יום שלישי , אפריל 16 2024

על גאווה ותזונה קדומה: עומר שלו מחר בקפה עלמה

ירצה בקפה עלמה מחר, צילום פרטי
ירצה בקפה עלמה מחר, צילום פרטי

מחר בשעה 19:00 יתארח עומר שלו בקפה עלמה להרצאה “טבעונות, גאווה ומה שביניהן”. בשיחה עמנו הוא נשמע נרגש לקראת האירוע. “פנו אליי בקשר להרצאה שקשורה לאיחוד מאבקים, התייחסות לנקודות הממשק שקשורות לקהילה הגאה והקהילה הטבעונית, במפגש הזה מתאר את המקום שאני מגיע ממנו באופן אידי, ומתוך המקום הזה אני מאמין שיהיה אפשר לקבל את התובנות הקורות בין שתי הקהילות”.

רווק גיי, אבא לילד בן 3


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


ספר לנו מעט על עצמך, לכל מי שלא מכיר

“שמי עומר שלו, בן 42, רווק גיי, אבא לילד בן שלוש שהבאתי ממשפחה חדשה. אני צלם ועורך וידאו תל אביבי. עכשיו גם הקמתי רשימה כדי לרוץ להתמודד בעיריית תל אביב,קוראים לה “תל אביב טבעונית”. אני רוצה להיות חבר מועצה ולקדם את תחום הטבעונות מתוך העירייה”.

התרחק מאכילת אוכל מן החי, צילום אילוסטרציה
התרחק מאכילת אוכל מן החי, צילום אילוסטרציה

מה הרקע שלך בנושא?

“בין השאר גם עסקתי בקידום התיירות הגאה בתל אביב, עוד לפני עידן פייסבוק, חברתי לאגדות הלהט״ב והייתי רכז תיירות גאה ועשיתי ויזמתי שלל פעולות לקידום התיירות ויצירת קליפים, ומפה גאה. בנינו תוכנית למועצת העיר, כדי לעניין אותם ולפתח את תחום התיירות הגאה, בעצם אני ראיתי שרק אחרי שנכנס חבר מועצה מהקהילה הגאה והתחיל להזיז מבפנים אז דברים באמת זזו. בזמנו נכנסו איתי פנקס ויניב וייצמן, ובתקופה הזאת אני פגשתי את תחום הטבעונות”.

איך נולדה הבחירה בטבעונות?

“באופן אישי בתור צלם ועורך וידאו מצאתי את עצמי מעוניין לבחון לעומק את הנושא ואת התכנים שעלו, ולא רציתי להסיט מבט, ולהתמודד בצורה אמיתית. ובעצם משם התפתחה הדרך לכיוון ההתרחקות שלי מהמזון מהחי ואחרי חצי שנה של צמונות עברתי לטבעונות. בהרצאה, אני אתאר יותר במפורט את הסיפור שלי איך אני רואה את נקודות החיבור מבחינה פסיכולוגית ויש נקודות ממשק שאני מזהה ליציאה מהארון והדיפת שקרים והסתרות, באותם איזורים כמו הומוסקסקסואליות מובהקת, וכמו קריניסטיות, הצדקה לאכול מהחי”.

כרזת הפרסום להרצאה מחר
כרזת הפרסום להרצאה מחר

מנהל השיווק של תנו לחיות לחיות

איך הפכת פעיל בנושא?

“בין התהליך בתהליך הכניסה לעולם הטבעונות יצא לי להכיר את הארגונים והעמותות והתחלתי לקחת חלק פעיל בפעילויות לצלם ולערוך סרטונים, מכאן זה הוביל למקום שהייתי מנהל השיווק של תנו לחיות לחיות, ושם באמת ניסיתי לפתח תוכניות גם עם עיריית תל אביב. וכשראיתי שאין שם מספיק עניין לקדם את תחום הטבעונות נזכרתי בתקופה שניסיתי לקדם את התיירות הגאה והבנתי שרק חברי מועצה חדורי מועצה בעלי מוטיבציה יכולים לקדם דברים מבפנים. ומשם התחלתי את התהליך למקום שאני נמצא היום בתוך מערכת בחירות מנסה לדרבן את כל טבעוני תל אביב ומי שלא טבעוני ועדיין מכיר בחשיבות הטבעונות ומעריך אותה שיצביעו לתל אביב טבעונית כדי שאוכל להשפיע מבפנים”.

נכנס לעולם הטבעונות בגיל 36, צילום אילוסטרציה
נכנס לעולם הטבעונות בגיל 36, צילום אילוסטרציה

איזה רגע זכור לך מהדרך הארוכה שכבר עשית?

“אחד הפרויקטים הראשונים שעשיתי בעיריית תל אביב, היה הפקת המשאית הטבעונית הראשונה במצעד הגאווה. זה היה הפרויקט שמחבר בצורה מאוד ברורה את שתי הקהילות. התפתחה פעילות חברתית, התגבש לו הגוש הטבעוני הגאה שיצר פעילות סביב המשאית, בעצם לשם התרכזו הטבעונים של הקהילה”.

באיזה גיל הפכת בעצם טבעוני?

“כל התהליך פגש אותי בגיל 36, אחרי שכבר חשתי שאני יודע הכל ומבין הכל וששום דבר לא יכול להפתיע אותי ופתאום באה הטבעונות וטרפה את הקלפים. הבנתי שמדובר בתופעה שיש בה הרבה דברים שהם לא כמו מה שחשבתי קודם, ושזה גרם לי להסתכל אחרת על הרבה דברים בחיים. גם ההתייחסות לבעלי החיים, גם מבחינת קווים אדומים באיזה דברים אני רואה את עצמי באמת יכול לקחת חלק, וגם תובנות על המקום שלנו פה בעולם. בתקופה הזאת שבה אנחנו חלק מהתפתחות תעשייתי עם השלכות אקולוגיות  קשות שנותנות את אותותיהן כבר עכשיו ומשפיעות באופן מאוד ברור כבר על הדור הבא. בתור אחד שיש לו ילד בן שלוש אני רוצה לראות את עצמי מסתכל עליו ומראה לו שאני לא רוצה להתחמק ממציאות שהיא כל כך מטרידה. והחיבור לתל אביב הגיע מהמקום שבו אני פתאום התחלתי לראות שמה שקורה פה בישראל ובתל אביב בפרט בתחום הטבעונות זה לא קורה בכזאת עוצמה זה לא קורה בכזאת עוצמה כמעט בשום אחר בעולם, וכתבות שמגיעות מהעולם כמו עיתון האינדנפנדט הבריטי שבא והכריז שתל אביב היא בירת הטבעונות העולמית ועוד שלל אזכורים מביביסי ורויטרז הבנתי שאני גר בגן עדן טבעוני ושיש פה דגל שכדאי שלעיר תל אביב לנפנף בו בצורה הרבה יותר ברורה וחזקה, פשוט עלה בי הדחף ממש להשוויץ בכל מה שקורה בעיר בכל העולם. זה ממש מתחבר לי לגאווה ציונית או גאווה לאומית. מבחינתי הכל מתחבר ביחד”.

זוכר את הפעם הראשונה במצעד הגאווה, צילום אילוסטרציה
זוכר את הפעם הראשונה במצעד הגאווה, צילום אילוסטרציה

מה עמדתך בנוגע לסערת חוק הפונדקאות?

“הייתי חלק מהצוות שם, נקראתי לצלם עם הרחפן שלי. יש פה שני נושאים לגבי חוק הפונדקאות. החוק לכשעצמו, ויש פה את המקום של הקהילה הגאה מול שאר האוכלוסיה. חוק הפונדקאות עצמו בסופו של דבר בא לתת מענה בחברה שלא מאפשרת אימוץ והפונדקאות עצמה היא פשוט פתרון הכי קרוב למימוש הזכות להורות ולכן אני חשוב שאם יש אפשרות בעולם המודרני לממש את זה, אז אפשר לנצל את זה כל עוד זה מתבצע בטיפול בכל הרגישויות הכרוכות בזה. דווקא ההתנהלות של הפונדקאות בתוך הארץ יכולה לאפשר טיפול נכון בכל הרגישויות האלה לעומת תהליכים בחו״ל. מעבר לזה, יש את הנקודה שיש פה קריאה ברורה לאפליה קשה בין גברים יחידניים, לבין משפחות ״רגילות״. או נשים יחידניות. רק שהמציאות היא בסופו של דבר רואים שהממשלה עושה פה החלטות כדי למדר בעיקר את הקהילה הגאה ומכאן התסכול והזעם שהתפתח בימים האחרונים על הבוטות והישירות בהצגת האפליה הזאת. אני שמח לראות שקול הזעקה שקם פה בארץ מבין שכל מה שקשור בחוק הפונדקאות זה בעצם רק סימפטום ורק תמרור אחד מדרך מאוד ברורה ורציפה לשם הממשלה מכוונת אותנו. למקומות של התנתקות מזכויות הפרט והתרחקות הדמוקרטיה על חשבון קידום מדינת הלכה ולאומנות. וזה חלק מהרוח ששוטפת עכשיו ומוציאה אנשים לרחובות”.

במה דומים ושונים המאבקים של הטבעונים ושל הקהילה הגאה?

“בסופו של דבר יש פה מאבקים שהם שונים אבל דומים, יש פה מחאת רחוב וקול אזרחי שפורץ פה, והקהילה הלהטבית מרימה את הקול והקהילה הטבעונית כבר עם הקול מורם ולא מפסיקה. יש פה קולות עולים, אנחנו בתקופת של מגהפונים ברחובות. אני באופן אישי יכול רק לקוות שיותר ויותר אנשים יבינו שכל המחאה של הטבעונים היא בעצם לטובת העתיד שלנו בני האדם”.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

הדבר הבא בתחום מגורי היוקרה: המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו

תפריט נגישות