יום ראשון , דצמבר 8 2019
ראשי / בעקבות מותו של רועי אברהם: הקורקינטים החשמליים יוצאו מרמת גן

בעקבות מותו של רועי אברהם: הקורקינטים החשמליים יוצאו מרמת גן

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע היום כי בשבוע הבא יקיים ישיבה בשיתוף הארגונים והעמותות העוסקות בבטיחות בדרכים, בשאלה האם לסלק את הקורקינטים החשמליים השיתופיים מפעילות בעיר

קורקינטים

הכתבה שפרסמנו ביום חמישי על מותו של רועי אברהם שנפגע בעת שרכב על קורקינט חשמלי ריגשה גולשים רבים וייתכן שהיא תגרום בקרוב למפנה של ממש ביחס של העירייה לקורקינטים החשמליים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של רמת גן ניוז

  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "רמת גן" info@www.rgg-news.co.il


דורית אברהם צילום מתוך הפייסבוק

דורית אברהם צילום מתוך הפייסבוקראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע היום כי בשבוע הבא יקיים ישיבה בשיתוף הארגונים והעמותות העוסקות בבטיחות בדרכים, בשאלה האם לסלק את הקורקינטים החשמליים השיתופיים מפעילות בעיר.

"יצאתי הרגע מניחום אבלים אצל משפחת אברהם שאיבדה את בנה רועי ז"ל. בני המשפחה העלו דרישה ממני לבטל באופן מיידי את הזיכיונות של החברות המשכירות קורקינטים לציבור", כתב ראש העירייה בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "הכלי חושף באופן מוחלט את המשתמש לפגיעות גוף ומושכר ללא קסדת בטיחות כאשר החיים מלמדים, שרוב מוחלט של המשתמשים לא נושא עימו קסדה ביום יום. בישראל בכלל וברמת גן בפרט אין כמעט שבילי אופניים ולכן הקורקינטים שאסורה עליהם הנסיעה על המדרכות נוסעים בכבישים חשופים לכל פגיעה ומפגע. הקורקינטים השיתופיים אף יוצרים מטרדים של חסימת מדרכות".

יו"ר האופוזיציה, חגי אשר, אמר כי "בנושא הזה אין קואליציה ואופוזיציה. מדובר בחיי אדם ולדעתי אין מחלוקות בנושא הזה. במשך שנים אני מתריע שאין אכיפה מספק על רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים בעיר חייבת להיות אכיפה מוגברת בנושא".

אשר שיגר עקיצה קטנה לעברו של שאמה: "הפתרון הוא לא לרוץ לתקשורת ולספר לחברה מה הוא חושב לעשות ועם מי להיפגש. כרמל תעשה. האופוזיציה ברשותי תתמוך בכל מהלך שיביא להגברת האכיפה ולהגנה על חיי אדם".

 

14 comments

  1. יבגני יגורוב

    למה לסלק קורקינטים מרמת גן?
    למה ענישה קולקטיבית?

  2. לפני מספר שבועות היתי פסייה מלעשות תעולה קטלנית בגלל בחורה על קורקינט שהחליטה מהמדרכה להשתלב לכביש בלי אפילו להסתכל ימינה שמאלה. בתור רוכבת קטנוע אני גם חסופה וגם הברקסים לא מיידים, נאלצתי לעשות פנייה חדה שכמעט גרמה לי ליפול מתחת לגלגלים של משאית ענקית.
    למה אני צריכה לשלם במחיר של החיים שלי על כל הביזיון הזה שקורה בכביש??? להעיף מהכביש כל מה שלא שייך!!!!!!!!! ומייד.
    כל כמה ימים נהרגים בני אדם, תפסיקו את זה.

  3. צריך להוריד את כל הקורקינטים מהכבישים. הורדה מרמת גן לא מספיקה. יורידו ברמת גן – יגיעו מערי המקיפות את רמת גן. הפתרון במקרה הזה לא מתאים. צריך לדאוג שרוכבי אופניים וקורקינט יעברו טסט כדי לקבל רשיון לאחר שילמדו את חוקי התנועה שרובם לא מיישמים. שיעלו לכביש עם רשיון נהיגה.

