יום שלישי , אפריל 16 2024

מפקד החקירות של מרחב דן מזהיר: “זו התקופה הכי חמה של הפורצים”

סנ"צ רונן שמרי מדבר על השכלול של הפורצים (בודקים באינסטגרם מי מעלה תמונה בדיוטי פרי), על ההתמקדות שלהם בבניינים בתהליך תמ"א ועל העלייה בגניבות אופניים חשמליים

סנ"צ רונן שמרי, מפקד החקירות והמודיעין של מרחב דן
סנ"צ רונן שמרי, מפקד החקירות והמודיעין של מרחב דן

נוסעים לחו”ל? עוברים בדיוטי פרי? מצוין. רק אל תעלו תמונה שלכם לאינסטגרם עם שקית הקניות. אם תעשו את זה אתם עלולים לגלות בחזרה שמישהו עשה סיבוב קניות בבית שלכם. זו אחת המסקנות שעולה מהשיחה שלנו עם סנ”צ רונן שמרי, מפקד החקירות והמודיעין של מרחב דן.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


לדבריו, בתקופה האחרונה הפורצים באזור עובדים שעות נוספות. “יולי אוגוסט זו התקופה החמה של הפריצות”, אומר סנ”צ שמרי. “הפורצים מזהים הזדמנות לפרוץ לבתים כשאנשים יוצאים לחופשה ואנחנו נערכים בסיורים גלויים ועם בלשים סמויים כדי לתקוף את התופעה”.

מה יכולים התושבים לעשות כדי להקשות על הפורצים?

“לא להשאיר מפתח בארונות חשמל ומתחת לשטיח. אלה המקומות הראשונים שהפורצים מחפשים. אנחנו מזהים הרבה פריצות בדירות שכורות, שם מתגוררים כמה שותפים שמשאירים אחד לשני את המפתח. עדיף לשכפל מפתח ולא להשאיר במקומות נגישים. כמו כן, רצוי מאוד להרכיב סורגים שיקשו על הפורצים”.

במשטרה מזהים עלייה בתחכום של הפורצים, שעוקבים באדיקות אחרי הרשתות החברתיות ומתלבשים על הדירות של אנשים שמעלים תמונה שלהם בחו”ל. “יש אנשים שמאבדים ככה את כל עולמם”, אומר סנ”צ שמרי. “הם חוזרים מחו”ל ומגלים שלקחו להם את הלפ טופ, את התכשיטים. בימים האחרונים גנבו טאבלט מדירה ברמת גן. בדירה אחרת גנבו תכשיטים, טבעת יהלום, אייפון ו-2,000 דולר. לא נעים לסיים ככה חופשה”.

מה לגבי הטריק הידוע להשאיר רדיו פתוח כדי שהפורצים יחשבו שיש מישהו בבית? זה עובד או שהפורצים כבר למדו להבחין בין רדיו לדיבורים של אנשים בדירה?

“זה עוזר בהחלט. גם להשאיר רדיו וגם להשאיר אור באחד החדרים. יש כל כך הרבה דירות שאפשר לפרוץ, אז הפורצים יעדיפו את הדירות השקטות מאשר לקחת סיכון”.

לא רק הדירות שלנו על הכוונת של הפורצים. גם האופניים. “בתקופה האחרונה נגנבו עשרות זוגות אופניים באזור”, אומר מפקד החקירות של המרחב. “אנשים משאירים אופניים חשמליים בחדרי מדרגות וזו פרצה קוראת לגנב. חשוב להכניס אותם לתוך מקלט או להעלות לדירה. לא להתעצל”.

 

אופניים ברמת גן

 

אם אתם ביחסים טובים עם השכנים שלכם, במשטרה ממליצים לבקש מהם לשים עין על הדירה, אולי אפילו להוציא את הדואר שלכם מהתיבה.

יש לכם שכונות שהן יעד חם?

“יש לנו במשטרה מחלקי ההערכה שבכל יום עושים מיפוי על פי מודיעין. אם יש שכונה ‘נגועה’ אנחנו שולחים לשם תצפיות ועושים מחסומים כדי לאתר רכבים חשודים שיוצאים מהשכונה”.

 

תמ"א 38
תמ”א 38

 

הרבה דיירים שהבניין שלהם נמצא בתהליך תמ”א מתלוננים על פריצות. אתם מזהים תופעה כזו?

“בהחלט. יש לנו הרבה תלונות בעניין. אנחנו ממליצים לתושבים שבונים בבניין שלהם לסגור את התריסים והחלונות במהלך כל שעות היממה. לבדוק שהחלון לא רק סגור אלא נעול. אני יכול להגיד שיחידת היס”מ עושה בדיקות של כל הפועלים באזורי תמ”א ואנחנו יודעים לזהות אותם בשמות. אם אנחנו מזהים הפרה של העסקת שוהים בלתי חוקיים אנחנו חוקרים את הקבלנים”.

היו מקרים של התפרצויות שהסתבכו והפכו לשוד אלים?

“לא בתקופה האחרונה”.

מה אני צריך לעשות אם נתקלתי בפורץ בדירה שלי?

“להתקשר מיידית למוקד 100. אנחנו מתחייבים להגיע במהירות ואנחנו נמדדים על הגעה לזירה בתוך דקות”.

מה אחוז הפיצוחים של חקירות במקרים של התפרצויות לדירה?

“ברגע שיש גורם מודיעיני אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד. אני שולח לזירה חוקר של הזיהוי הפלילי. הממצאים האלה מגיעים ישר למעבדות וברגע שיש תשוובה אנחנו מבצעים מעצרים. אנחנו מצפים מהסיירים והחוקרים לתת שירות לאזרח שהוא מעל הכל ומבטיחים שכל קריאה תיענה במהירות”.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מטבח קטן. צילום אילוסטרציה canva

מינוס 13 אלף בשנה: קריסה במחירי שכר הדירה בגבעתיים

תפריט נגישות