יום שישי , אפריל 26 2024

בקצב אחר – למה כדאי להירשם לשיעורי תופים?

כמו בכל תהליך למידה - פיתוח משמעת עצמית, רצינות והתמדה הן תכונות שהילד שלכם מתרגל כל הזמן. אבל תנו לנו לספר לכם משהו נוסף על תופים ועל הדרך לנפץ כמה סטיגמות שנדבקו לכלי הקצבי עם השנים.

כנראה שבעבר חשבנו שתופים זה כלי מרעיש שמפריע לשכנים ומתאים רק לילדים עם בעיות קשב וריכוז שצריכים לפרוק אנרגיה. כיום אנחנו מגלים כי זה לא הכל – מחקרים שונים מראים כי תיפוף משלב את הצד היצירתי שמקורו בחלק הימני של המוח, ואת הצד השמאלי במוח שאחראי על מעקב אחר מקצבים ויצירת רצף. כששני הצדדים זוכים לסנכרון ולמיקוד, שאינם שונים ממדיטציה, מתפתחת יכולת חשיבה טובה יותר שמביאה לתוצאות גבוהות במבחני IQ לדוגמה.

בנוגע לרעש

תופים הם כלי מרעיש, אחרי הכל, זו המטרה שלהם, עליהם מתאמנים הילדים כשהם הולכים לחוג התיפוף אך בעת אימון בייתי, במטרה להקל על דיירי הבית, הומצאו התופים האלקטרונים שעונים גם על בעיית הרעש וגם עולים הרבה פחות כסף ממערכת תופים רגילה.

סיימון בל, מתופף ומורה לתופים, מספר לנו על סודות המקצוע שלו ועל הדרך בה הגיע לעולם המוזיקה. ”בגיל 12, כשגרנו באוקראינה, תופפתי בפעם הראשונה – זה קרה כשעליתי על גג הבית שהייתי גר בו, מצאתי מיטת עץ שהמעקה שלה היה עשוי ממקלות. אני זוכר ששברתי את המקלות והבאתי אותם הביתה. עם המקלות התחלתי לתופף על כל דבר: סירים, מחבתות, ארונות מטבח. כל זה בלי שראיתי תופים בחיי. למעשה, לא ידעתי שקיים כלי כזה. תאמינו או לא אבל זה אמיתי”.

”לאחר מכן, נחשפתי לעולם התיפוף בצורה קצת יותר עמוקה ולמדתי מוזיקה בבית הספר. הייתי בתזמורת צבאית באוקראינה וכשעליתי לישראל בשנת 2000 לאחר השירות הצבאי, למדתי ברימון במסלול מתופפים. עם הידע שצברתי הופעתי בהרבה פסטיבלים כמו אינדינגב ויערות מנשה היו לי הרבה הרכבים ועשינו הרבה הופעות. בשלב מאוחר יותר, למדתי בקורס MMT, שזה קורס למוזיקאים שרוצים להיות מורים ומאז אני גם מורה לתופים וגם מתופף פעיל”.

למי היית ממליץ לנגן על תופים?

”לכל אחד, אני חושב שכל ילד יכול להתחבר לתופים. כמו בכל חוג לילד מתפתחת משמעת עצמית, התמדה ורצינות, רק כאן הגישה היא פרטנית לכל ילד. אני מעניק ליווי לאורך כל הדרך.

התופים ידועים בתור כלי המפתח קואורדינציה ומוטוריקה. הם מומלצים במיוחד לסובלים מהיפראקטיביות והפרעות קשב. אבל לא רק, התופים נותנים מקום לפרוק לחצים ולמעשה מאפשרים לילד להיכנס לתוך עולם משלו ולתת ביטוי דרך המוזיקה לכל מה שהוא חווה”.

סיימון מלמד תופים באופן פרטי ‘אחד על אחד’, השיעורים מתקיימים בסטודיו שלו, שנמצא בקריית אונו.

”כבר בשיעור הראשון הילד יוצא כשהוא מנגן לפחות 2 מקצבים בסיסיים ומעבר אחד,וזה מתוך ניסיון של עשרות תלמידים” מספר סיימון בגאווה.

”יש לי תלמיד בן – 9 מקריית אונו, שלומד אצלי שנה והיום הוא מנגן קרוב ל – 100 שירים. הוא לומד שיר חדש בכל שיעור ואפילו מתאמן לבד בבית על השירים ומתפתח בעצמו. אצלי כולם לומדים את התווים כבר מהשיעור השני כדי שלילד תיהיה יד חופשית להתאמן בבית על כל שיר שהוא רוצה”.

כיום, סיימון הוא חלק מהרכב מוזיקאלי  חדש  שנקרא GROOVE DIVISION וחוץ משיעורי התופים שסיימון מעביר, מקבלים החניכים שלו חוויה נוספת –
בכל יום שבת מ – 17 בערב מזמין סיימון את התלמידים למפגש ברידינג תל אביב, שם הם מנגנים את כל השירים שלמדו יחד עם פלייבקים ונגנים נוספים שמנגנים על כלים שונים.
התלמידים מוזמנים להגיע יחד עם בני משפחה וזה מחזה שאי אפשר לפספס.

”בעמוד הפייסבוק שלנו יש קבוצה שנקראת ”ג’אם ברידינג” אפשר לראות שם את האושר שיוצא לילדים מהעיניים כשהם מנגנים בלוקיישן המיוחד הזה על הים” מוסיף סיימון.

סיימון בל – מורה לתופים


ירמיהו 25 קרית אונו
052-4294842

 

לפרטים נוספים בקרו באתר >> https://hametofef.co.il/

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות