יום שישי , מרץ 29 2024

תושבי חרוזים מתכוננים להפגנות: “הולכים להראות את הכוח שיש לשכונה”

קריאות ברשתות החברתיות לצאת ולהפגין החל מיום רביעי לאור טענות על הזנחה ומחסור בגנים. העירייה: "מחר יוצג בפניהם פתרון נוסף לגן טרום טרום חובה בשכונה"

השלט המבשר על הטמנת קו המתח בשכונת החרוזים, צילום: באדיבות תושב השכונה
השלט המבשר על הטמנת קו המתח בשכונת החרוזים, צילום: באדיבות תושב השכונה

ביום רביעי הקרוב תתקיים בשעות הבוקר הפגנה בשתי כניסות לשכונת חרוזים בעיר. ההפגנה נולדה עקב בעיות רבות שקיימות בשכונה במשך השנים, וגורמות לתסכול רב. הקש ששבר את גב הגמל הוא חוסר של גן ילדים טרום טרום חובה בשכונה, ועוד שורת מחדלים שלטענתם לא מאפשרים איכות חיים. וזו רק יריית הפתיחה, ביום ראשון תתקיים הפגנה נוספת.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אלון מיכאלי מוליאן, פרסומאי, ממארגני ההפגנה, מספר: “התושבים בשכונה הולכים לעשות את מחאת המחאות. והיא מתחילה ביום רביעי בבוקר בהפגנה יחסית שקטה מאוד מינורית שתכלול הורים בעיקר, נרכז את ההפגנה הזאת בכניסה לשכונה מצד יהודית ובכניסה לשכונה מצד איתמר. כנראה שמעבר לזה תהיה שיירת מכוניות שתעבור באבא הלל ובביאליק”.

אולי זה יעזור, מדוע הכרזתם מראש על הפגנה נוספת ביום ראשון?

“לנו ברור שההפגנה לא תזיז לאף אחד. לכן מה שיקרה הוא שביום ראשון תהיה הפגנה הרבה יותר רחבה עם הורים וילדים, במסגרתה אנחנו עומדים לצאת מהשכונה עד לביאליק לבניין העירייה שם נפגין בצורה מסודרת. מן הסתם אנחנו צופים הפרעות תנועה, בעיות, פקקים. אנחנו הולכים להראות את הכוח שיש לשכונה הזאת כי הגיעו מים עד נפש. צריך לצאת מחוץ לשכונה כדי לשים ילד בגן. לא צריך לתאר מה קורה בבוקר. זה אומר 30 הורים נוסעים במכוניות מחוץ לשכונה כדי לשים עוד ילד מחוץ לשכונה. אנחנו לא מוכנים להיות אחים חורגים לשכונות האחרות. מה שקורה בשכונה שלנו לא היה קורה באף שכונה ולא היה עובר לסדר היום. זה שנים של הזנחה”.

מה באשר לתלונות שנשמעות ברשת על הבנייה בשכונה?

אני בעל עניין שתביני, אני גם בונה ועושה וזה אבל הבניה בשכונה היא בהיקף חסר תקדים. בניינים עולים ויורדים כל שני וחמישי. העבודות מתחילות בבוקר, התשתיות לא ערוכות לזה, הכבישים עם בורות כבר שנים”.

מה אתם רוצים להשיג?

“תוצאות ברורות ומיידיות. אנחנו לא מחפשים מהלכים פוליטים. ניסו את הכל. אני חייב לציין בפנייך, ניסו את הכל. מזה שנים יש ועדים שהתכנסו והיו פניות. יש כל מיני מועמדים לראשות העירייה שרצו להראות שראש העירייה לא עושה את עבודתו והתלבשו על זה, אבל אף אחד לא הצליח לשנות שום דבר. יש זעם מאוד גדול,אבל יש נחישות מאוד גדולה מצד כולם לעשות באלאגן”.

למה דווקא עכשיו?

“אנחנו עומדים לפני בחירות, זה הזמן להכות בסלע. היינו שקטים המון שנים, די אי אפשר יותר. הבעיות ידועות, דיברו עליהן מספיק. עד עכשיו זה היה חמוד, שנים מורחים אותנו. עכשיו נגמרו הדיבורים, זה בגדול המסר”.

אלון מיכאלי מוליאן, צילום: פרטי
אלון מיכאלי מוליאן, צילום: פרטי

“יהיה פה אשכול גנים כשהילדה שלי תלך לצבא”

עדי ארקליס, אמא לילדה, המתגוררת בשכונה, מספרת על הקשיים. “אני אמא לילדה שנמצא בגן 182 פרח, בשיכון ותיקים. הילדה שובצה שם. לגן היחיד בגילאי הטרום טרום חובה שהיה בשכונה נרשמו, לפי מה שהבנתי, 90 ילדים. מתוכם 35 הכי גדולים התקבלו. לכל השאר מצאו פתרונות מחוץ לשכונה. אני גרה בקצה השני של שכונת חרוזים ליד מחלף ההלכה, והגן מרוחק מאוד, מעל 2 קילומטר מהבית. במקרה הספציפי שלי, אני לא נוהגת, והדבר הזה גרם לי גם להתנהל עם הילדה שלי בתחבורה ציבורית. זה אומר ללכת המון עד שמגיעה לתחנה, זה ללכת לאבא הלל מול קופת חולים כללית, בטח לילדה בת שלוש. כשיש שרב וגשמים זה כמובן מקשה שבעתיים”.

יצרתם התארגנות עם הורים נוספים בשכונה?

“באמת נעזרתי הרבה בהורים שגם הילדים שלהם משובצים בגן והתארגנתי לנסוע ביחד איתם, היה לי מזל. במהלך השנה היה ניסיון לעשות לעשות הסעה, ביקשתי ממנהלת מחלקת הגנים, ורד אבינל, וקיבלנו הסעה שהיתה לתקופה מאוד קצרה, בתנאים כאלה שהיינו צריכים להיות מוכנים בשעה מאוד מוקדמת וזה לא הצליח. זה היה איסוף מנקודה אחת בשכונה ב7 וחצי בבוקר. זה לא התאים לילדים. אמרו לנו שאם לא יהיה מספר מסויים של הורים שישתמש בהסעה היא תבוטל. זה לא צלח וביטלו את זה. הוצאתי המון כסף על מוניות”.

מה הפיתרון?

“באופן אישי, הילדה שלי גדלה והיא קיבלה גן טרום חובה שנמצא בשכונה. אני רואה איך הבעיה הזאת הולכת ומתרחבת. אני רואה שיש המון פרויקטים של תמ״א, מגיעים המון ילדים חדשים לשכונה. אין תשתיות בכלל של חינוך שיכולות לקלוט את כל הילדים האלה. אלה שהילדים שלהם עכשיו בני שלוש נמצאים בבעיה יותר חמורה ממה שהיינו שנה שעברה. בקיץ שעבר בדקנו כמה חלופות, איך כן אפשר להקים גן בשכונה שלנו, למרות קו המתח הגבוה. בעירייה מבטיחים שהם יטמינו את קו המתח, ואז יוכלו להפעיל שם את אשכול הגנים. שמו שלט שבקרוב יוקם אשכול גנים, אבל לא קורה כלום. יש לנו מתנ״ס בשכונה, חשבנו להשתמש בו או למצוא איזה נכס, כל פעם תלינו תקוות וניסינו, אבל זה לא פתרונות ממשיים. אולי יהיה פה אשכול גנים כשהילדה שלי תלך לצבא. אבל אנחנו צריכים עכשיו, לא אחר כך”.

הדמייה: אשכול הגנים המתוכנן בשכונה, באדיבות דוברות עיריית רמת גן
הדמייה: אשכול הגנים המתוכנן בשכונה, באדיבות דוברות עיריית רמת גן

“החלוקה צריכה להיות מאוזנת”

ר’, תושב השכונה, נשמע אחרת לגמרי. הוא לא ישתתף בהפגנות. “הלוואי שעניין התשתיות יכול היה להיפתר בלחיצת כפתור. מי שעקב אחרי ההתפתחויות בארבע חמש שנים האחרונות יודע יש תושבים שנלחמים בשיניים להקים אשכולות גנים, לדאוג שהאכיפה על הבניה תהיה יותר קפדנית. להגיד לך שהמצב אידיאלי? הוא לא אידיאלי כי התהליכים האלה קורים לאט. בכל שנה מגיע הרגע בו ההורים דורשים ונזכרים, בערך בתקופה הזו של השנה, שאין להם גנים. אני לא מאשים אותם, אבל יש אנשים שעמלו למצוא פיתרונות ארוכי טווח”.

והאנשים שקוראים להפגין לא חושבים על העתיד?

“חלק מהאנשים שקמים ועושים קול רעש לא יודעים מה קרה לפניהם, חלקם שוכרי דירות שלא יידעו מה יקרה אחריהם. בשביל למצוא פיתרון מיידי הם מוכנים לדרוס כל דבר בדרך. לא מעניין אותם למשל פעילויות שמתקיימות במתנ”ס לגיל השלישי בבוקר. זו אוכלוסיה שלא נמצאת בפייסבוק ויכולה למחות שם. יש עוד אוכלוסיות שמשתמשות במשאבים של השכונה ואין הרבה, החלוקה צריכה להיות מאוזנת”.

מה הפיתרון לדעתך?

“אני יודע שהוצע להם פיתרון, גם אם לא מתחת לבית. פיתרון יותר סביר ממה שהציעו לבת שלי בזמנו. בסופו של דבר צריך לחשוב פרקטי. בעוד שנה וחצי, שנתיים, כשייפתח אשכול הגנים, הכתבות האלה, שחוזרות על עצמן מדי שנה, יגמרו ולא יהיו קיימות יותר”.

תגובת העירייה: “שכונת חרוזים עוברת התחדשות עירונית לבקשת התושבים עצמם. עיריית רמת-גן בניהולה הנוכחי מקיימת שיח רציף וארוך בשנים עם תושבי שכונת חרוזים הן באשר לתשתיות והן באשר לבנייה והיקפיה. לאורך השנים הוועדה המקומית צמצמה בצורה דרסטית את כמות יחידות הדיור שהיו מאושרת בעבר והוגברה משמעותית אכיפת אגף הרישוי והפיקוח על הבנייה, בכדי להסדיר את נושא הבנייה ככל הניתן. לאורך שנות כהונתו של ראש העיר זינגר, נעשו מספר פעולות תשתיתיות לבקשתם  ובשיתופם של תושבי השכונה, כדוגמת הטמנת קו המתח. לאחר דיונים רבים ושנים ארוכות של מאבק עיקש, אושרה לאחרונה הטמנת הקו בקרקע לרווחת תושבי שכונת חרוזים, בהחלטה ההיסטורית שתניב השלכות חיוביות וארוכות טווח, לרבות הקמת אשכול גנים לרווחת ילדי השכונה ומתחם קהילתי הכולל ספרייה וחדר רב תכליתי שיציע מגוון פעילויות לתושבים. יודגש, כי עיריית רמת-גן משקיעה 30 מיליון שקלים מתקציבה לטובת הפרויקט.

אשכול הגנים ייפתח בשנת 2020, ובמקביל אליו ייפתחו הגנים הכיפתיים לרווחת ילדי השכונה.

טענות התושבים בנושא הגנים תמוהות ביותר, כל שכן בעיתוי הנוכחי, מאחר ותושבי השכונה הם שהתנגדו להצעות העירייה להקים גני ילדים בשיפולי הר נפוליאון וברחובות הנהר, והעירייה נעתרה לבקשתם והמשיכה להציע חלופות עד שהביעו את שביעות רצונם.

באשר לשנת הלימודים הקרובה, ילדי הטרום טרום חובה יקבלו מענה גם השנה בגן “פרח” בשיכון ותיקים הסמוך, ובגן נוסף בשכונה או בסמוך לה. בנוסף, מחר תתקיים פגישה בין התושבים להנהלת העירייה ויוצג בפניהם פתרון נוסף לגן טרום טרום חובה בשכונה.

בנושא ההסעות, עיריית רמת-גן העמידה הסעה לרשות 7 ילדים שהוריהם הביעו את רצונם בה. בפועל אף הורה לא שלח את ילדיו לנקודת האיסוף שנקבעה ולאחר מספר חודשים הודיעה העירייה להורים כי בכוונתה להפסיק את ההסעות במידה ולא יהיה בהן צורך, ולאחר שההורים התעלמו מפניית העירייה, ההסעה הופסקה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות