יום שישי , מרץ 29 2024

דובוני איכפת – להם: צפו במחווה המרגשת בבית החולים

דובוני אכפת לי

במן מעגל קסום של קבלה והבנת תפקיד הדובון, נשבר המבט הציני והמבולבל של המאושפזים המבוגרים ומיד מתמלא בהתרגשות, בחיוך ולעתים גם בדמעה או בשתיים.



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות גבעתיים – להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן


ל”מחלימים”, כך קוראים לחולים בעמותת דובוני החלמה, מוענק דובון אישי שמוטען באנרגיה ובמשאלת לב להחלמה. על צווארו הפרוותי ניתן למצוא את “הוראות החיבוק”, ה”טרייד-מארק” של העמותה: יש לחבק את הדובון לפחות 3 פעמים ביום, למשך 10 דקות בכל פעם.

דובוני ההחלמה
דובוני ההחלמה – צילום דניאל אברג’ל

הוראות אלה, אשר נכתבו בכוונה כמן מרשם של תרופה, נאמרות בפי המתנדב שניגש למיטת החולה כשזו מהווה האינטראקציה המרכזית בין השניים. בסיום הקראת ההוראות לעתים מתפתחת השיחה בין שני הזרים האקראיים לכאורה, ונוצר קשר שקשה לתארו במילים, אלא אפשר רק לחוות אותו באותו הרגע. כל זה נעשה בגובה העיניים, מתוך רגש חמלה ואהבת האדם.

מקימת העמותה והמנכ”לית שלה, אילנה קונסטנטינובסקי, הקימה את העמותה באופן רשמי לפני 13 שנה בהיותה נערה מתוך רצון להעניק משהו לחולים שתמיד יישאר לצידם ויחבק אותם ברגעים קשים. וכך במהרה מספר דובונים רכים הפכו למאות, ודובוני החלמה הפכו לכלי טיפולי ומסייע לכל דבר.

דובוני ההחלמה
צילום – דניאל אברג’ל

העמותה פועלת בעשרות בתי חולים בארץ – מהצפון ועד לדרום, כשבית החולים “שיבא תל השומר” מהווה בית חם ומקבל לעמותה ונערכו בו כבר עשרות שיתופי פעולה מוצלחים ומרגשים.


יעניין אותך גם-

עיריית גבעתיים נערכת לקליטת תושבים מהדרום

הועדה לתכנון ובניה בגבעתיים מציגה – 100% שקיפות


ביום שני האחרון, נערכה אחת מפעילויות הענק של העמותה בשיתוף פעולה פורה עם חברת “טבע” בה חולקו כ-600 דובונים בעשרות מחלקות. החברה, שנמצאת כבר זמן רב בשת”פ עם העמותה, תרמה את הדובונים ועובדיה התנדבו והעניקו את דובוני ההחלמה ברחבי בית החולים “שיבא”.

העובדים עברו הכשרת “הענקת דובוני החלמה” שנעשתה בטרם היציאה למחלקות בית החולים, ואף תרגלו מצבים שונים שמדמים את הענקת דובון ההחלמה למטופלים. החשיבות ביצירת האינטראקציה עם המטופל באה לידי ביטוי ב”שטח”, בשדה שעשוי להיות מורכב לאדם שלא מורגל לסביבת בית החולים. במהלך ההכשרה לומדים המתנדבים כיצד לדבר בגובה העיניים עם המטופל, כיצד להסביר לו את הוראות השימוש בדובון ולהגיב לסיטואציות שונות בהבנה, בהכלה ובתמיכה.

דובוני ההחלמה
צילום – דניאל אברג’ל

אחד המאושפזים במחלקה פנימית, אמנון אבנרי בן ה-80, קיבל את הדובון שלו באפס ציניות: “אני כל כך מעריך שאתם בכלל חשבתם עלי, על הקיום שלי, זה כל כך לא מובן מאליו. לעתים במחלקה אנשים יכולים להרגיש בודדים, במיוחד אם מדובר באדם ערירי. הרבה פעמים מה שהחולה צריך זה את תשומת הלב, מה שקשה לקבל בבית חולים עמוס כשהצוות עסוק ומתרוצץ ללא הרף. כשאתם באים לכאן ונותנים לי את השי הזה אני קורן משמחה.

אני מאמין באנרגיות ובלתת אמון לדברים, אני רוצה להחלים ולחזור ללכת”, מספר אבנרי הנרגש. לאחר מכן פצח בדיאלוג מרגש עד דמעות עם הדובון כשהוא מוקיר לו תודה ומאחל לעצמו איחולי החלמה.

נאחל לאמנון אבנרי ולשאר המחלימים בבית החולים “שיבא תל השומר” החלמה נעימה מכל הלב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סבבוס צילום נטלי פורטי

סבבוס רמת גן עובר לשעון קיץ: לוחות הזמנים המעודכנים

תפריט נגישות