יום שישי , מרץ 29 2024

“התושבים שותפים למלחמה שלנו ברעש ובוונדליזם”

מפקד השיטור העירוני ברמת גן, רס"ב אבי הבה, מדבר בראיון ל"רמת גן גבעתיים ניוז" על הירידה במפגעי הרעש והוונדליזם ועל המאבק בעבירות תנועה, בעיקר מכיוון הקורקינטים החשמליים

השיטור העירוני ברמת גן
השיטור העירוני ברמת גן

אם הרגשתם לאחרונה ירידה במפגעי הרעש ברמת גן זה לא מקרי. זה בזכות עבודה מאומצת של השיטור העירוני והעומד בראשו – רס”ב אבי הבה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


לדבריו, בחודשים האחרונים יש ירידה של עשרה אחוזים בפניות למוקד העירוני ולמוקד המשטרה בגלל רעש מאתרי בנייה שלא בזמנים המותרים (לפני שבע בבוקר ואחרי שבע בערב).

היחידה, שהוקמה בשנת 2011, מונה 14 שוטרים ו-14 פקחים שמטפלים מסביב לשעון במפגעי רעש וונדליזם. לשם כך הם מסיירים ברחבי העיר, בגינות ציבוריות וכמובן נעזרים בציבור. “התושבים שותפים למלחמה שלנו ברעש ובוונדליזם”, הוא אומר.

באלו מפגעים אתם מתמקדים?

“אנחנו מתמקדים בחסימות המדרכה על ידי אתרי הבנייה, בדגש על שעות הבוקר כשהתושבים לוקחים את הילדים לגני הילדים ובתי הספר. יש לנו פעילות יזומה בגינות הציבוריות, בדגש על רעש ושתיית אלכוהול”.

השיטור העירוני ברמת גן
השיטור העירוני ברמת גן

מה לגבי ונדליזם?

“בעבר היו מקרים שבני נוער שרפו נדנדות וגרמו נזקים למגלשות. כיום זה פחות קיים. זה הרבה בזכות הנוכחות שלנו בשטח”.

מה אתם עושים לילד בן 13 שמשחית את הנדנדה?

“הוא מטופל במחלק הנוער אצלנו. אנחנו מודיעים להורים ובמידת הצורך הוא מועב להמשך טיפול במישור הפלילי”.

נוכחות משטרתית בגינה ציבורית, צילום: באדיבות דוברות משטרת ישראל
נוכחות משטרתית בגינה ציבורית, צילום: באדיבות דוברות משטרת ישראל

אחד היעדים של השיטור העירוני בשנת 2020 הוא הקורקינט החשמלי שהפך למכת מדינה. בעניין זה חשוב לציין את הכתבה ב”רמת גן גבעתיים ניוז” על דורית אברהם שבנה הבכור, רועי, נהרג מפגיעת מכונית בזמן שרכב על קורקינט חשמלי. בכתבה קראה דורית לנהגים לנהוג יותר בזהירות.

דורית אברהם צילום מתוך הפייסבוק
דורית אברהם צילום מתוך הפייסבוק

כשאני שואל את רס”ב הבה אם המוות של רועי אברהם גרם לשינוי הוא אומר כי “עדיין לא הרגשנו ירידה בנושא הזה, אבל אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי למנוע את התאונה הבאה. אנחנו מאמינים בלתת תרופה למכה וזה אומר יותר הסברה ויותר נראות של שוטרים בחוץ”.

במה השוטרים מתמקדים?

“בעבירות של רכיבה על המדרכה ורכיבה ללא קסדה”.

סיור רגלי של השיטור העירוני ברמת גן
סיור רגלי של השיטור העירוני ברמת גן

איזה מסר יש לך להורים?

“חשוב שתדברו עם הילדים ותסבירו להם על הסכנות ברכיבה על קורקינט חשמלי. שירכבו רק במקומות מותרים ואם אפשר שיימנעו מרכיבה בצירים ראשיים, בעיקר בשעות העומס”.

אחד הדברים היפים של השיטור העירוני, שגם מסביר את ההצלחה שלו, הוא הקשר הטוב שהוא פיתח עם הקהילה. “חשוב לנו מאוד שהתושבים יידעו שהם יכולים ליצור איתנו קשר בכל שעה, בטלפון או במייל. שיידעו שכל בעיה מטופלת נקודתית ובזמן הקצר ביותר. כמו כן, לאורך השנה אנחנו נרתמים לטובת הקהילה באריזת מזון למשפחות מעוטי יכולת ובבתי חולים. היה לנו מקרה של ילד חולה שהגשמנו לו חלום לנסוע בניידת משטרה. בסופו של יום החיבור שלנו לקהילה הוא סוד ההצלחה שלנו”.

השיטור העירוני ברמת גן
השיטור העירוני ברמת גן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. המפגע העיקרי בעיר זה תמ”א 38 , גם הבניה וגם ההצפפה הבילתי פוסקת של המגורים תוך הורדת השרתים העירוניים, החל מאלפי רכבים שתקועים בסימטאות וכלה בחנויות שפתויות בשבת ומהוות מפגע לתושבים – הכל בעידוד העיריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות