יום שישי , אפריל 19 2024

שר התחבורה: התחבורה הציבורית בשבת היא מהלך חסר אחריות

סמוטריץ: "אני כואב בעיקר את ההתרסה, חוסר ההבנה של הרצון של לשמור על מרקם בחברה שיש בה כאלה וכאלה. אפשר לפתח את הפתרונות האלה, לעשות זאת בדיאלוג ולא לתקוע אצבע בעין"

שר התחבורה - צילום דרור סיתהכל
שר התחבורה - צילום דרור סיתהכל

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, התארח אתמול בפסגת הרכב 2019 במרכז הכנסים Avenue והתייחס בין היתר לנושא התחבורה הציבורית בשבת.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


“אני כואב בעיקר את ההתרסה, חוסר ההבנה של הרצון של לשמור על מרקם בחברה שיש בה כאלה וכאלה. אני חושב שגם נושא התחבורה הציבורית, יכולת התנועה, יש פתרונות יצירתיים ואפשר לפתח את הפתרונות האלה, לעשות זאת בדיאלוג ולא לתקוע אצבע בעין”, אמר השר.

לדבריו, “כרגע מאד קשה לתקן את הנושא עם ממשלה זמנית. אני כואב את זה, זו שגיאה זה מהלך חסר אחריות, אני בעיקר כואב את זה ואין לזה צורך, בואו נפתור את העניינים הגדולים. גם ההחלטה של מדינה דמוקרטית יש לה מחיר. יכולנו להיות דיקטטורה בלי הליכי תכנון בלי בית משפט ולעשות זאת מהר, אנו בסוף מאזנים בין הדברים”.

יש לך מה לעשות בנושא ברמה החוקית?

“כרגע מאד קשה לתקן את הנושא עם ממשלה זמנית”.

תומר ישראלי, אבנר פלור, בצלאל סמוטריץ, אורית טנא
תומר ישראלי, אבנר פלור, בצלאל סמוטריץ, אורית טנא

ככל שתישאר שר התחבורה מה היעד הכי חשוב שתצליח להשיגו?

“שיפור התחבורה הציבורית. אין לי יומרה לפתור את בעיית הפקקים, אבל אני רוצה להפוך את התחבורה הציבורית ליותר נגישה ובכך להמריץ את האזרחים לזנוח את הרכב ולעבור לאוטובוסים ורכבות. גם נושא התאונות חשוב מאוד. ככל שאנשים ינהגו פחות יהיו פחות תאונות דרכים. עברנו בשבוע שעבר את שבוע הבטיחות בדרכים. זה הכניס אותי למודעות יותר גדולה והציבור למודעות יותר גדולה. הרוב הגדול של התאונות נובע מהסחת הדעת של השימשו בסלולרי ואת זה חייבים לשנות”.

השר התייחס גם להתקפה על הפרקליטות: “מדינה מתוקנת צריכה מערכת אכיפת חוק חזקה עצמאית, הפתרון הוא לא להשתיק את הביקורת שלדעתי מוצדקת, אלא להקשיב לה ולעשות חשבון נפש. המערכת הלכה לאיבוד בהרבה מאד מובנים, אני בעד הפרדת רשויות, הבסיס שזה יהיה מפוזר ברשויות שונות, מעצם הוויכוח לא צריך להיבהל, מערכת המשפט לקחה הרבה מאד סמכויות והעובדה שבית המשפט הולך לדון בתוקפו של חוק, הכנסת החפיפה את עצמה לחוק. עכשיו הכנסת לוקחת יסוד שנוגע לתשתית הכי בסיסית אתם מעלים על דעתכם 11 שופטים שיקבעו שהמדינה אינה יהודית?”

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. שר התחבורה סותר את עצמו.
    המרקם החברתי בתל-אביב, רמת-גן וגבעתיים הוא ברובו המוחלט חילוני.
    לכן דווקא צריך תחבורה ציבורית בשבת שם, ולא בבני-ברק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות