יום שלישי , אפריל 16 2024

90 ימים לבחירות לרשויות המקומיות: הכירו את אנשי המרפסות

תליית שלטי תעמולה של מועמדים בבחירות המקומיות מותרת החל מהיום. יצאנו לבדוק מיהם האנשים שמקשטים את בתיהם בפרצופיהם של פוליטיקאים ולמה בעצם

שלומית תומכת בחיה מנע, צילום: פרטי
שלומית תומכת בחיה מנע, צילום: פרטי

על פי פסק דין של השופט אברהם יעקב לפני מספר שבועות נקבע כי תליית שלטים על בניינים מותרת רק ב-90 הימים שלפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות. למרות שברמת גן הם מתנוססים כבר תקופה ארוכה, נדמה שהיום הכל מתחיל באמת וברצינות, על פי חוק. שוחחנו עם כמה תושבים שהחליטו לתלות שלטים של המתמודדים בחזית בתיהם, וביקשנו לשמוע מה הוביל להחלטה ומה הקשר שלהם למועמדים.

“כל הפייק ניוז שמסביב לא משפיעים עליי”

טירן, תושבת רמת חן, תומכת בישראל זינגר

טירן תומכת בזינגר, צילום: פרטי
טירן תומכת בזינגר, צילום: פרטי

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בגלל הילדים: “אני פעילה ברמת חן, בהנהגת ההורים, ואני עושה כל מה שעוזר ומקדם את הילדים שלנו. אני יכולה להגיד לך שיצא לנו לפגוש בזינגר שהגיע לפעילויות באופן אישי, הוא דיבר עם הילדים, הוא הראה התעניינות”.

מה טיב הקשר שלכם?

“יצא לי בכמה סיטואציות לשבת איתו, הוא בא בגובה העיניים. אני באמת מעריכה אותו כבן אדם ולא כפוליטיקאי. באמת אכפת לו מהתושבים ומהילדים שלנו, שזה מה שהכי חשוב לי. הוא מזמן אליו ללשכה כל הזמן תושבים מכל מיני אזורים מהעיר, הזמין אותנו מרמת חן אליו ללשכה לפני משהו כמו שנה וישבנו אצלו בערך 20 וקצת תושבי רמת חן, פעילים ומובילים, והוא הקשיב לכל אחד ואחת, ונתן לכולנו מענה. אני יודעת שהיה המשך טיפול, אני מרגישה באמת שיש פה הקשבה, ואם את רוצה משהו אני יכולה להגיד לך שדברים זזים. אני מאמינה שזינגר עושה טוב לרמת גן. וכל הקנאים והמלעיזים והפייק ניוז שמסביב לא משפיעים עליי”.

ימשיך במסע הבחירות ללא החשדות בפלילים, צילום: פרטי
ימשיך במסע הבחירות ללא החשדות בפלילים, צילום: פרטי

איך הכרתם בעצם?

“מהפעילות שלי. אני מאוד פעילה למען הילדים ברמת חן. הילד שלי שנה הבאה בצופים אז גם שם אהיה פעילה. אני אוהבת להזיז דברים ויש מי שמקשיב”.

מה הוא עשה בשבילכם?

“הגן של הילדים שהיה ברמת חן הכל היה חול. לא היו מצלמות, לא היה אינטרקום, לא היה סככה להורים שחיכו בחוץ. היינו כמה הורים בהובלה שלי, והכל טופל. גם בבית ספר לא היה לנו כדורגל וסלים, וזה טופל. פגשתי אותו בכמה השקות, ניגשתי אליו וממש למחרת חזר אליי, ואני רק שמונה שנים תושבת העיר ואני לא מתכוונת לעזוב את רמת גן”.

“השכונה הזאת זכתה בפרנס עיר כזה”

מירי בן דוד, תושבת רמת השקמה, תומכת באריה מזרחי

שלט של אריה מזרחי ברמת השקמה, צילום: פרטי
שלט של אריה מזרחי ברמת השקמה, צילום: פרטי

בגלל הליווי בפינוי בינוי: “לא רק שיש לי שלט של אריה במרפסת, אני תולה עכשיו בכל הרחוב שלי. כל הרחוב שלי הולך להצביע לאריה מזרחי. רחוב מתניה ברמת גן, רמת שקמה. יש לו גם תומכים בכל השכונה, אבל אלו שני רחובות שאריה מזרחי תמך בהם מאוד בתהליך של פינוי בינוי במשך שנים על גבי שנים מכל בחינה”.

במה התבטא הסיוע שלו? 

“גם מבחינת רשויות, סיוע לדיירים לליווי, מתן עצות. הוא דמות מאוד חשובה לרמת השקמה. הוא גר בשכונה הזאת מילדותו ובמשך השנים הוא תמיד היה במקומות של התנדבות. הוא דאג לפתח את השכונה ולעשות את כל המאמצים והצעדים שצריך כדי שהשכונה תתפתח. זאת שכונה מאוד מוזנחת והיא תמיד היתה לנגד עיניו כשכונת ילדותו. וגם כי הוא אדם מאוד מוסרי וערכי, ואנחנו זכינו, השכונה הזאת זכתה בפרנס עיר כזה כמו אריה מזרחי. ועכשיו זאת הזדמנות להראות לו שאנחנו מעריכים את פועלו עשרות בשנים, ובמיוחד ב-6 שנים האחרונות, בהן עברנו תהליך מאוד קשה ומורכב של פינוי בינוי ואריה תמיד היה לצידנו”.

מה הוא עשה בשבילכם?

“הוא בא והסביר לאנשים מה זה פינוי בינוי, שאל אותם אם מתאים להם הרעיון, סיפר להם על היזמים, סיפר להם איך צריך לנהוג בתהליך כזה, בצד של הרשויות. הוא תמיד דאג לדבר ולדאוג לדבר מכל זווית שהייתה נדרשת.
ב-15 לחודש הייתה ועדה עירונית בעניין של רחוב מתניה וגם בעניין של רחוב אחר, ואריה הוביל את כל חברי הועדה להצביע בעד הפרויקט פינוי בינוי של האזור. הוא הוביל את הועדה ודיבר עם כל החברים והסביר את החשיבות של שכונת רמת השקמה. ובזכות עברנו ועדה בהצלחה. וגם רחוב מלכי צדק אותו דבר בועדה שהתקיימה לפני חצי שנה, ובעוד מקומות. הוא איש טוב שדואג לשכונה ולהתפתחות שלה ואנחנו רוצים להמשיך לתת לו כוח שימשיך לדאוג לנו, לרמת השקמה”.

איך הכרתם בעצם?

“כל חיי אני מכירה אותו ומילדות שמענו על דמותו שדואגת לשכונה. אחת הדמויות הידועים שעוזר לשכונה ותומך בה ודואג לחינוך ולילדים ופשוט איש ראוי להערצה, גם מבחינת עולם ערכים וגם מבחינת איך שהוא מביא לידי ביטוי, הוא אדם אמיץ”.

“הוא נתן לי תחושת ביטחון ותקווה”

מירב שניידר, תושבת תל גנים, תומכת בליעד אילני

מירב שניידר בוחרת אילני, צילום: פרטי
מירב שניידר בוחרת אילני, צילום: פרטי

איך הכרתם בעצם?

“ראיתי את עמוד הפייסבוק של צעירי רמת גן שבו ליעד פרסם, ועשיתי לייק לעמוד וככה יצא שליעד התקשר אלי לפני שלוש שנים, וישבנו לשיחה אישית. ליעד רצה לשמוע מה חשוב לי בעיר. כבר לפני שלוש שנים. באותו זמן היה לי צהרון ביתי בבית ועבדתי כמזכירת ויצו של גבעתיים בצהרונים, ודיברנו על החינוך בעיר, והמסגרות של הצהרונים. התרשמתי מאוד לטובה. הוא נתן תחושת ביטחון ותקווה”.

בגלל החינוך: “ליעד דיבר על התוכניות שלו לגבי החינוך בעיר, באתי מישוב בשומרון והייתי בטוחה שרמת גן זה כמו אמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ונוכחתי לדעת שברמת גן זה מאוד מוגבל, ולא כמו שמצופה מעיר גדולה להתנהל.כמו למשל מכרזים שנותנים לכל מיני חברות האכלה לצהרונים, ויש אכזבה של ההורים מההאכלה שלהם, מטריות האוכל וכל מיני דברים כאלה ולא רק. שמעתי מה יש לו להגיד בנושא המזון ומאוד התרשמתי כי באתי מהתחום”.

מה הוא עשה בשבילכם?

“ליעד עזר מאוד אצלנו בבית ספר קורצ׳ק בנושא ארון החשמל שהיה עם קרינה מאוד חריגה במסדרונות כיתה אלף, ועד שלא פניתי אליו לא הייתה התקדמות בעירייה. פנינו כהורים וכועד מרכזי וזה לא ממש זז, עד שפניתי לליעד. לא התייחסו אלינו במשך שנה וחצי. כשפניתי ליעד אחרי חודשיים זה סודר”.

“אני מאחל לו כחבר שלא ישתנה”

שאול טבת חבר ותומך בגלעד שריר

חברים בזכות הילדים, צילום: פרטי
חברים בזכות הילדים, צילום: פרטי

איך הכרתם בעצם?

“אנחנו חברים טובים. הכרנו באמצעות הילדים שלנו, יש לנו 2 ילדים שלומדים באותן כיתות בבית ספר יסודי קורצ׳אק. מההתחלה אנחנו חברים בועד הכיתה ובועד המרכזי של בית הספר, וגלעד פעל רבות לקידום דברים שקשורים בבית הספר, עד שנאלץ לצאת מהועד כאשר הכריז על מועמדות לראשות העיר, כי זה לא עובד ביחד. יש פה חשש לניגוד אינטרסים למרות שאין דבר כזה, אבל בהחלטות שלנו אנחנו מונעים השתתפות של עובדי עיריה או משרד החינוך”.

בגלל הצדק: “גלעד הוא עורך דין ועובד במחלקת המיסים ואני עובד כשותף במשרד גדול אחר ובמקביל בקיץ לפני שנה הוא עשה קורס מג״דים והיום הוא מג״ד במילואים. יש לו את היכולת להיות מולטי טאסק והוא עושה את זה בכל תחום שהוא פעיל בו על הצד הטוב ביותר. הבן אדם הכי אמין עם תחושה של צורך בצדק אובייקטיבי בכל מקום שהוא גם אם זה לכאורה נגד האינטרסים האישיים שלו”.

במה זה בא לידי ביטוי?

“אצל אנשים מסויימים אני יודע שהבחירה בצעד מסויים יכולה לפגוע בו. יש לו ילדים בבית ספר קורצ׳אק, הלחץ והעומס וכמות הילדים מאוד בעייתי, וכשבמועצת העיר התקבלה החלטה, והוא נמנע בהחלטה הזאת למרות שבהיבט האישי שלו הוא היה חייב. דיברנו על זה לפני ההצבעה עוד, המצפון האישי שלו לא נתן לו להצביע בעד, כי הוא חשב שמשהו במתן שטחים במתנה למכללה זה לא בסדר. אני לא מבין בפוליטיקה. מה שחשוב לי שהוא הצביע משהו שלכאורה לא לטובתו באופן אישי, כי הוא חשב שזה לא נכון ערכית או מצפונית, וזה דבר שאתה לא מוצא אצל הרבה אנשים ולא אנשים שמעורבים בפוליטיקה, ואני מאחל לכל עיר שיהיה לה ראש עיר עם איכויות כאלה ואני מאחל לו כחבר שלא ישתנה”.

“לנהל עיר זה כמו צבא”

אילן רוקח, תושב שכונת מרום נווה-גבול רמת יצחק, בעל עסק בעיר, תומך באילן ביטון

לנהל עיר זה כמו צבא, צילום: פרטי
לנהל עיר זה כמו צבא, צילום: פרטי

“אני תומך במשה רווח כעקרון, ובבחירות הקודמות הצבעתי לזינגר כי רווח היה עם זינגר. אני חושב שנבחרים צריכים להיות זמינים. ומשה אמר לי בגובה העיניים אתה מתקשר אליי כשאתה צריך. הוא פותר עניינים. הוא לא אומר לך תבוא מחר וברוך השם הוא עוזר. אני מאמין שזינגר בן אדם טוב, אבל לדעתי לנהל עיר צריך יכולות”.

יש לך קשר מיוחד לביטון?

“ראיתי את היכולות ואת הרזומה שלו. לא משנה אם בן אדם גדל בעיר, צריך איש צבא. לפי דעתי מינימום אלוף משנה בצבא. כי איש צבא נתן למדינה, וזה לא משנה לרמת גנים, והוא בא לעזור לכל העיר נטו. כשראיתי את הרזומה של ביטון, בן אדם בדרגת תת אלוף ועוד בחיל האוויר, וחוץ מזה באזרחות הוא ניהל, יש לו רזומה זה לא סתם. עכשיו אחד כזה כשבא לנהל עיר, צריך מישהו שיודע לנהל את המערכת ולא נתון לחסדים של זה וזה, למה אין נביא בעירו? כי כולם מכירים אותו. הוא בא מבחוץ ובא נקי, העיר הזאת נשארה מאחורה, וחבל כי זו חתיכת עיר. נולדתי פה, אני בן 57, היא לא מתקדמת, היא כל הזמן עסוקה בחשבונות. צריך אנשים עם יכולות ממש, כמו בולדוזר, לשים אותנו על המפה. היום כשאתה אומר שאתה גר ברמת גן זה כלום, אתה אומר גבעתיים, זה נהיה משהו”.

במי בחרת בעבר?

“אני בחרתי בצבי בר והוא לקח את העיר קדימה. לנהל עיר זה כמו צבא, והבן אדם בא מבחוץ ולא נתון לשום קליקות של שכונה הזאת או השכונה הזאת, ואין לי שום טובות ממנו בכלום, רק שתהיה איכות חיים ורמת חיים לכולם. אני מסודר יש לי משפחה וילדים, ואני חושב שצריך לקחת את העיר הזאת ולעשות ממנה משהו מיוחד. אני חושב שהאיש הזה, עם רקע צבאי כזה, יש לו את כל היכולות. ואם לא יהיה טוב נחליף אותו. אבל דיברתי איתו והוא בא בלב שלם.אם הוא נתן כל כך הרבה שנים לצבא אז בשבילי זה טוב”.

“כשהוא אומר משהו הוא מתכוון לזה”

אייל פז, תושב שדרות התמרים במרכז העיר, תומך בשלומי הראל

אייל תומך בשלומי, צילום: פרטי
אייל פז תומך בשלומי, צילום: פרטי

איך הכרתם בעצם?

“הכרתי את שלומי בבחירות הקודמות לפני מספר שנים. הוא היה בשכונה אני הוצבתי שם, תמכתי בזינגר. וראיתי את שלומי שפעל ועשה, והתגלגל ויצא לנו להכיר יותר. נפגשנו ושוחחנו ומפה זה התחיל, לפני חמש שנים”.

למה התחברת בעשייה שלו?

“התחברתי לעניין הזה שבא בן אדם ועושה מתוך תחושה אישית שצריך לסייע. מצאתי בו אדם ראוי מכל מיני סיבות. הוא בועד הורים בבתי ספר, הוא מסייע לאנשים בנושא ארנונה. אז בואי תגידי לי את אם יש מישהו יותר ראוי שפועל בשקט, לא מנפנף ולא מחפש כותרות בעיתון. מתוך כל המתמודדים הישנים והותיקים, אני לא מצאתי מישהו שהוא בעיני ראוי יותר. לכן אני תומך בו”.

מה בתוכניות שלו לעיר קסם לך?

“יש פתרון ששלומי העלה בצורה הגיונית שיפתור את בעיות החניה והתחבורה. מעגלי תחבורה של מיניבוסים שישיקו אחד לשני, מיניבוסים מודרנים היברידיים. תוכל לקנות כרטיס לתושב העיר, לאדם ותיק, תוכל לקנות מנקודה לנקודה וגם אם אתה עולה ויורד ממעגל תחבורה אחד לשני אתה מגיע במהירות, ויש כרטיס מוזל. או לבני נוער שלא יצטרכו לנסוע באופניים חשמליות ולסכן את עצמם ולרדת בצד השני של העיר בנוחות. רמת גן היא עיר אסטרטגית. אני אף פעם לא הבנתי למה היא לא מסודרת. מצד אחד יש לה תקציבים עצומים שלא באים לידי ביטוי לטובת האזרח, למה תושב רמת גן לא מקבלת שירותים מהעירייה כמו שצריך? זבל ברחובות נמצאים בריכוזים, מדרכות חסומות, וזה לא יום אחד או יומיים. בחמש השנים האחרונות זה נורא מה שקורה בעיר”.

ובו אישית, מה אתה מחבב?

“אני אגיד לך מה אני גיליתי בשלומי ומצא חן בעיני: פיו וליבו שווים. כשהוא אומר משהו הוא מתכוון לזה, הוא אומר ועושה פעילות ציבורית בשקט. הוא הרי עורך דין, יש לו משרד עורכי דין ואני יודע שהוא למשל תומך בעמותה לנזקקים וכמעט אף אחד לא יודע על זה מפני שהוא לא מנפנף בזה”.

“היא לא רק מדברת, היא גם עושה”

שלומית מוזס עטיה, תושבת תל בנימין, תומכת בחיה מנע

חיה מנע, צילום: אילן בשור
חיה מנע, צילום: אילן בשור

איך הכרתן?

“אני מכירה את עו”ד חיה מנע מפעילותה בבית הספר הגפן, שם היא מכהנת כיו”ר הנהגת ההורים בחמש השנים האחרונות ומהעשייה הרבה שלה בשכונת תל בנימין ובכלל למען ילדי ותושבי העיר. לאחר ששקלתי ובחנתי את מכלול השיקולים הקשורים בבחירות למועצת העיר החלטתי לתמוך בחיה כי אני מאמינה שהיא תוכל לשנות דברים בעיר למען הציבור בתחומים רבים ובין היתר בתחום החינוך, בו היא פעלה רבות במסגרת הנהגת ההורים של בית הספר”.

בגלל היושרה: “חיה לא רק מדברת, היא גם עושה. והיא מביאה אתה יושרה ציבורית, עשייה חברתית ומנהיגות אמיתית”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. אני תומכת באיש יקר – מנחם דויד שמו, הוא סגן ראש העיר איש אמת מסור ונאמן לשולחיו
    כתושבת העיר דלתו פתוחה הוא מקשיב ומסייע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשורה נעימה לשוכרים, פחות למשכירים | צילום אילוסטרציה: Pixabay

בין גבעתיים להוד”ש: נפילה במחירי השכירות ברמת גן – מדורגת 7 בארץ

תפריט נגישות