    • לא יעזור רשיון ולא קסדה. הכלים האלו לא בטיחותיים לנסיעה בכביש.!!!!!!
      כולל אופניים חשמליים. עד שלא יהיו שבילים מיוחדים להם, אין להם מה לעשות על הכביש!!!!
      תראו כמה הרוגים ופצועים מאז, שהורידו אותם מהמדרכות

  4. 1) קורקינטים מחוייבים בחוק בלוחית זיהוי, יש? לא, אין, 2) הרוכבים לובשים קסדות? לא, 3) רוכבים לבד? לא מרכיבים עוד רוכב, 4) גיל הרכיבה הוא 16 ומעלה, האם יש רוכבים מתחת לגיל זה? כן, 5) האם לכל רוכב קוקינט יש אישור תאוריה כנדרש?, לא 6) האם הכלי הזה בטיחותי?, לא הוא מסוכן יותר מאופנים כי א. נסיעה בעמידה יוצרת מרכז כובד גבוה (בהשוואה לאופניים עליהם רוכנים ומרכז הכובד צמוד יותר לכביש), ב. גלגל קטן של קוקינט מתקשה יותר לצאת מסדקים בכביש, לחדד בנוסף אין בולמי זעזועים (בהשוואה לגלגל אופניים). שתי הסיבות האחרונות שמות את רוכבי הקורקינט בסכנה גדולה לתאונות דרכים, ותאונות קשות. 7) האם הקורקינטים נוסעים במהירות המותרת 25 קמש"ש?, לא. 8) מה קורה כשנופלים?, נופלים על הידיים, משהוא שם כפפות? לא, הגב זה לא מחוייב בחוק. 50% תהתאונות הן דו גלגלי. כעת באים כאלה ואחרים, ורוצים שבילי אופניים ואכיפה, ואם יש לחץ אזרחי לנצל את משאב הדרך לטובת חניות ואו כביש. שאלת החיים והפציעה שקולה אלף מונים מאשר השאלה לאפשר השכרת קורקינטים שמייצרים את המפגע. קסדה, לוחית זיהוי, גיל רכיבה, מספר רוכבים, תאוריה, אפוד זוהר, מהירות רכיבה – כל אלה הם הרבה לפני תשתיות. אני בכלל לא היית עושה סקר, הייתי מבטל את הקורקינטים החשמלאיים להשכרה, כל זמן שחברות ההשכרה לא מתחייבות לפתור את בעיית הבטיחות.

    • ס דוד מרמת גן

      מצויין כאחד שפעם אחר פעם כמעט נפגע על ידי רוכבי קורקינטים ברחובות רמת גן על המדרכה ברחוב הרואה ופעם ממש ליד עירית רמצ גן ברח ביאליק יש לאכוף הורדה של כלים אלו מייד הן מהכביש והן מהמדרכות.
      מנית את כל מה שלא בסדר עם כלים ורוכבים אלו ויש חובה על ראש העיר ליזום זאת(אם משרד התחבורה אינו עושה דבר הן בחקיקה והן המלצות *)

  5. פופוליזם זול… זאת מנהיגות? זאת הובלה? לתת למקרה הצפוי "להדהים" וּלהכתיב את המדיניות? או להבין שלא הקורבן הפגיע אשם, אלא הפיל הלבן שבחדר, הוד מעלתהּ הפוגענית – המכונית… להבין שאם אין תשתיות, המסקנה אינהּ שלא יהיו קורקינטים (ואופניים), אלא יש ליצור תשתיות וּללא דיחוי. להבין שכלי־הרכב הדו־גלגליים, לצד תחבורה ציבורית של ממש – הם הפתְרון ולא הבעיה.

  6. כל הכבוד כרמל שמה. חיי אדם חשובים. הלוואי שכל ראשי הערים ילכו בעקבותיך בפרט הגוש דן רבתי. המסיעה בקורקינטים הללו היא סכנת חיים לנוסע להולכי הרגל וכן גם לנוהגים ברכב שעלולים חס וחלילה לדרוס רוכ כסה. ישר כח

  7. בתור אחת שיש לה קןרקימט והיום נדיר אם אעלה עליו …אני מסכימה חייב לבטל את זה ..וכן אני אפסיד כסף על הקנייה שלי ועדיין …כלי כזה מסוכן לא תמצאו באף מקום אחר שתחפשו

  8. להוריד גם את האופניים החשמליים
    סכנת נפשות!!! נדחפים בין מכוניות , המקום של כל אלה לא בכביש

  9. אימפוטציה מוחלטת של הרשיות ומישרד
    התחבורה לגבי מדיניות לקורקינטים ואפניים חשמליים בנושא ביטוחים ובטיחות

  10. לא ניתן בשום דרך להוריד קןרקינטים חשמליים מרמת גן מהכבישים זה כלי ירוק שחוסך לאנשים דלק ופקקים אם זה לעבודה או כל מקום אחר
    ענישה קולקטיבית לא לעניין ,דבר נוסף אנשים יביאו קורקינטים מעיר אחרת
    מה שכן צריך שיהיה אכיפה על קסדה וגיל מינימלי ושיהיו שבילי אופניים או לקורקינטים ברמת גן הגיע הזמן באמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

השיטור העירוני ברמת גן

"התושבים שותפים למלחמה שלנו ברעש ובוונדליזם"