יום רביעי , אפריל 17 2024

רינה פושקרנה: “רמת גן תמיד תישאר בלב שלי”

לקראת יום העצמאות ההודי שיחול מחר מדברת השפית שגילתה לישראלים את המטבח הזה על התקופה שהתגוררה ברמת גן ("אמרו שבגלל שיש עיראקים בעיר לא נקבל טילים מעיראק") ועל ראש הממשלה שיצא לדייט ראשון עם אשתו בטנדורי

רינה פושקרנה. צילום: שירן כרמל
רינה פושקרנה. צילום: שירן כרמל

השפית רינה פושקרנה היא מוסד קולינרי מהלך. היא לא רק חתומה על המצאת המטבח ההודי בישראל, אלא שיש לה גם חלק חשוב מאוד בהתחממות היחסים בין העמים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מחר תחגוג הודו את יום העצמאות ה-72 – סיבה טובה להיפגש איתה לשיחה במסעדה שלה בהרצליה פיתוח ולדבר על התקופה שבה התגוררה השפית, שהיא כידוע חצי עיראקית, ברמת גן. תיכף נגיע לזיכרונות של רינה על רמת גן, אבל קודם נדבר על הסיבה שלשמה הגענו אליה.

איך חוגגים את יום העצמאות בהודו?

“וואו. זה חגיגה גדולה. בכל הבתים יש אור ושמחה גדולה. גם בארץ יש שמחה גדולה. יותר מאלף יוצאי הודו מגיעים לבית השגריר ביום הזה ונהנים מהופעות בסגנון הודי וכמובן מהאוכל שלי”.

 

אידלי. צילום איתן וכסמן

אידלי. צילום איתן וכסמן

את בעצמך הפכת לסוג של שגרירה של הודו בישראל.

“זה נכון. הרבה מאוד אירועים חשובים היו במסעדה שלי, כמו למשל הדייט הראשון של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אשתו שרה. זה קרה במסעדה שלי בתל אביב ונתניהו כל הזמן מדבר על זה בגאווה. וגם הפגישה האחרונה של יוסי ביילין והצוות הישראלי שחתם על הסכם אוסלו לפני שעלו לירושלים הייתה אצלי. אפשר להגיד שישראל היא חלק מהביוגרפיה שלי, אבל גם שאני חלק מההיסטוריה שלה”.

 

 

עכשיו בואי נדבר קצת על רמת גן. מתי גרת אצלנו?

“הגעתי לארץ ב-1983. גרתי בהתחלה בראשון לציון ובתל אביב. ב-1987 הגעתי לרחוב השופטים ברמת גן וגרתי שם עד 1994. הגעתי לשם כי יש שם הרבה יהלומנים הודים”.

מה את זוכרת מהתקופה ההיא?

“השגריר של דרום אפריקה היה שכן שלי והוא עשה הרבה מסיבות. שלחתי לו צ’יקן קארי. אני זוכרת כמובן את הטילים שנפלו עלינו מעיראק. אני זוכרת שאמרו שבגלל שיש הרבה עיראקים ברמת גן סדאם חוסיין לא יזרוק עלינו טילים אבל זה לא עבד. אני זוכרת את רמת גן לטובה. הרבה עיראקים באים אליי עד היום לסניף שלי בתל אביב. והם רואי חשבון אז הם מבינים מה משתלם להם”.

נשמע שאת מתגעגעת לעיר הזו?

 

“ברור. רמת גן תמיד תישאר בלב שלי”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות