יום שלישי , אפריל 16 2024

בעקבות מותה של יסמין: הפגנת הורים מגוש דן תתקיים הערב מול קריית הממשלה

להפגנה שתתקיים בתל אביב צפויים להגיע הורים מכל רחבי כל גוש דן. הפעילה החברתית ניצן כהן: "גם הסייעות והגננות רוצות פיקוח"

בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל ההורים יוצאים להפגין, צילום אילוסטרציה
בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל ההורים יוצאים להפגין, צילום אילוסטרציה

הערב תתקיים הפגנת הורים מכל רחבי גוש דן, החל מהשעה 18.00, מול קריית הממשלה בתל אביב. ההורים דורשים ממשרד החינוך להחיל פיקוח על כל מסגרות החינוך החל מגיל אפס, ולהסדיר בחוקים בעיקר את המסגרות לפעוטות מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים. ההפגנה נולדה בתגובה למותה של התינוקת יסמין, שלפי טענת המשטרה נגרם על ידי אחת המטפלות בגן.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


אחד מיוזמי ההפגנה, אחז אגם, יו”ר ועד הגנים הארצי, הסביר כי המקרה המזעזע הבהיר להורים כי המצב הנוכחי לא יכול להמשיך. “נכון להיום יותר מסובך לפתוח דוכן פלאפל מאשר פעוטון. צריך להפוך את הפירמידה, שר החינוך שלנו שם דגש על חמש יחידות מתמטיקה, אבל מה קורה עם התינוקות חסרי הישע בגנים?, אם ישקיעו בתינוקות בגילאים האלה יקבלו הרבה ילדים שמסוגלים ללמוד חמש יחידות”.

הדרישה של ההורים היא לקדם שני חוקים: חוק לפיקוח על כל מסגרות החינוך שיקבע כמה מטפלות יהיו בכל גן על פי מספר הילדים במקום, איזה מבנה מתאים לתפקד כגן, איזו הכשרה אמורות לעבור גננות ומטפלות ועוד.
החוק השני הוא דרישה להצבת מצלמות בכל מקום בו יש חסרי ישע, שיהיו נגישות רק לגורמי הפיקוח. “כרגע יש התנגדות גדולה של ארגון הגננות להצעת החוק, אבל המקרה הטראגי של יסמין מוכיח כמה זה חשוב. אם לא הייתה מצלמה בגן היו סוגרים את התיק כעוד מוות בעריסה. הגננות צריכות להבין שהמצלמה היא דו כיוונית, גם במקרים בהם ההורים מתלוננים על הגננת היא יכולה להוכיח את חפותה”.

א’ אמא מגבעתיים שמתכוונת להשתתף בהפגנה, מספרת על המצוקה שלה. “הסיפור של יסמין זעזע אותי עד היסוד, והעלה את כל חוסר האונים שלנו כהורים. אנחנו שולחים את הדבר הכי יקר לנו בעולם ולא יכולים לישון טוב בלילה. התינוקת שלי לא יכולה לספר לי אם טוב לה בגן או שמתעללים בה, ואין לי ברירה אלא לשים אותה כל יום בגן כדי לצאת לעבוד. אני לא יכולה לשתוק יותר”.

ניצן כהן, צילום: פרטי
ניצן כהן, צילום: פרטי

ניצן כהן, פעילה חברתית מרמת גן, שעבדה בעבר כסייעת ברשת גנים מפוקחת וידועה, תשתתף גם היא בהפגנה, “חשוב לי שישמעו את קול הסייעות והמטפלות. כשעבדתי כסייעת במשך תקופה ארוכה כל חודש כמעט התחלפו הסייעות כי הן לא היו מתאימות לטיפול בילדים. אין שום דרישת סף, כל מי שיש לה דופק יכולה להיות סייעת. אחיינית שלי הייתה במעון פרטי, וחוותה הזנחה נוראית. בכל יום היא חזרה הביתה עם סימני אלימות ולהורים אין דרך לדעת מה בדיוק קרה. לכן חשוב לי להגיד שגם הסייעות והגננות רוצות פיקוח. הכי קל למשרד החינוך להגיד שזה לא באחריותם, אז באחריות מי זה? מי ידאג לילדים בגיל הכי פגיע?”.

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. ניצן מדהימה כל הכבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות