יום שלישי , אפריל 16 2024

הנסיעה האחרונה של הסבבוס ברמת גן

אחרי כל הרעש וההמולה נפרדו נוסעי הסבבוס - לפחות לעת עתה - מההסעה החינמית לים . הפעיל החילוני אלי דן: "מאוכזב מאוד מהחלטת העירייה. זה ניצחון המיעוט הדתי". חבר המועצה שלומי בן ששון, שיזם את הסבבוס: "ההפסקה זמנית. נערך ונתכנן את המשך הסבבוס וננסה להתחילו בחודשים הקרובים"

שלומי בן ששון צילום טלי בקון
שלומי בן ששון צילום טלי בקון

רק לפני כמה ימים הכתרנו את הסבבוס כאירוע השנה ברמת גן והנה הוא כבר הגיע לתחנה האחרונה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


חבר המועצה שלומי בן ששון כתב בפייסבוק: “פיילוט הסבבוס נוסע הסופש בפעם האחרונה. הפיילוט בזכותכם הסתיים בהצלחה. מעל 1300 נוסעים כל סופש. הוכחתם ואתם עדיין מוכיחים את צדקת הדרך, את הצורך האמיתי
ואת המשמעות הבסיסית של חופש התנועה. זה הצעד הראשון לקראת תחבורה ציבורית הולמת ותחילת הדרך לפתרון תחבורתי ההגיוני והבסיסי ביותר. ההפסקה היא זמנית. נערך ונתכנן את המשך הסבבוס וננסה להתחילו בחודשים הקרובים”.

התגובות להודעה לא איחרו להגיע. יו”ר המטה לשמירה על השבת, יעקב אפרתי, אמר כי “הסבבוס היה מראש עד 14.9. הוא הוגבל בזמן בשל הליך שלא במכרז, שגם זה לא תקין. העלות – 210 אלף שקל בחודש – זה הרבה מאוד”.

מה לגבי העתירה שלכם נגד הסבבוס?

“אנחנו ממתינים לתוצאות הבחירות וזהות שר התחבורה הבא”.

הפעיל החילוני אלי דן אומר כי “עצובה, מקוממת ולא הגיונית ההחלטה של עיריית רמת גן לעצור לנו, הרוב החילוני, את האוטובוסים בשישבת. אני רואה בהחלטה הזאת כניצחון המיעוט הדתי ומאד מאוכזב מעיריית רמת גן”.

ב-2 באוגוסט – נסיעת הבכורה של הסבבוס – דיווח לנו דן על תחושותיו על הסבבוס.

כעת, אחרי שהמיזם נגמר נשמע הפעיל החילוני, שגם הפגין לפני ישיבת המועצה שדנה במיזם, אחרת לגמרי: “לא ייתכן לעצור עכשיו החלטה כזאת היסטורית ונכונה של השינוי הנכון בשנת 2019 לתחבורה ציבורית לאורך כל השישבת למי שאין מכונית ולעוד פנסיונרים ובני נוער שהסבבוס עשה להם את החיים בסוף השבוע להרבה יותר קלים ונוחים”.

אלי דן
אלי דן

לדברי דן, “בנוסף לפנסיונרים ובני נוער הסבבוס שירת אנשים עם צרכים מיוחדים. הם ידעו להעלות סרטון על ילדה נכה על כסא גלגלים שמעלים אותה לסבבוס – יופי של יחסי ציבור לעיריית רמת גן”.

בכלל המושג “יחסי ציבור” עלה לא מעט בהקשר של המיזם הזה. חבר קואליציה אמר כי “הרבה אנשים עשו סיבוב על הסבבוס, תרתי משמע. בסופו של דבר אם הייתה לזה עדיין הצדקה הפיילוט לא היה נגמר”.

אותו חבר קואליציה נזכר במשפט שאמר ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, ל”רמת גן גבעתיים ניוז”: “מעולם לא היה יותר טוב לדתיים ברמת גן כמו בחצי השנה האחרונה”.

“ייתכן שראש העירייה, שהוא פוליטיקאי משופשף, הצליח לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לתת לציבור החילוני נסיעה בשבת ובאותו זמן לתת לדתיים תקציבים גדולים. עכשיו השאלה הגדולה היא כמה עלתה לציבור הנסיעה בחינם”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
לקריאת כל התגובות

2 comments

  1. מפחדת מהחרדים האלימים

    החרדים של בני ברק משתלטים על רמת גן. אני ימנית בדרך כלל אבל אני בעד ליברמן ומפלגות השמאל בנושא החרדים. הם זקוקים לחינוך מחדש.

    • אסף, דתי מרמת גן

      בתור דתי מרמת גן אני נגעל מהתגובה הגזענית שלך. הדתיים ברמת גן היו פה במשך כל הזמן ולראיה מעל 100 בתי כנסת וכל רחוב שתסתכלי עליו במשך היום הולך שם מישהו עם כיפה או אישה או ילד עם כיסוי ראש ציצית וכו’. זו מדינה יהודית ואם תחליטי שלא מתאים לך דתיים בעיניים הבעיה אצלך לא שלנו. מנסים ללמד עליכם זכות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשורה נעימה לשוכרים, פחות למשכירים | צילום אילוסטרציה: Pixabay

בין גבעתיים להוד”ש: נפילה במחירי השכירות ברמת גן – מדורגת 7 בארץ

תפריט נגישות