שניים משלושת קווי המטרו המתוכננים צפויים לעבור ברמת גן , ואחד מהם (M2) יחצה גם את גבעתיים. כעת, הפרויקט האדיר עולה שלב: חברת נת"ע ומשרד התחבורה הודיעו על יציאה לדרך של מכרזי הענק , כשהחלו בהליך מיון מוקדם (PQ) לחברות שיבצעו את פרויקט התשתית הגדול בישראל. שלב א' של הפרויקט, הכולל הקמת 59 תחנות תת-קרקעיות ו-78 ק"מ של מנהרות , נאמד בכ-65 מיליארד שקלים.
רמת גן וגבעתיים במוקד
על פי התכנון של רשת המטרו, שתחבר 24 רשויות במטרופולין, רמת גן וגבעתיים ייהנו מחיבור ישיר לשני קווים מרכזיים:
קו M2 (מזרח-מערב): קו זה, שאורכו 25 ק"מ, צפוי לחבר את חולון, גבעתיים, רמת-גן, פתח תקווה, גבעת שמואל ובני ברק למרכז המטרופולין.
קו M3 (חצי טבעתי): קו זה, באורך של כ-39 ק"מ, ישרת את הטבעת התיכונה של המטרופולין ויחבר בין היתר את הרצליה, תל-אביב, רמת גן, פתח תקווה, קריית אונו, אור יהודה, בת ים וחולון.
העבודות בשטח, שכבר החלו השנה (2025) במוקדים מסוימים (דפואים), צפויות להיות מורכבות ומשמעותיות. על פי נת"ע, לביצוע עבודות הכרייה יידרשו כ-20 מכונות TBM (מכונות כרייה), שצפויות לפנות כ-40 מיליון קוב של עודפי עפר. לביצוע העבודות יועסקו למעלה מ-16,000 עובדים מומחים ופועלים.

מכרזי הענק יוצאים לדרך
הליך המיון המוקדם (PQ) שמתחיל כעת, נועד לאתר חברות ישראליות ובינלאומיות בעלות ניסיון מוכח בכרייה ובנייה של מנהרות ותחנות תת-קרקעיות. החברות שייבחרו יוזמנו להשתתף ב-11 מכרזי ענק לתכנון וביצוע שלב א' של הפרויקט.
הסבב הראשון של המכרזים יתמקד במקטעי "הטבעת הפנימית" של שלושת קווי המטרו, אשר תיצור קישוריות רחבה ותניב את עיקר התועלות הכלכליות של הפרויקט.
שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כפי שהבטחתי, מרגע שהבאנו תקציב לחיבור מדינת ישראל באמצעות רכבת מקריית שמונה ועד אילת, הנחתי להאיץ את פרוייקט המטרו. מדובר ברגע היסטורי, משרד התחבורה, באמצעות חברת נת"ע, מוציאים לדרך את מכרזי ה-DB במטרו, מכרזים בעשרות מיליארדי שקלים, בפרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל. פרויקט המטרו הוא אתגר עצום והזדמנות אדירה להתחדשות, להשקעה, ולעתיד טוב יותר של כולנו".
יו"ר דירקטוריון נת"ע, יודפת אפק ארזי: "זהו יום משמעותי והיסטורי עבור מדינת ישראל. חברת נת"ע גאה להוביל את פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנעשה כאן אי פעם. פרויקט המטרו הוא פרויקט לאומי משנה מציאות ובעל חשיבות אסטרטגית לכלכלה ולחברה וישפיע על איכות החיים של כולנו. כדי להצליח, נדרשת התגייסות ושיתוף פעולה מלא של כלל הגורמים: משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, חברות התשתית והציבור הישראלי. רק ככה נצליח להוביל את מהפכת התחבורה במדינת ישראל".

מנכ"ל נת"ע, איתמר בן מאיר: "פרויקט המטרו הוא הרבה מעבר לפרויקט תחבורתי, הוא פרויקט מחולל שינוי – כלכלי וחברתי. המטרו הוא קטר שיניע את המשק קדימה, ויוביל את תושבי ישראל כולה לעתיד תחבורתי טוב יותר. האתגר גדול, והאחריות אדירה, אבל אנחנו בנת"ע מוכנים ויכולים לאתגר, כי המטרו הוא מחויב המציאות למען הדורות הבאים".
בסיום הפרויקט, רשת המטרו צפויה לשרת למעלה מ-600 מיליון נסיעות בשנה, ולהביא לחסכון משקי שנתי של למעלה מ-34 מיליארדי ש"ח.
אולי יעניין אותך גם: פרויקטים מובילים ודירות חדשות ברמת גן, גבעתיים והסביבה
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
