יום רביעי , אפריל 17 2024

לא רק שוקו ולחמניה: הקייטנות שישנו לילד שלכם את החיים

קייטנות המסייעות בהתמודדות עם בעיות קשב וריכוז, עודף משקל, פחדים ואפילו עם בעיות עור. הצצה לפעילויות קיץ מיוחדות המציעות גם ערכים מוספים, לכל החיים

קייטנת קרקס ברמת גן, צילום: קרקס שאפיטו
קייטנת קרקס ברמת גן, צילום: קרקס שאפיטו

קייטנה זה לא רק בייביסיטר. החופש הגדול כבר בעיצומו ואלפי ילדים מבלים יום יום במסגרות הקיץ שבחרו הוריהם. עבור מקצת הילדים ההשתתפות בקייטנות מיוחדות, המותאמות לצרכיהם, עשויה להתברר כמשנת חיים במהלך שנות התבגרותם. יצאנו לחפש קייטנות עם ערך מוסף, חזרנו נפעמים מהתרגשות.

“נתאמן על התמודדות עם פחדים”

אנשי קרקס שאפיטו מזמינים את ילדיכם לשפר את הריכוז ולהעלות את הביטחון העצמי בדרך קצת אחרת


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הפעילויות: הקייטנה מתקיימת באוהל שאפיטו הממוקם באצטדיון רמת גן.

בין שלל הסדנאות ניתן לציין את הטרפז, החישוק האווירי או הבאנגי, רק כדי שתבינו במה מדובר

אילו ערכים מוספים בקייטנה? “נפתח כישורים גופניים דרך מכשירי הקרקס ו הפעילויות השונות ונתאמן על שיפור הריכוז, התמודדות עם פחדים והעלאת הביטחון העצמי”, מסבירים אנשי הקייטנה.

“הבטחון העצמי עולה פלאים בזכות הקייטנה”

סתיו, תושב גבעתיים, משתתף בקייטנה של אגודת הפסוריאזיס, שהופך למדריך

ים המלח עוזר לחולים גם כטיפול מניעתי
ים המלח עוזר לחולים גם כטיפול מניעתי

איך הגעת לקייטנה: “לפני 6 שנים שמעתי עליה מרופא עור. הגעתי והיה לי  מאוד מוזר. זה פורמט נורא מיוחד. בני נוער, מכל הארץ, בגילאים צעירים יחסית, גם ילדים קטנים, בני  8 ואפילו פחות, עם בני נוער עד גיל 18. באמת רצועת גילאים נורא רחבה. שבאים מרקעים שונים. הכרתי חבר ערבי נוצרי משפרעם. יש תחושה של אחדות, יש ילדים ערבים נורא נחמדים, דתיים, חילוניים, התחושה היא של גיבוש. מרגישים כמו משפחה נורא מהר, והקייטנה נורא נורא תומכת בילדים צעירים, שלא יודעים מה זה פסוריאזיס ומתביישים”.

אתה יכול לספר קצת על המחלה?

“פסוריאזיס זו מחלת עור כרונית, שאינה מדבקת. היא מתפרצת מסיבות שונות בין היתר סטרס. הטיפול הוא שנוסעים לים המלח. הוא עוזר בהחלמה וגם כאקט מניעתי. אם אתה מטופל, המצב של המחלה ישתפר לאורך התקופה ויש מקרים שיש שיפורים משמעותיים. הטיפול נעשה באמצעות טיפול בשמש של ים המלח, בגלל שה המקום הכי נמוך בעולם, אז האוויר שם מסנן את קרינת השמש בצורה פחות מסוכנת. את הקייטנה מלווים גם רופאי עור שדואגים לבריאות הילדים בנוסף לצוות ההדרכה שדואגים שהילדים ישתו יהיו בריאים. מגיעים אליה ילדים מכל העולם”.

פסוריאזיס זו מחלת עור כרונית, צילום אילוסטרציה
פסוריאזיס זו מחלת עור כרונית, צילום אילוסטרציה

במה תורמת הקייטנה לילדים הסובלים מהמחלה?

קודם כל הילדים מקבלים חברים לכל החיים. תמיכה, הרבה חום ובטחון מילדים שמכירים את המחלה. מקבלים כלים להתמודד איתה ביום יום. סיבה נוספת היא שהטיפול הזה נעשה לטווח ארוך הקייטנה נמשכת כשבועיים וחצי, שזה הרבה זמן, וזה נותן מסגרת כי לא כל ההורים יכולים לרדת לים המלח לפרק זמן כזה.  בגדול, כל מי שהולך לשם, הבטחון העצמי שלו עולה פלאים”.

איפה ישנים?

“הקייטנה מונה 40 או 50 ילדים. הלינה נעשית במלון, במסגרת פנסיון מלא. בדרך כלל זה 2 ילדים בחדר, תנאים טובים מאוד. הילדים דואגים מאוד אחד לשני ונמצאים בתקשורת טובה מאוד. החלוקה לבנים ובנות משתנה. בשעות השיזוף יש הפרדה בין בנים לבנות. חשוב להגיד שהקייטנה נעשית במסגרת האגדוה הישראלית לפסוריאזיס והכל נעשה בהתנדבות מלאה. בגלל שהייתי חניך הרבה שנים ובאופן טבעי הצטרפתי לצוות ההדרכה ובסופו של דבר זה נעשה בשביל ילדים”.

ומה בערבים?

“יש הרבה מאוד הפעלות. למשל טיולי ג׳יפים, רואים סרטים, סדנאות אמנות, דיונים מעגלי שיח, מביאים הצגות, מהבחינה הזאת אין רגע משעמם”.

“הסוסים נהיים כמו חברים שלך”

החניכות הוותיקות טלי וליה, מספרות על הקייטנה המיוחדת של מרכז ספורט הרכיבה רמת גן

שיעור ממשק קייטנה מרכז ספורט הרכיבה רמת גן 2018, צילום: באדיבות המרכז
שיעור ממשק קייטנה מרכז ספורט הרכיבה רמת גן 2018, צילום: באדיבות המרכז

פעילויות הקייטנה: הקייטנה של מרכז ספורט הרכיבה רמת גן מציעה שיעורי רכיבה בקבוצה, בהתאם לרמת הרוכב. לרוכבים מתחילים יצורף מלווה אישי במהלך השיעור. רכיבה על סוסים נחשבת כמסייעת בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז. רבים מהרוכבים בחווה מפיקים מהפעילות תועלת טיפולית שיקומית.

טלי, בת 10 (“לפני כמה ימים”, מרמת גן, מספרת על החוויה המיוחדת. “מתחלקים ל4 קבוצות, קבוצות 1-2 בהתחלה עושות רכיבה, והקבוצות השניות וממשק שזה הסבר על הסוסים. אתמול למדנו על סוגים של סוסים. נגיד סוס לבקן. אחרכך יש פעילות נגיד אתמול עשו לנו יוגה. בכל יום אנחנו לומדים משהו חדש”.

איך נראה היום שלכם בקייטנה?

“ביום הראשון הסתובבנו במעגל עם הסוסים, וביום השני כבר מתחילים לעשות טרוס, שזה ריצה קלה עם הסוס. בטרוס הולכים לאמצע המעגל ויש מדריך שקושר את החוט לחבל ואנחנו רצים בעיגול קטן יותר. שתי סוסים עושים טרוס בו זמנית.זו הקייטנה החמישית שלי. אני הכי אוהבת בקייטנה את הרכיבה. יש ילדים בגיל שלי וגם מבוגרים וצעירים יותר. בקייטנה יותר קל לפגוש חברים, לא יודעת למה. וגם לפעמים יוצאים מחוץ לקייטנה, נגיד ביום ראשון נצא לפארק מים”.

יכול להיות בגלל שילדים וילדות נפגשים ללמוד על אותו נושא?

“אולי, לא נראה לי”.

אולי זה בגלל שחיות כמו סוסים וכלבים מוציאים רגשות של אהבה וככה קל לאנשים להתחבר יותר?

“נראה לי שזאת הסיבה”.

טלי וליה בקייטנה, צילום: פרטי
טלי וליה בקייטנה, צילום: פרטי

ליה, אחותה הקטנה של טלי (8), מוסיפה “כיף לרכוב על סוסים”.

את לא פוחדת לעלות על הסוס?

“לא”.

מה את הכי אוהבת בקייטנה?

“כשאת מכירה יותר את הסוסים והסוסים נהיים כמו חברים שלך. למדנו גם להבריש את הסוסים”.

יוצא לך להאכיל אותם?

“האכלתי אותם בשנה שעברה”.

מה את כבר יודעת על סוסים?

“שיש להם שטח ראיה גדול, הם רואים גם קדימה קצת, גם מהצדדים וחלק מאחורה. וגם למדתי על סוגי צבעים של סוסים”.

“הוא מגשים להם את החלומות”

עדינה כהן, אמא של נטלי, מספרת על אישיותו המיוחדת של קובי אטדגי ועל הפעילות בקייטנת אק”ים גבעתיים

קייטנת אקי"ם, צילום אילוסטרציה
קייטנת אקי”ם, צילום אילוסטרציה

עדינה כהן מספרת על חשיבותה של השגרה. “אלו לא ילדים שקמים ויוצאים הרבה, קובעים כמו ילדים רגילים ומטיילים יחד. הם צריכים שגרה. המנהל של המועדון, קובי אטדגי, עושה להם פעילות מדהימה, כמו סרטים, גן חיות בירושלים, מביא להם חוגים שהם ממש אוהבים כמו ריקודי בטן. הוא מגשים להם את החלומות. הוא לא קובע לבד חוגים, הוא ממש יושב ושואל את החניכים מה הם רוצים לעשות ומה שבאפשרותו לארגן, הוא מביא להם”.

חניכי קייטנת אקי"ם גבעתיים, צילום: פרטי
חניכי קייטנת אקי”ם גבעתיים, צילום: פרטי

אילו פעילויות מתאימות לחניכים?

“רובם אנשים עצמאיים, עם מגבלות כאלו ואחרות אבל לרוב עצמאיים. הם מתקשרים וניתן לעשות איתם הכל. מאז שנכנס קובי, לדעתי לפני 8 או 10 שנים הם ממש פורחים. הוא בקטע מאוד חברי איתם. אם הוא צריך להעמיד אותם במקום על טעויות, הוא יודע איך לעשות גם את זה”.

הילדה שלך לא רוצה קצת חופש?

“תשמעי, הילדה שלי מגיעה ממש עייפה בסוף היום אבל היא ממש לא מוותרת. היא בת 31, וגם כשיש אירועים משפחתיים היא אומרת לי כשזה מתנגש עם פעילות במועדון. הם ממש לא רוצים להפסיד. לנו כהורים זה נותן שקט לדעת שיש מקום כזה, לדעת שהילדים בידיים טובות, שטוב להם במסגרת שלהם. עם כל המגבלות שיש להם, הם מאוד מאוד מאושרים שם. לדעתי אם יצליחו לשכפל את האיש לכל הארץ, זה יהיה מעולה”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות