יום חמישי , אפריל 18 2024

מפתיעות: רמת גן וגבעתיים בראש טבלת הערים הדיגיטליות

מהסיכום הסופי של המחקר דורגה רמת גן ה- 13 הארצי הגבוה יחסית עם 72 נקודות. השכנה גבעתיים תסתפק רק במקום ה- 17 והמכובד יחסית עם 71 נקודות

דיגיטל. אילוסטרציה
דיגיטל. אילוסטרציה

חברת דלויט שבחנה במהלך השנה את רמת הדיגיטליות של המועצות המקומיות בהיבט של השירותים שמוצעים לתושבים. המחקר בדק את אתרי הרשויות המקומיות, ומידת הנגישות לשירותים כמו תשלום ארנונה, בקשת תו חניה או שירותים לעסקים. כמו כן, נבדקה מידת היעילות של דף הפייסבוק או האפליקציה של הרשות המקומית. הנתונים מראים כי הרשויות משקיעות יותר ויותר משאבים וקשב ניהולי בתחום הדיגיטל ומציבות אותו בראש סדר העדיפויות שלהן.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מבחינת שירות לתושב, שזה כולל תשלומי חשבונות כגון ארנונה, מים, דוחות חנייה, רישום לגנים ובתי ספר, הגשת בקשות להנחות והקלות זכתה רמת גן לציון של 75 נקודות. השכנה מגבעתיים קיבלה ציון של 71 נקודות כשציון הממוצע הארצי בתחום זה עומד על 45 בלבד.
מבחינת נגישות האתר של העירייה שזה כולל בין היתר: סרגל נגישות באתר , הצהרת נגישות, אפשרויות חיפוש, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט, והאפליקציה קיבלה עיריית רמת גן ציון כולל של 60. את אותו הציון בדיוק קיבלה גם גבעתיים. הציון הממוצע הארצי בקטגוריה זו עומד על 31.

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכניםרמת גן גבעתיים ניוז
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה – רמת גן ניוז – כל מה שקורה בעיר

בקטגוריה האחרונה בדק המחקר את נגישות אתר הרשות שזה כולל בין היתר מידע על פתיחת עסק, אזור המיועד לעסקים ו GIS- תוכנה המאפשרת הצגה ותחקור של מידע מרחבי (גיאוגרפי והנדסי) אשר נבנה ונצבר במאגרי הנתונים של העירייה. עיריית רמת גן קיבלה ציון של 86 בקטגוריה זו מול ציון מושלם של 100 לעיריית גבעתיים.

בסיכום הכולל כאמור דורגו רמת גן במקום ה 13 עם ציון כולל של 72 נקודות וגבעתיים במקום ה- 17 עם ציון של 71 נקודות. תגובות הגיעו גם מהמערכת הפוליטית בעיר. פנינו לראשי שני הערים להתייחס לנושא. טרם הגיע תגובה משניהם אם וכאשר תגיע נדאג לפרסם אותה.

כרמל שאמה הכהן הגיב ר”ג עיר עשירה מאד בהון אנושי של תושבים והכנסות נדירות מארנונה של הבורסה ולכן אמורה להיות מובילה ופורצת דרך. כל דירוג שרמת גן אינה בחמישייה הראשונה הוא אכזבה וכל נפילה מהעשירייה הראשונה היא כישלון. אין סיבה שר”ג תפגר אחרי שום עיר בארץ למעט ת”א אך לצערנו בהעדר מנהיגות וחזון הפוטנציאל של העיר נותר ללא מימוש או לשימוש פוליטי.

צחי זליכה המועמד מטעם מפלגת מרצ ברמת גן אמר: “רמת גן הפכה לעיר החכמה המובילה בישראל, וכל התושבים מרוויחים מכך. התלמידים שנהנים מטכנולוגיות מתקדמות ומשיטות הוראה מבוססות נתונים שהוכיחו את עצמן בעולם. התושבים כולם נהנים מניהול חכם שמאפשר למקסם את הפוטנציאל של העיר והשירותים העירוניים. גם משתמשי הכבישים ירגישו בקרוב את היתרונות שבמערכות ניטור וניהול התנועה והחנייה. אני גאה שהפכנו את רמת גן לעיר מובילה טכנולגית, עיר שכמו הערים המתקדמות בעולם עושה שימוש נבון בטכנולוגיות מתקדמות, ויוצרת איכות חיים טובה יותר לתושביה וכמובן בתקווה למקום ראשון במחקר הבא.

סיון גולדברג, העומד בראש רשימת הצעירים “גבעתיים מתחדשת” בבחירות הקרובות מסר כי “אין סיבה שגבעתיים לא תוביל את מדד הדיגיטליות. אם היו חברי מועצה צעירים שמבינים את התקשורת החדשה, היינו ממוקמים במקום הרבה יותר טוב. יום לאחר כניסתנו למועצת העיר, נאיץ את התהליך שיבסס בגבעתיים עוגנים של חדשנות, נגישות ותפיסות ניהול ושירות חדשות המתאימות למאה ה-21”.

אביהוא בן משה סגן ראש עיריית רמת גן והמועמד לראשותה מסר קום 13 זה נחמד אך לא מספיק טוב בעיני. כאשר אהיה ראש עיריית רמת גן, אתאים את שירותי העירייה למאה ה-21: אצור מבנה אחד בו יינתנו כל השירותים לתושבים ואהפוך את שירותי העירייה לדיגיטליים ככל האפשר, על מנת שהתושבים יוכלו לבצע את כל הפעולות הבירוקרטיות מבתיהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות