יום שלישי , אפריל 16 2024

מקום לדאגה: צניחה של 44 אחוז בהתחלות הבניה ברמת גן

בשנה האחרונה החלו לבנות 900 דירות בלבד בעיר. יושב ראש ארגון קבלני מחוז דן: "המינהל משווק קרקעות שאינן בשלות לבנייה"

אתרי בנייה מעטים ברמת גן השנה, צילום אילוסטרציה
אתרי בנייה מעטים ברמת גן השנה, צילום אילוסטרציה

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בימים האחרונים מגלים כי ברמת גן חלה צניחה משמעותית בהתחלות הבנייה בעיר. מהנתונים עולה כי בשנה האחרונה העיר רשמה צניחה של כ-44 אחוז בהתחלות הבנייה לעומת השנה הקודמת, כפול מהממוצע הארצי.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


לכתבות נוספות –
ירוק בעיניים: הפארק החדש בשכונת קריניצי הירוקה נפתח
יזם בנייה: פנו גני ילדים מהשטח שלי

מניתוח של ארגון קבלני מחוז דן הכולל את הערים רמת גן, גבעתיים ובני ברק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בשנה החולפת החלה בנייתן של 900 דירות בלבד בעיר, זאת לעומת 1,604 דירות בשנה שלפניה ו-1,481 דירות בשנה שקדמה לה.

לדברי אברהם להב, יו”ר ארגון קבלני מחוז דן ” הירידה בהתחלות בנייה נובעת מכך שכחלון לוחץ לשווק עוד ועוד קרקעות. המינהל משווק שכונות שלמות מבלי להתייחס להיבטי הפיתוח, והתוצאה היא קרקעות שאינן בשלות לבניה. גם לאחר שהתכנית מאושרת יעברו לפחות שלוש שנים עד שאפשר יהיה לבנות. המינהל מתהדר בהיקף שיווקים גדול שבמרבית המקרים יתורגם להתחלות בניה רק בעוד כמה שנים, וצמצום ההיצע בשוק צפוי להביא לעליית מחירים”.

יו"ר ארגון קבלני מחוז דן אברהם להב, צילום: דוד סרנוב
יו”ר ארגון קבלני מחוז דן אברהם להב, צילום: דוד סרנוב

ברמה הארצית, לפי נתוני הלמ”ס ברבעון הראשון של שנת 2018 החלה בנייתן של 9290 יחידות דיור בלבד. מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר מאז הרבעון השלישי בשנת 2012. בבחינה שנתית ב- 12 החודשים האחרונים מאפריל 2017 – מרץ 2018 הוחל בבנייתן של 43,350 דירות, ירידה של 22 אחוז בהשוואה ל-12 החודשים הקודמים (אפריל 2016 – מרץ 2017).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות