה ציבורית לא יעילה במיוחד או ברכב פרטיה.  ערים קטנות יותר כמו נצרת עילית וביתר עילית מובילות ועוקפות ערים גדולות כמו תל אביב, ירושלים וחיפה. בתחתית הרשימה נמצאות דווקא ערים מרכזיות בישראל כמו: הוד השרון, גבעתיים, נתניה ורעננה, וכן ישובים ערביים גדולים כטייבה, אום אל פחם ושפרעם.

המסקנות העיקריות לדו”ח קובע בין היתר כי במרבית  היישובים בישראל אין תחבורה ציבורית המשרתת את הנוסעים בפריסה מספקת ובפרק זמן סביר. בשנים האחרונות ניכרת מגמת עלייה בהיקף התחבורה הציבורית. במיוחד בפריפריה ובישובים ערביים אך עדיין ישובים אלה נמצאים מתחת לממוצע.  התחבורה הציבורית במרבית הערים בגוש דן אינה מספקת ומאלצת את התושבים להשתמש ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית לא יעילה.

תגובת עיריית גבעתיים – ראשי אירגון ״15 דקות״, ובראשם מר גיל יעקב מנהלים מסע השמצות אישי כנגד ראש העירייה כבר מספר שנים, כך שלא מפתיעה הפניית ״אצבע מאשימה״ כלפיו. לא מפתיעה גם העובדה שהדו”ח שלהם באופן ״מקרי״ מתפרסם שבוע לפני הבחירות, כשכל מטרתם היא בפירוש להשפיע על תוצאות הבחירות.
לעצם הענין, דוקא המציאות, שעולה על כל השמצה, מוכיחה כי ישנה התקדמות גדולה במשא ומתן בין הערייה למשרד התחבורה, זאת לאחר ישיבה מצוינת שהתקיימה בין הצדדים לפני כשבועיים. יוזכר גם שראש העיריה קידם מאוד את נושא התחבורה הציבורית בעיר ( תל אופן, קו 15 פנימי בתוך העיר ואישור על קווי מוניות שירות חדשים) וימשיך לעשות זאת תוך התחשבות במגבלות העיר ורצון רוב תושביה.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשורה נעימה לשוכרים, פחות למשכירים | צילום אילוסטרציה: Pixabay

בין גבעתיים להוד”ש: נפילה במחירי השכירות ברמת גן – מדורגת 7 בארץ

תפריט נגישות