יום שלישי , אפריל 30 2024

הים זורם בדם: סגן י’ מרמת גן סיים קורס חובלים

על המפגש הראשון עם הבחילות בים, על האופי החינוכי של העיר שתרם בדרכו לשירות משמעותי ועל השירות לצד נשים חזקות. ראיון שמח עם גיבור מקומי על מדים לבנים

טקס סיום קורס חובלים 137, צילום: באדיבות דובר צה"ל
טקס סיום קורס חובלים 137, צילום: באדיבות דובר צה"ל

ביום רביעי האחרון התקיים במעמד ראש הממשלה, הרמטכ”ל ושר הביטחון, קורס חובלים 137, אחד הקורסים היוקרתיים בצה״ל. בסיומו של הקורס, שאורכו כשנתיים וארבעה חודשים, הצוערים עתידים לפקד על צוותי הלוחמה בכלי השיט השונים בלב הים. תפקידם דורש מיומנות גבוהה ויכולת לשלב בין פיקוד לבין תפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומסווגות בזירה ייחודית ומאתגרת.

יעניין אותך גם


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


דירת הימורים ברמת גן: הורשעה דילרית שנתפסה בפשיטה משטרתית

לא עוצר בסגירת התיק: שאמה דורש נימוקים מהיועץ המשפטי לממשלה

י' מרמת גן, צילום: באדיבות דובר צה"ל
סגן י’ מרמת גן, צילום: באדיבות דובר צה”ל

“אתה מבין לאן הגעת, זה לא שירות רגיל”

בין בוגרי הקורס השנה, במגמת צוללות, סגן י’, תושב רמת גן ששאף כבר מהצו הראשון להיות בתפקיד פיקודי וכמה שיותר מאתגר והגיע לחובלים.

איך נראים החיים במהלך קורס חובלים? 

“קורס חובלים מכשיר את קציני הים שהולכים לשרת כמפקדים מקצועיים בכלים של חיל הים, בצוללות, בסטילים, ובדבורות. הקורס מתחלק לחמישה שלבים שלכל אחד מהם פן יחודי משלו ושלב משמעותי בהכשרה של הצוער עד להגעתו לשלב הסיום. מתחילים מסדרת ימאות ופיקוד שמתקיימת באילת, שמכינה את הצוער בפן הפיזי והמנטלי בעיקר להמשך הקורס והשירות, משם חוזרים לבסיסי הדרכה של חיל הים בחיפה, מתחילים תקופה של שנתיים שבה מתמקצעים, כל אחד במקצוע שלו ובכלי שאליו נבחר. בתוך התקופה הזאת יש שלב מסויים שבו אנחנו עושים תואר במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. בסוף השלב האחרון, לאחר ההדרכות המקצועיות ומעבר המבחנים היעודיים שלנו, אנחנו יוצאים לתקופה בשטח כשעוד לא סיימנו את הקורס ולא קיבלנו את הדרגות. לאחר התקופה הזאת נגמר הקורס אנחנו מקבלים דרגת סגן וכל אחד הולך לעשות את התפקיד שלו שאליו הוא מיועד”.

ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון בטקס הסיום, צילום: באדיבות דובר צה"ל
ראש הממשלה, הרמטכ”ל ושר הביטחון בטקס הסיום, צילום: באדיבות דובר צה”ל

וזה כרוך גם בהארכת השירות?

“אני אישית משרת בצוללות אז אנחנו חותמים לתקופת קבע של כשש שנים. יש גם קצת פחות מ-6. בשלב הקרוב נשרת בין שנה לשנה וחצי בצוללת או בספינה. אחרי זה אנחנו יורדים לקורס פיקוד ימי מתקדם לשנה ושם נוסמך לקציני מחלקות או מפקדי דבורות, כל אחד למחלקה. אני מיועד להיות מפקד מחלקת אלקטרוניקה”.

זה מה שעשית בתיכון, נכון?

“כן עשיתי פיזיקה והמקצוע הריאלי זה היה אלקטרוניקה”.

רצה שירות משמעותי וקיבל אחד, צילום: באדיבות דובר צה"ל
רצה שירות משמעותי וקיבל אחד, צילום: באדיבות דובר צה”ל

“אתה מבין לאן הגעת, זה לא שירות רגיל”

בשיחה עמנו י’ מספר על החיבור המשפחתי לחיל הים. “אמא שלי היית הרלשי״ת למפקד חיל הים בזמנה. ובן דוד שלי היה חובל לפני כשמונה, תשע שנים. אני רואה את עצמי ממשיך דרך בעניין הזה. אמנם אנחנו בתפקידים שונים אבל זה כנראה שהחיבור לים זורם לנו בדם”.

הים זורם למשפחה בדם, צילום: באדיבות דובר צה"ל
הים זורם למשפחה בדם, צילום: באדיבות דובר צה”ל

השירות בכלי השיט כבר מזמן אינו נחלתם של בנים בלבד. “השילוביות בקורס הוא משהו מדהים שלא רואים בשום מקום אחר. יש התייחסות שווה בשווה שלא רואים בשום מקום אחר בצה״ל, הדרישות שוות ומאוד נוקשות. יש שילוב של בנות בכל מיני מקומות בצבא אבל אני חושב שקורס חובלים הוא החלוץ בעניין הזה”.

על מדי א' הלבנים של חיל הים, צילום: באדיבות דובר צה"ל
על מדי א’ הלבנים של חיל הים, צילום: באדיבות דובר צה”ל

איזו תרומה אתה זוקף לרמת גן בדרכך לקצונה?

“לאופי הלימודי של העיר. מייצרים הון אנושי איכותי ברמת גן, זה ניכר בציונים הגבוהים של העיר בתחומים שונים בחינוך”.

מחזיקים אחד את השני בחיים בסיטואציה, צילום: באדיבות דובר צה"ל
מחזיקים אחד את השני בחיים בסיטואציה, צילום: באדיבות דובר צה”ל

לפני סיום י’ נזכר בחיוך בפעם הראשונה בה הפליג. “לא היה לי רקע ימי והפעם הראשונה לא פשוטה. הגוף שלך מתמודד בדרכים מאוד יצירתיות בין אם זה להקיא או סחרחורות. כשהתחלנו את השלבים ההכשרתיים הראשונים בימ״פ על הסירות מפרש וגומי, לא הייתה לי שום בחילה, אז הייתי קילר. ופתאום חטפתי סחרחורות ובחילות. כולנו. אתה יושב ללמוד עם אנשים ואתם מקיאים אחד אחרי השני, אז אנחנו מחזיקים אחד את השני בחיים בסיטואציה. ככה חווינואת הים על בשרנו. אז אתה מבין לאן הגעת, זה לא שירות רגיל”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. י׳ תעשה לי ילד!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הודעה שקרית בוואטסאפ | צילום אילוסטרציה: Pixabay

דיווח שווא הופץ על מעצר מחבל ברמת גן; המשטרה: “אין חריג בגזרה”

תפריט נגישות