יום שלישי , אפריל 16 2024

איש השבוע שלנו: קובי פשה, שגריר ההומור העיראקי האסלי לקראת ערב תרבות המזרח

אם אתם לא עיראקיים, אולי לא שמעתם עדיין על קובי פשה, תכירו. ראיון מיוחד עם האיש שהצחיק קהילות בארה"ב, בקנדה וברחבי העולם עם ההווי מבית אבא לקראת הופעה מיוחדת בשבת בתאטרון רמת גן

הומור עיראקי אסלי, צילום: יח”צ קובי פשה
הומור עיראקי אסלי, צילום: יח"צ קובי פשה

במוצאי שבת בשעה 20:30 יתקיים בתאטרון רמת גן ערב תרבות המזרח. “זה מופע שעיריית רמת גן עושה מחווה לתושבים. עם פולקלור עיראקי שאנחנו עושים, אני הסטנדאפיסט העיראקי”, מספר קובי פשה, “יחד עם רקדנית הבטן גל שמרון, והזמר אלי אספניולי. המחווה היא לתרבות המזרח, הדגש הוא על יהדות עיראק”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מה הכנתם לקהל?

“המופע הספציפי הזה הוא לקט מכל התוכניות שלי. קטעים נבחרים מ-4 ההצגות שזכו להצלחה רבה ברחבי הארץ: ביניהן “עיראקי פיגמה” ו”עיראקי דשדש’ה”, שזה הגלביה שיהדות עיראק לבשה בעיראק”.

לכל מי שלא מכיר אותך, איך הפכת לשגריר של ההומור העיראקי האסלי?

“אני בעברי איש מוסיקה ובידור, מימים ימימה. הייתי סולן תזמורת חיל האוויר בצבא, גם בנגינה וגם בשירה, לאחר מכן הופעות בעברית כל הזמן, גם בידור גם שירה. הייתה לי פינה ברדיו של הומור וסאטירה. פעם ביקשו ממני, בגלל שאני עיראקי, תדבר קצת בעיראקית בהופעה. הכנתי קטע וכשראיתי את ההצלחה הייתי בשוק טוטאלי”.

איזה קהל מגיע להופעות של הז’אנר?

“המופע עיראקי בפיג’אמה יצא ב2005 וסחף את יהדות עיראק בצורה בלתי רגילה. הגענו לארצות הברית, לקנדה ולכל הקהילות בעולם. אחריי יצאו הפקות נוספות של יהדות עיראק, אני הייתי הטריגר של הנושא הזה. מאז אני רץ עם המופע הזה ונהנה מאוד”.

אתה חושב שהנושא מעורר עניין גם בקרב קהלים שאינם עיראקיים?

“בית התפוצות הקדיש לי פינה נחמדה בתערוכה על הומור, זה מדהים לשמוע את התגובות. אני ממשיך להופיע במקביל גם בעברית, בכל מיני ועדי עובדים ועדי מלון, ימי כיף לנשים וכדומה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

הדבר הבא בתחום מגורי היוקרה: המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו

תפריט נגישות