יום שישי , אפריל 19 2024

הסופר מרמת גן שנלחם למען נשים מוכות

"היושבת במעגל" מאת איציק אורון מציג את סיפורן המרתק של שבע גיבורות, נשים נפגעות אלימות שיוצאות למסע משותף בהדרכתה של מורה רוחנית מיוחדת במינה שנמצאת אף היא במסע של גילוי

איציק אורון
איציק אורון

היושבת במעגל” מאת איציק אורון בהוצאת “אורון” מציג את סיפורן המרתק של שבע גיבורות, נשים נפגעות אלימות שיוצאות למסע משותף בהדרכתה של מורה רוחנית מיוחדת במינה שנמצאת אף היא במסע של גילוי.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הספר עוסק בבעיה קשה עמה מתקשה החברה עדיין להתמודד – בעיית האלימות במשפחה. באמצעות סיפורן הסוחף והמרתק של הגיבורות, אורון מעלה את בעיית האלימות נגד נשים לראש השיח הציבורי ואף מציע דרכים לפתרונה.

שבע הנשים, ביניהן ערבייה, חרדית, עולה מחבר העמים וחילוניות. כל אחת ממגזר שונה, שלא הכירו האחת את השנייה, נפגשות אחת לחודש למפגש העצמה בן יומיים שמתנהל בהדרכתה של גיבורת הספר היושבת במעגל – יסכה לאה, אישה רבת מעלות שהגיעה במיוחד מאמריקה כדי להתמודד אף היא עם עברה, עבר שמניע אותה לעשות מלאכת קודש עם הנשים שזקוקות ליד מכוונת.

דמות ראשית נוספת בספר היא דורית, המספרת. אחות מוסמכת לשעבר, אם שכולה שחייה בסערה כתוצאה מאלימות בעלה כלפיה. היא נאבקת ברצונה העז להשיב אליה את אייל – התאום של האח שנפל, שנמלט מהתופת הביתית לטיול אחרי צבא במזרח.

היושבת במעגל מאת איציק אורון
היושבת במעגל מאת איציק אורון

אחת לחודש נפגשות שבע הנשים ויושבות במעגל העצמה יחד עם המנהיגה שלהן. בכל מפגש נשמע סיפורה של אחת מהנשים ובמהלכו יסכה לאה מלמדת אותן את תורת הערך העצמי, את רזי העולם ואת מקומן בו.

הידע החדש כמו מעיר אותן משינה עמוקה ומעורר בהן נכונות להתמודד עם המציאות העגומה בה הן חיות. ידע זה מניע גלגל חדש בחייה של כל אחת מהן שמאיץ סדרת אירועים סוחפת ומרתקת שגורמת להן לגלות את חוסנן בנבכי נשמתן ולהתמודד באומץ ובגבורה עם הדברים שהביאו אותן למצבן העגום, ולנצח במאבק.

צרתן המשותפת של שבע הנשים מקרבת אותן האחת לשנייה ונרקמת ביניהן חברות אמיצה גם מחוץ למפגשים המשותפים. התמיכה האחת בשנייה מאיצה סדרת אירועים  כשבסופם נרקמת בין שבע הנשים ומנהיגתן חברות נצח.

איציק אורון, בן 63, תושב רמת גן, הוא איש עסקים לשעבר, שכבר שלושה עשורים משלב בחייו פילוסופיה רוחנית הניזונה מעולם היוגה, מתרגל יוגה מעל 25 שנה ובשנים האחרונות עשה הסבה ליוגה, רייקי וכתיבה. כמורה ליוגה איציק אורון מלמד קבוצות ילדים לעשות יוגה בצורה סיפורית המשלהבת אותם. “הילדים מאוד אוהבים לתרגל באופן  זה. זו שיטה שאני פיתחתי ואני עוסק בה כבר כמה שנים“. לדבריו, גם אם הילדים יפסיקו לעשות יוגה זה יישאר כחוויה איכותית בתוכם וכשיתבגרו יחזרו לזה. “יוגה זה חיבור בין עולם הרוח לעולם החומר. בין הגוף הפיזי לנשמה. דרך היוגה אני מעביר לילדים מסרים רוחניים שיתנו להם כלים חשובים לחיים”.

בשנה שעברה הוציא את ספרו הראשון “הקוצר” שזכה לביקורות טובות (הוצאת כנרת זמורה), שמגולל את סיפור חייה של דבורה ילידת כפר קומראן, שפגישה מחודשת עם אדם מהעבר מציפה בה רגשות סוערים. דרך האיש הזה מתוודעים הקוראים למסר הרוחני החשוב: כל אחד מאיתנו הוא ניצוץ אלוהי ובכל אחד מאיתנו יש מטען עצום של ידע רוחני.

על ההשראה לכתיבת “היושבת במעגל” מספר איציק אורון: “הכל בא לי מהלב. יכול להיות שזה מתוך רצון שלי להיות המורה הרוחני הזה. מה שהמדריכה הזו עושה עם הנשים האלה מאוד מחובר אליי. לפני 20 שנה היה לי מורה רוחני שמאוד הערכתי. הוא כבר לא בארץ, אבל כנראה שגם המרכיבים שלו נכנסו לדמות של גיבורת הספר”.

הספר של איציק אורון – שכתיבתו ארכה שלוש שנים – לוקח את הקוראים למקומות רוחניים שיש בהם עוצמה חזקה – מכפרים בדואים ועד שכונות חרדיות בבני ברק וירושלים. המשותף לכל הנשים האלה הוא הכאב שהן נושאות איתן בעקבות האלימות הקשה שספגה במשפחה.

“עמדתי לפתוח את הדלת ולצאת כשבטני פרפרה מפחד משתק. ‘אולי הוא יודע שאני מסתתרת כאן וממתין לי שם בחוץ’, חשבתי בחשש, ‘וגם אם לא, תמיד קיים סיכוי שאפגוש אותו סתם ברחוב’. הורדתי את ידי מדלת המעון ולקחתי צעד לאחור. יד חמימה הונחה על כתפי וכמו בלמה אותי מלשוב על עקבותיי. זו הייתה יהודית, מנהלת המחסה. “אני יודעת מה את עוברת”, אמרה יהודית והביטה בי ברוך שהביא עמו תחושת ביטחון ושלווה. “אל תדאגי. הוא שוב נעצר והפעם – יישאר שם תקופה ארוכה”. (מתוך הספר).

איציק אורון עם נטלי פורטי
איציק אורון עם נטלי פורטי

הספר של אורון הוא ספר העצמה נשית קלאסי שבו אישה שנמצאת בנקודת שפל בראשיתו תמצא את עצמה עם כוחות גדולים בסופו. הנשים האלה נפגשות ביניהן גם מעבר למפגשים הקבוצתיים והן הופכות – כדרכן של נשים שותפות גורל – לחברות קרובות. הספר מביא סיפורים מאוד עצובים אבל הוא לא נשאר בעצב. הוא לוקח כל סיפור כואב והופך אותו לסיפור של גבורה.

“הספר מיועד בעיקר לנשים, אבל ברור לי שגם גברים אצילי נפש יוכלו להתחבר למסרים שבספר. הפתרון שלי הוא אחד: להחדיר בנשים מוכות אומץ, שלא יפחדו לעזוב את התא המשפחתי. ברגע שיש סימנים ראשונים לאלימות חייבים לפרק את המשפחה כי המצב רק ילך וידרדר”.

היושבת במעגל – על שבע נשים אמיצות ועוד אחת מנהיגה” מאת איציק אורון, הוצאת “אורון”, 334 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות