יום שלישי , אפריל 30 2024

קריאה אחרונה להצלת חוות הסוסים

חברת האופוזיציה עו"ד אביבית מאור נמרודי העלתה אתמול הצעה לסדר להמשיך את הפעילות של החווה שאמורה להיסגר בסוף החודש. על הדרך היא חשפה שגם בקדנציה הקודמת הייתה כוונה לצאת למכרז

תחרות סוסים בר"ג צילום אבנר בן מנחם
תחרות סוסים בר"ג צילום אבנר בן מנחם

האם חוות הסוסים בפארק הלאומי תינצל? זו לפחות התקווה של עו”ד אביבית מאור נמרודי שהעלתה את הנושא אמש בישיבת המועצה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


העמותה שמפעילה את החווה קיבלה הודעה שתוך חודש וחצי עליה לפנות את הנכס או לחלופין לשלם 30 אלף שקל לחודש שכירות. זה אומר שאם לא יקרה נס החווה, שמשרתת אלף ילדים – חלקם בעלי צרכים מיוחדים – תיסגר בקרוב. את הנס הזה מבקשת נמרודי לעשות.

בישיבת המועצה אמש חשפה חברת האופוזיציה כי גם בקדנציה הקודמת הייתה כוונה להוציא את החווה למכרז. “רצינו להוציא את החווה למכרז. חשבנו שיש בוננזה והעמותה מרוויחה מיליונים, אך כשנכנסנו לעומקם של דברים גילינו אחרת”, אמרה נמרודי. “ביטלנו את המכרז והחלטנו להאריך את ההקצאה כי גילינו שכל הפיתוח נעשה על ידי העמותה לרבות המבנים, אורוות סוסים ומגרשי רכיבה. רק הקרקע שייכת לעירייה. מדובר בהשקעה של לפחות 5 מיליון שקל שנעשתה על ידי העמותה. כך שהשכירות היא רק על השטח והזכיין שיכנס בנעלי העמותה יצטרך לממן מעבר לשכירות גם את המבנים”.

מחאה על סגירת חוות הסוסים הטיפולית
מחאה על סגירת חוות הסוסים הטיפולית

נמרודי דיברה על השירות החשוב שהחווה נותנת לילדים משותקי מוחין, אוטיסטים, מפגרים, לקויי קשב וריכוז במסגרת הרכיבה הטיפולית.

“העמותה בנתה צוות לתפארת הכולל מומחים במגוון תחומים לרבות פיזיותרפיסטית המטפלת בנכים הקשים, עובדת סוציאלית קלינית התומכת בצוות, בעלי השכלה אקדמאית בתחום הפסיכולוגיה ותחומים נוספים. עשרות מתנדבים מסייעים בטיפול”, אמרה נמרודי ושאלה את ראש העירייה: “מה תגידו לילדים עם הצרכים המיוחדים שזה לא חוג עבורם אלא טיפול לכל דבר ועניין? מה הם יעשו? תזרקו אותם?”

כמו כן, דיברה על כך שאגודת הספורט הוסיפה גאווה עירונית, זכתה בהישגים ספורטיביים נאים ואירחה תחרויות מכובדות מאוד לרבות תחרויות הרכיבה במכבייה האחרונה באצטדיון וינטר.

תחרות סוסים בר"ג צילום אבנר בן מנחם
תחרות סוסים בר”ג צילום אבנר בן מנחם

מבדיקה שערכה נמרודי עולה כי מרבית חוות הסוסים בארץ הוקמו בשטחים חקלאיים כאשר הקרקע מוחכרת חינם – אין כסף. רק לאחרונה שונתה המדיניות והמנהל החל לגבות דמי חכירה בגין הקרקע היות ושיעורי רכיבה אינם פעילות חקלאית.

אביבית מאור נמרודי

חוות שקיבלו דרישה לתשלום של 300-400 אלף שקל ל-49 שנות חכירה הודיעו למנהל שאינן מסוגלות לעמוד בכך. על רקע זה פנה מנהל מקרקעי ישראל לשמאי הממשלתי שיסייע לו לקבוע שווי ראלי לקרקע. סגן השמאי הממשלתי אמור להגיש את חוות דעתו בינואר 2020.

נמרודי העלתה השערה שסגירת החווה נעשית מטעמים אישיים. “כולנו מכירים את מנכ”ל העמותה. איש מקסים ואכפתי אבל מאד דעתן. לא מפחד להביע ביקורת ואת עמדתו גם כשהיא לא נוחה. זה לא נעים לשמוע תמיד אבל התחושה היא שההתנהלות כאן היא על בסיס נקמה אישית ויש גבול לנקמות! זה נראה לא טוב”.

יהודה דודוביץ חוות הסוסים
יהודה דודוביץ חוות הסוסים

לסיום ביקשה נמרודי לאפשר לעמותה להמשיך פעילותה לטובת ורווחת תושבי רמת גן במתכונת הנהוגה כיום עד שאשר יהיה זוכה למכרז וזאת על מנת שלא יפסקו הפעילויות הכל כך חשובות.

מנכ”לית העירייה אמרה כי היא מוכנה להיפגש עם נמרודי ולנסות למצוא פתרון לסוגיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הודעה שקרית בוואטסאפ | צילום אילוסטרציה: Pixabay

דיווח שווא הופץ על מעצר מחבל ברמת גן; המשטרה: “אין חריג בגזרה”

תפריט נגישות