שבת , אפריל 20 2024

להציל את הריאה הירוקה האחרונה של רמת גן

מלי ברנס, תושבת שכונת חרוזים, מובילה מאבק נגד כוונת עיריית תל אביב להקים חניון בשטח פארק הירקון שמול ביתה: "אני פה כבר 40 שנה ואני עצובה שהורסים את הטבע. מה יהיה על החיות? מה יהיה על הצמחים היפים? אני נלחמת לא רק למעני אלא למען הדורות הבאים"

מלי ברנס צילום תומר קרן
מלי ברנס צילום תומר קרן

לפני 40 שנה הגיעה מלי ברנס, תושבת רחוב הנהר ברמת גן. “זה היה פה כמו גן עדן”, היא נזכרת. “היו פה עצים וציפורים ומים. הרגשתי שאני חיה בתוך כפר ירוק וקסום”. לפני כשבועיים הבחינה בטרקטור שהגיעה למקום. “ממה שהבנתי עיריית רמת גן רוצה לבנות פה גן ילדים ועיריית תל אביב רוצה לבנות פה חניון. הולכים להרוס את הריאה הירוקה האחרונה ברמת גן”.
כשהיא נשאלת איך הגיבו ראשי העיר לפנייתה היא אומרת ש”הרדימו אותנו. פניתי בזמנו לאביהוא בן משה שיעזור. הוא אמר שישלחו מכתב לעיריית תל אביב אבל זה לא עזר”


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


חבר המועצה אביהוא בן משה אומר כי “מלי היא פעילה של ליעד אילני. חצי שנה הוא בשלטון. מה הוא עשה בשביל לעצור את התכנית?..

ליעד אילני, מ”מ ראש העיר רמת גן, בתגובה לאתר רמת גן גבעתיים ניוז – “אביהוא בן משה מסמל את כל מה שרע בפוליטיקה. 15 שנים בהן נתן יד לכאוס תכנוני וחוסר אחריות בתחום הבנייה שייקח שנים לתקן”.
מעיריית תל אביבי נמסר – הועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו פועלת לביטול החנייה הקיימת בלב הפארק וריכוזה בשוליים באופן שתשתלב במרחב הפתוח, במטרה לשמר את ערכי הטבע והנוף הייחודים למקום

לפני כשבועיים הבחינה ברנס ממרפסת ביתה בטרקטור שהגיעה למקום והתעניינה במעשיו. “הוא לא נתן לי הסברים, אבל ממה שהבנתי הוא התחיל להכשיר את הקרקע לעבודות במקום”, היא מספרת בשיחה עם “רמת גן  גבעתיים ניוז”. “ממה שהבנתי עיריית רמת גן רוצה לבנות פה גן ילדים ועיריית תל אביב רוצה לבנות פה חניון. הולכים להרוס את הריאה הירוקה האחרונה ברמת גן”.

לדבריה, לא מדובר במאבק אישי שלה, אלא של כל התושבים באזור. “אני פה כבר 40 שנה ואני עצובה שהורסים את הטבע. מה יהיה על החיות? מה יהיה על הצמחים היפים? אני נלחמת לא רק למעני אלא למען הדורות הבאים”.

חבר המועצה אביהוא בן משה אומר כי “מלי היא פעילה של ליעד אילני. חצי שנה הוא בשלטון. מה הוא עשה בשביל לעצור את התכנית? אני יכול להגיד לך מה אני עשיתי. עשינו הכל בקדנציה האחרונה כדי לעצור את התכנית. מדובר בשטח מוניציפלי של עיריית תל אביב. רק היא קובעת מה ייעשה בשטח הזה. ניסינו למנוע את זה על ידי שתילת עצים בחלק שלנו. הודענו שלא נאפשר למכוניות להיכנס לחניון דרך רחוב איתמר ולא דרך רחוב חרוזים. כרגע נדרשת מההנהגה החדשה לפעול ולא להגיד ש’נבדוק את המצב’. אני מציע למלי ברנס לדרוש מהמועמד שלה תשובות ברורות לגבי השטח”.

ליעד אילני, מ”מ רה”ע מסר בתגובה לדבריו של אביהוא בן משה: אביהוא בן משה מסמל את כל מה שרע בפוליטיקה. 15 שנים בהן נתן יד לכאוס תכנוני וחוסר אחריות בתחום הבנייה שייקח שנים לתקן.
מילא, היה מודה בכישלונותיו הייתי אומר כי מודה ועוזב ירוחם, אבל אביהוא מוסיף חטא על פשע וגונב דעת כהרגלו בקודש. העיריה עושה כמיטב יכולתה לנסות ולמנוע את ההחלטה, אולם לאור השייכות של השטח לתל אביב יכולתנו מוגבלת, כפי שאביהוא בן משה עצמו טען ולכן לא ברור על מה הוא מלין.
ראש העיר מטפל באופן אישי בעניין ועתיד להיפגש בקרוב עם ראש עיריית ת”א רון חולדאי בנושא. אנחנו נמשיך ונעשה בכל תחום ונושא בכדי לתקן את הכשלים של אביהוא בן משה ולהחזיר את רמת-גן לימיה הגדולים.

תגובת עיריית תל אביב-יפו: הועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו פועלת לביטול החנייה הקיימת בלב הפארק וריכוזה בשוליים באופן שתשתלב במרחב הפתוח, במטרה לשמר את ערכי הטבע והנוף הייחודים למקום. במקביל, התכנית כוללת הסרת גדרות וצמצום שטח החווה החקלאית לכדי חצי על מנת לשפר את תפקודו של המקום כאתר טבע עירוני. העירייה ניהלה שיחות עם תושבי שכונת חרוזים היות וחלק זה של הפארק גובל עם רמת גן ומכירה את התנגדותם. העירייה תמשיך בדו- שיח מול תושבי השכונה, בשיתוף עיריית רמת גן, אשר תזמן את התושבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. כל פגיעה בטבע העירוני היא פגיעה במפלט האחרון שנותר מהצפיפות העירונית שתגבר עם השנים .אזור ירוק זה הוא נכס שלא יסולא בפז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רכב הטיוטה שנגנב | צילום: באדיבות משטרת ישראל

גנב טיוטה מרח’ תל חי, פגע ב-11 מכוניות – ונעצר בתום מרדף רגלי (סרטון)

תפריט נגישות