יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חיים במינוס תמידי? אתם לא לבד

חיים במינוס תמידי? אתם לא לבד

ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לשנת 2019 כמחצית מהישראלים חיים את שגרת חייהם במינוס, המצב מתאר תמונה עגומה מצב שבו משפחות חיות במינוס תמידי, הערכות הן שמינוס בתקופה של 40 שנה עולה למשפחה הממוצעת כ 200,000 ש"ח, אם היו נותנים לכם 200,000 ש"ח האם הייתם משליכים אותם למדורה? 

מוצאים את עצמכם כל חודש נלחמים לסגור את החודש? מונח שגור בכמחצית מבתי ישראל. 


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עובדים ומרווחים יפה אך כלום לא נשאר בסוף החודש, החשיבה היא “אם תהיה לי משכורת טובה, החיים שלי יהיו מסודרים” כל שכיר המצוי במינוס חושב את המחשבה הזו לפחות פעם ביום אם לא יותר, אך בסוף החודש הוא נמצא באותה המציאות שאינה משתנה.

סיפור כואב אך זו המציאות של מרבית משפחות במעמד הביניים בישראל.

כולנו שירתנו בצבא ואנו עובדים בעבודה טובה ועדיין כל חודש אנו נמצאים באותו המצב.

אופיר זילביגר, יועץ לכלכלת המשפחה החליט להרים את הכפפה ולעזור למשפחות אשר נמצאות בסחרור החודשי הזה.

אופיר, בעצמו היה באותו הסחרור בו חיים כמחצית מתושבי המדינה בכל חודש, הוא החליט לשנות זאת לאחר שהגיע למצב שלא כיבדו את האשראי שלו בתחנת הדלק והלך ללמוד את הנושא ולשנות כיוון, כלכלת המשפחה זה תחום שאינו נלמד בשום שלב בחיים, לא בביה”ס, לא בלימודי מנע”ס באוניברסיטה. 

שינוי הכיוון והלמידה שלו אפשרה עם הכנסה לא גדולה במיוחד, לרכוש שתי דירות להשקעה בשנה האחרונה. לטענתו, לא מדובר בשום “טריק” או קסם, אלא בהתנהלות נכונה נטו.

כולם מבינים שיש צורך בשינוי בהתנהלותם הכלכלית ואין די בלהאשים את הממשלה במצב או את המיסים הגבוהים, ולכן זילביגר אומר שזה בדיוק כמו להיות הורים אף אחד לא מלמד אותנו איך, אנו למדים “תוך כדי תנועה” עד שנהיים הורים מקצוענים, כך זה בדיוק עם הכסף. 

אם העזרה לא תגיע מההורים, מביה”ס ומהאוניברסיטה, היא תגיע מאנשים כמו אופיר. 

המקרה של אופיר: עם חמישה ילדים וחובות גדולים, הצלחתי לסגור את המינוס ולרכוש שלוש דירות.

“הייתה לי עבודה טובה והשתכרתי כ 11,000 ש”ח בחודש וזה ממש לא מספיק. רדף אותי המינוס בכל חודש” כל מספר אופיר (32) עובד מדינה בעברו וכיום יועץ כלכלי בכיר. בעל שני תארים והסמכה כיועץ מוסמך בכלכלת המשפחה וייעוץ פיננסי. מספר אופיר זילביגר (32) “החגיגה נגמרה בוקר אחד שעצרתי בתחנת דלק וכרטיס האשראי לא התקבל, שם הבנתי את מצבי והחלטתי בשינוי”. 

אופיר זילביגר
אופיר זילביגר

מה הכי חסר למשפחה ממוצעת במצב של היום מנסיונך? 

הכוונה, היום אין למשפחות תוכנית מסודרת וידע כיצד להתנהל עם הכסף, להפתעתם הרבה של המשפחות בהם אני תומך ומלווה זה לא עניין של כסף, “בתוך פרק זמן סביר סגרתי את החובות שלי ואף הצלחתי לרכוש שלוש דירות משלי”

רובם המוחלט של האנשים אינו מאמין שניתן באמצעות השכר שיש להם כיום להפוך את המצב ולחיות ברמת חיים גבוהה. הם מאמינים שייעוץ כלכלי זה לחלשים אך לאחר תקופת הכוונה וייעוץ קצרה הם מבינים שאם אין להם את ידע לטפח את ה 15,000 ש”ח שהרוויחו החודש, אותו הדבר יכול לקרות אילו הרוויחו 50,000 ש”ח בחודש ואף גרוע מזה.

“הנה סיפור ממש טרי: הגיעו אלי 3 משפחות כאשר לכל אחת מהן חובות מצטברים של כ-150,000 ש”ח.

מספר הילדים היה זהה בכל משפחה אבל בשכר החודשי של הגברים היו פערים משמעותיים.

למרבה ההפתעה דווקא בחור בשם סלביק, ששכרו עמד על כ 35,000 ש”ח בחודש, היה במצב הגרוע ביותר מבין השלושה.

שנה מאז שהתחלנו לעבוד ביחד, שלושת המשפחות כבר הגיעו לפלוס של 20,000 שקלים. כלומר הן הצליחו לייצר 170,000 אלף שקל מתוך ההכנסות הקיימות שלהם.

אני עדיין מצטמרר כשאני חושב על המספרים האלו. רק לחשוב איפה הייתי יכול להיות היום אם הייתי פועל ככה כבר לפני 5 שנים, גורם לי סחרחורת”

מאז כבר סייעתי ליותר מ 700 משפחות להגיע לרווחה כלכלית.

אז איך מתחילים בשינוי ? 

היום יש המון ידע וכלים שניתן להתחיל מהם,

אך אני חייב להיות כנה ולומר שתהליך מסוג זה אינו מתחיל ונגמר בניהול קובץ אקסל של הכנסות והוצאות. 

החסמים שיש ללקוחות שלי הם עמוקים יותר מעוד קצת מידע לגבי המצב הכלכלי שלהם. 

האמת היא שיש לי סדנאת וידאו אינטרנטית שאותה אני מחלק ללא תמורה.

מטרת הסדנא היא לסייע למשתתפים ללמוד צעד אחר צעד את העולם המופלא של צמיחה כלכלית וצבירת הון אישי ומשנה את תפיסת עולמם של המשתתפים בכך שהיא מראה להם שהשינוי אפשרי! 

לצפייה חינם לחץ כאן >>

רעיה: “אני ובעלי חוסכים 4,000 ש”ח כל חודש כשאנחנו רק 3 חודשים בתכנית. תוך חודש וחצי כיסינו את ההשקעה בקורס. זאת אחת ההחלטות החכמות ביותר שעשינו בחיים.”

https://youtu.be/hwuxCV_bZS4 

“תוך חודש עברתי מגירעון של 4,000 ש”ח בחודש לחיסכון של 2,000 ש”ח בכל חודש”

https://youtu.be/V9LG4g9vrK4

“כדאי לשים לב לדברים החשובים כשאנחנו עוד צעירים”.

https://youtu.be/Qbr5USfRLII

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות