יום שישי , אפריל 26 2024

“בני ברק מנסה לכבוש את מרום נווה”

המתיחות בין רמת גן לבני ברק שברה אתמול שיאים כשעשרות תושבי מרום נווה הגיעו כדי למחות על ההתנהלות של מסוף האוטובוסים. בדרך עברו קללות מצד לצד. תושב מרום נווה: "אם לא ישתלטו על החרדים – הם יכבשו את השכונה שלנו"

משהו לא טוב עובר על הגבול בין מרום נווה לבני ברק. יותר ויותר תקריות אלימות בין תושבים חרדים לתושבי מרום נווה, כשבכל פעם נראה שהרף המתוח עולה שלב.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


וואטסאפ רמת גן

אתמול זה קרה אחרי שעשרות תושבי מרום נווה הגיעו כדי למחות על ההתנהלות של מסוף האוטובוסים ועל סגירת צירים שמובילים לשכונה, כמו סגירת חזון איש. התושבים שהגיעו כדי למחות חטפו קנסות ועל הדרך גם יריקות וקללות.

א’, תושב השכונה, אומר בשיחה עם אתר החדשות רמת גן גבעתיים ניוז, כי “אין ספק שהבריונות החרדית עלתה מדרגה. הם מרשים לעצמם להתפרע כי הרשויות מעלימות עין מהמחאה האלימה שלהם. כשהם חוסמים רחובות באלפיהם – לא עושים להם כלום. כשאנחנו מביעים מחאה לגיטימית מיד דופקים לנו קנסות. אם לא ישתלטו על החרדים – הם יכבשו את השכונה שלנו”.

אחד מתושבי השכונה שהעלה פוסט בנושא כתב כי “המסר עבר. השכונה שלנו לא תשתוק עוד”.

https://www.facebook.com/AvihuBenMoshe/videos/2314507565479920/

מיכל שי, 21 שנה במרום נווה, אומרת כי “לא היו לי תקריות אישיות עם תושבי  בני ברק, אבל אני שומעת על לא מעט מקרים שקרו לחברים שלי. אני מכירה ושמעתי על נשים שצעדו בפארק מרום נווה ליד הבית וקיבלו הערות על לבוש לא צנוע בפארק שלהם”.

לדבריה, יש תסיסה הולכת וגוברת באזור וזה סימן לבאות. “בבני ברק יש אוכלוסייה מרובת ילדים ללא מספיק גינות בעיר, לעומת השכנים מרמת גן שיש להם תנאים טובים יותר. אז ברור שיש כאן יסוד למתיחות. העניין הוא שהמתיחות הזו הופכת לבלתי נסבלת משום שהתושבים החרדים מתייחסים לאינטרסים שלהם ככאלה שקודמים לכל. כך למשל עם הרמקולים שמבשרים על כניסת שבת. אגב לי אישית זה לא מפריע, אבל יש כאלה שזה מפריע להם. יש גם אירועים והלוויות המוניות שבגינם הכניסה לשכונתנו על גדר בלתי אפשרית. לפעמים יש בבני ברק חגיגות עד שעות מאוחרות שמגיעות עד לאוזניים של תושבי השכונה וכמובן מסוף האוטובוסים שנחת לנו מתחת לאף”.

כשהיא נשאלת מה אפשר לעשות כדי להרגיע את המתיחות אומרת שי כי יש הרבה מה לעשות. “נראה כאילו לא מעניין את ראש העירייה מה קורה אצלנו בשכונה. רק מלעבור על הסטטוסים הרבים שעלו אתמול בקבוצת הפייסבוק במרום נווה נותן תחושה לא טובה בלשון המעטה. כדי להרגיע את העניינים צריך למצוא פתרון מוניציפאלי וחוקי לעניין האוטובוסים. לא הגיוני ששמים עלינו פס. להגיע לפתרון בנוגע לפארק שלנו. אני לא מבינה למה ראש עירית בני ברק לא שותף לארנונה שלנו בתקופות עומס כדוגמת בין הזמנים”.

שי מדגישה כי “אני מאוד מכבדת את האחר ומאוד מכבדת את הדת אבל לא נהנית מהתופעות שפוגעות באיכות חיים במקום מגורי. לא הכל בחיים זה שחור ולבן. ולא  צריך לזרוק את המים עם התינוק ולכן אני חושבת שפתרון נכון צריך לבוא מהרשויות”.

WhatsApp Image 2019-05-15 at 10.25.58

חגי אשר, יו”ר האופוזיציה ברמת גן, שמתגורר באזור, אומר כי “אני קורא לכל הגורמים בקואליציה לשמור על איפוק ולא לנסות לייצר ספינים שמביאים לתסיסה. ולך ראש העירייה אומר רק כי מנהיגות אמיתית נמדדת בדיוק במשברים מהסוג הזה. במקום לצאת במסר נפרד לחילונים ומסר נפרד לדתיים בכדי לרצות את כולם כדאי לתת מסר מרגיע ומאחד. לי באופן אישי חסרה אמרה מאוד ברורה מה דעתך בנושא”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ספארי רימבה נהנה במים | צילום: מיכל יניב

מה עושים ב-41.3 מעלות? או איך גורמים לבת יענה להרים את הראש (סרטון)

תפריט נגישות