יום שני , נובמבר 18 2019
ראשי / תקווה חדשה לביטול מתווה הקו הסגול: עתירה של קצא"א לבג"ץ

תקווה חדשה לביטול מתווה הקו הסגול: עתירה של קצא"א לבג"ץ

בעתירה נגד משרדי האנרגיה והגנת הסביבה דורשת החברה להקפיא את העבודות ברכבת הקלה משום שהקו הסגול מסכן צינור נפט חיוני. דודו גת, ממובילי המאבק: "אני מקווה שמה שהעתירה הזו תבטל את רוע הגזירה"

הקו הסגול
הקו הסגול

מה שלא הצליח לעשות מטה המאבק נגד הקו הסגול אולי תצליח לעשות חברת קצא"א שעתרה בימים האחרונים נגד הקו בטענה שהוא מסכן צינור נפט חיוני.


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "רמת גן" info@www.rgg-news.co.il


בפנייתה לבג”ץ טענה קצא”א כי בעת שתכננו את הקו הסגול, מוסדות התכנון לא ביצעו לכאורה סקר סיכונים שבוחן את השפעות תוכניתם על קו הדלק, ולא נעשתה התייעצות עם מומחים בתחום של תכנון והנדסת קווי דלק.

קצא”א מציינת בעתירה כי פנתה למוסדות התכנון והתריעה על הבעייתיות, אולם ללא הועיל ולכן לא נותרה לה ברירה אלא להגיש עתירה.

דודו גת
דודו גת

דודו גת, שמוביל בשם התושבים באזור את מטה המאבק נגד מתווה הקו הסגול, הביע תקווה זהירה כי הפעם זה יצליח, למרות שניסיונו מעיד שגופים גדולים לא נוטים להודות בטעותם. "אני מקווה שמה שהעתירה הזו תבטל את רוע הגזירה, אבל אם זה יקרה עלולים לשאול איפה היו המערכות עד עכשיו. אני מקווה שזה לא יהיה המוקש שיכשיל את ביטול המתווה".

אז מה אתה אומר בעצם? יבינו שצריך לבטל ולא יבטלו בגלל אגו?

"בדיוק. מדינת חלם".

יהודה דוידוביץ, מהפעילים נגד הקו, אומר כי "קו הנפט עובר בצומת אלוף שדה וכביש 4. עד עכשיו טענה נת"ע שהיא מתנגדת לביצוע הפרדה מפלסית בצומת הירדן ואלוף שדה כיוון שמדובר בשינוי סטאטוטורי. התוכנית אושרה בות"ל בשנת 2016 (תת"ל 70 א') ובממשלה בתחילת 2017".

לדבריו, אם עתירת קצא"א תתקבל יצטרכו לתכנן מקטע זה מחדש, זה אומר שינוי סטטוטורי.

תגובה אחת

  1. מה "תקוה" פה? הקו הסגול, הלוואי שייבנה במהרה בימינו, וכל המלעיזים – הלוואי שבית המשפט ישליך אותם מכל המדרגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין: יריב ארדון פרנצסקו, ריקאסולי, גאנלואיגי בנדטי, חגי שלום ויערה ניסאן. צילום: אסף לב

הביקור המלכותי של הברון האיטלקי