יום שישי , אפריל 19 2024

עורכת דין מרמת גן נידונה לשלוש שנות מאסר בגין מעילת כספי לקוחות

איה שרה לביא, שניהלה משרד עורכי דין ברמת גן, הורשעה כי במסגרת תפקידה הוציאה כספים משישה חשבונות על שמה. בית המשפט: "יש כאן מעילה גסה באמון של הלקוחות ופגיעה קשה בתדמית עורכי הדין"

אולם בית משפט השלום בתל אביב, צילום: אבי פוגל
אולם בית משפט השלום בתל אביב, צילום: אבי פוגל

עורכת הדין איה שרה לביא, שניהלה משרד עורכי דין ברמת גן, גנבה מיליוני שקלים מתוך שישה חשבונות שהופקדו אצלה בנאמנות – כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב שקבע כי היא תפצה את לקוחותיה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


באחד המקרים, כך עולה מפסק הדין, משכה שרה לביא 1,117,343 שקל מתוך אחד החשבונות והעבירה אותם לחשבונותיה הפרטיים. בגין זאת הואשמה בעבירה נוספת של גניבה בידי מורשה בגין הסכום שמשכה.

הנאשמת הודתה בעבירות שיוחסו לה בכתב האישום המתוקן והורשעה כבר ביום 25.10.17 אולם הדיונים נדחו מעת לעת לאור רצונה של הנאשמת להחזיר לנפגעי העבירה את הכספים שגנבה מהם. בסיועם של שני אנשים שהתגייסו לסייע לנאשמת היא החזירה עד כה 2,200,000 שקל. יתרת הסכום טרם הועברה למתלוננים אף שנעשים גם בשלב זה ניסיונות להשיג את
סכומי הכסף כדי לפצות את הנפגעים.

הנאשמת טענה בבית המשפט היא כי נקלעה למצוקה קשה לאחר הליך גירושין ארוך ומכוער שבמסגרתו התנהל הליך של משמורת על שתי בנותיה של הנאשמת, למרות שאבי הבנות שהתחתן בשנית אינו מוכן שיתגוררו אצלו, והנאשמת נכנסה לקבוצת לימוד ללימודי פילוסופיה שעל קבוצה זו נמנה, לפני שהנאשמת הצטרפה אליה אדם אחר, עו”ד במקצועו שנקלע לסכסוכים כספיים עם מייסדי הקבוצה.

לטענת הנאשמת אותו אדם איים עליה כי עליה להעביר לו סכומי כסף מדי פעם שאם לא כן יפגע בבנותיה, והנאשמת חששה מפני איומיו ולכן נאלצה לגנוב כספים מלקוחותיה ולהעבירם לסוחט.

במסגרת הטיעונים לעונש הוגשה חוות דעת של פסיכולוג קליני שהנאשמת הופנתה אליו בקשר לטיפול בפוסט טראומה. מסתבר שכבר מילדותה הייתה הנאשמת קורבן לפגיעה גופנית ונפשית על ידי בני משפחתה. בית המשפט לא מצא קשר בין מצב נפשי זה לבין גניבת הכספים.

“אין צורך להכביר במילים על חומרת העבירות שביצעה הנאשמת. בנוסף לחומרה שבעצם עבירה של גניבה, יש כאן חומרה יתרה כאשר מדובר בעורכת דין שמונתה לשמור בנאמנות כספים של לקוחותיה בגין רכישת נכסים, והיא מועלת באמון שניתן בה וגונבת את הכספים שניתנו לה בנאמנות. יש כאן משום מעילה גסה באמון של הלקוחות, ופגיעה קשה בתדמית עורכי הדין ובמקצוע עריכת הדין, שלמרבה הצער בשנים האחרונות ירדה קרנו מאוד”, קבע השופט צבי גורפינקל שגזר על הנאשמת 3 שנים מאסר בפועל בניכוי תקופת מעצרה מיום 16.6.16 – 27.6.16 .כמו כן הוא גוזר על הנאשמת שנה מאסר על תנאי שלא תעבור תוך 3 שנים עבירה של שליחת יד ברכוש הזולת, ו-8 חודשי מאסר על תנאי שלא תעבור תוך 3 שנים עבירה בניגוד לפקודת מס הכנסה.

בנוסף הוא פסק כי הנאשמת תפצה כל אחד מהמתלוננים בסכום המקסיסמלי הקבוע בחוק: 258 אלף שקל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. שופט כסיל! מה הקשר בפגיעה בתדמית של עורכי הדין לבין חומרת העבירות? האם כל אדם שמתוקף תפקידו פשע מתוקף תפקידו פוגע בשם של כל העוסקים באותו מקצוע???? הוא גם מדגיש שזו “פגיעה קשה” ולא רק פגיעה כפי שייחס ללקוחות שלה….

    הזו ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות