יום שלישי , אפריל 16 2024

חוגה ומגדל: אדריכל בית הדיור המוגן הגבוה בישראל מספר

המגדל ממוקם במפגש הערים גבעתיים, רמת גן ותל אביב. הוא כולל 400 יחידות דיור ויציע את כל השירותים המקובלים בבתי דיור מוגן יוקרתיים. כן, ברור שיש מעלית

ברור שיש מעלית, צילום: יח"צ
המילה האחרונה בתכנון עיר רב גילית, צילום: יח"צ

רשת אחוזות רובינשטיין מקימה את המגדל הראשון בישראל לדיור מוגן. המגדל שתוכנן על ידי מילוסלבסקי אדריכלים כולל 400 יחידות דיור ומתנשא לגובה 38 קומות. מיקום בית דיור מוגן בלב המרקם העירוני הוא המלה האחרונה בתכנון עיר רב גילית מודרנית ומציב את גבעתיים (ותל אביב רבתי) בשורה הראשונה בעולם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הבית, בשטח כולל של כ-70,000 מ”ר, מכיל את כל השירותים המקובלים בבתי דיור מוגן יוקרתיים: אולם אירועים, מסעדה, בריכת שחייה, חדרי כושר והתעמלות, חדרי חוגים ועוד. בבית שתי מחלקות סיעודיות מודרניות שיפעלו על בסיס תפיסת ה’בית הירוק’ (green house) המטפחת את האוטונומיה וחופש הבחירה של הדייר הסיעודי. חלק מקומת הכניסה מיועד למסחר.

סבתא על הגובה, צילום אילוסטרציה
סבתא על הגובה, צילום אילוסטרציה

לדברי האדריכל גיא מילוסלבסקי ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים שתכנן את המגדל: “מדובר באתגר תכנוני מאתגר במיוחד, מאחר והיה עלינו לתת מענה למערכת הקשרים הפונקציונאליים והחלליים המורכבים של בית דיור מוגן על שטח קרקע מצומצם ביותר. השקענו מחשבה ומשאבים רבים על מנת לתכנן את המגדל הייחודי הזה באופן שייתן מענה אופטימלי לדיירים ולדרישות אותן הציב היזם ואני גאה בתוצאה”.

הבית ממוקם במפגש הערים גבעתיים, רמת גן ותל אביב, במתחם הכלוא בין הרחובות ז’בוטינסקי, איילון וערבי נחל. במתחם זה מוקמת כיכר עירונית אורבנית בשם “גבעתיים סיטי”, הכוללת חמישה מבנים מעורבי שימושים: מגורים, מבני ציבור, משרדים ודיור מוגן, בשילוב מסחר.

מה תוכל לספר על ההיבט האדריכלי של המבנה?

“מבנה המגדל, שבסיסו בניה מרקמית המתייחסת ומהווה דופן לכיכר הציבורית, מותאם לצורות הייחודית של המגרש. המגדל תוכנן כגוש משולש שצלעותיו הופרדו, והרווח שנוצר ביניהן מכניס אור לחללים הציבוריים בקומות המגורים. עיצובו הדינמי של המבנה והפניות הדירות לכיוונים דרום וצפון אפשרו לתכנן דירות איכותיות. החזיתות מבטאות את מורכות הבניין ומצד שני את האחדות והיוקרה שהמגדל משדר”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

הדבר הבא בתחום מגורי היוקרה: המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו

תפריט נגישות