יום רביעי , אפריל 17 2024

תבע את קפה זליק בגבעתיים בגלל היעדר שירותים והפסיד

התובע טען בבית המשפט שבית הקפה לא מעמיד שירותים בתנאי תברואה סבירים ולא מפריד בין תאי השירותים של גברים ונשים. בית המשפט דחה את הטענות וחייב אותו ב-20 אלף שקל הוצאות. צחי זליק: "הוא קיבל בראש בגלל שאמר דברים לא נכונים ולכן התעקשתי ללכת עד הסוף"

קפה זליק
קפה זליק

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה תביעה נגד בית הקפה הוותיק זליק ברחוב שינקין בגבעתיים וחייב את התובע בהוצאות בגובה 20 אלף שקל.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בתביעה טען התובע, שהיה לקוח של בית הקפה, כי אין במקום שירותים בתנאי תברואה סבירים, אין הפרדה בין תאי השירותים של גברים ונשים ואין יחס הגיוני בין מספר המושבים במסעדה לבין מספר חדרי השירותים

בית הקפה טען כי יש לדחות הבקשה על הסף בהעדר עילה ובהיות התביעה טורדנית וקנטרנית.

התובע טען כי במספר פעמים בהם ביקר במסעדה וצרך מזון, המסעדה הייתה בתפוסה רבה, כך שנמנע מן המבקש לעשות שימוש בחדר השירותים היחיד המצוי במסעדה. לטענתו, מדובר במסעדה הערוכה לארח מבקרים בתפוסה של 90 איש ובפועל העובדה שהמשיבה מפעילה עמדת “TAKE AWAY” במסעדה, מעמיסה אף יותר על חדר השירותים הבודד, עד כדי המתנה של כ-20 דקות עד שניתנת האפשרות להשתמש בחדר השירותים.

התובע העמיד את נזקו, לפי סעיף 20 לחוק תובענות ייצוגיות, על סכום המוערך ב-15 שקל לכל אורח במסעדה. בהינתן חישוב מספר ימי הפעילות של המסעדה בשנה ובהינתן מספר מקומות הישיבה במסעדה, טוען המבקש כי לקבוצה מגיע פיצוי בסך 5,769,720 שקל לפחות.

מנהלי בית הקפה טוענים כי התובע הציג נתונים כוזבים בדבר מספר מקומות הישיבה במסעדה, ומספר חדרי השירותים במסעדה, וצירפה כראיה את תכנית הבניה המאושרת ורישיון העסק של המשיבה ובו כתוב כי במסעדה ישנם 50 מקומות סך הכל, ושלושה חדרי שירותים, מתוכם שני חדרי שירותים העומדים לרשות לקוחות המסעדה.

השופטת רחל ברקאי דחתה את התביעה וקבעה כי “המבקש לא הניח תשתית ראיתית לקיומה של עילת תביעה אשר יצדיק אישור ניהול התובענה. גם בהינתן טענת המבקש, כי במסעדה אותה מפעילה המשיבה קיימת אפשרות לארח 94 מבקרים, הודה המבקש בחקירתו הנגדית כי לא בדק בצורה מקיפה את מספר חדרי השירותים העומדים לרשות האורחים במקום.

המבקש הודה כי ראה שילוט במסעדה המפנה לשירותים חיצוניים אך לא פנה כלל לבדוק אותם. גם לאחר ישיבת קדם משפט שאז ניתנה למבקש ההזדמנות לחזור ולבדוק טענת המשיבה כי לרשות האורחים עומדים שני חדרי שירותים במקום לא מצא לנכון המבקש, לחזור ולבדוק הדברים, כפי שהתחייב לעשות כן”.

צחי זליק מסר בתגובה כי “מדובר בתובע סדרתי והוא קיבל בראש. אני מתפלא איך בתי המשפט נותנים לזה גב. הוא טען טענות לא נכונות ולכן היה חשוב לי ללכת עד הסוף”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות