יום שלישי , אפריל 16 2024

“להקים במרום נווה גן זה כמו להקים ישיבה בקיבוץ”

תושבים בשכונת מרום נווה ברמת גן, אספו עשרות אלפי שקלים כדי להגיש ערר נגד התכנית לבנות אשכול גני ילדים: "אין כאן מספיק ילדים קטנים בשביל גן אחד, אז לשישה? הסיבה היחידה לבנייה כאן היא פוליטית"

שכונת מרום נווה

בשבוע שעבר אישרה העירייה הקמה של אשכול גנים ברחוב רימלט בשכונת מרום נווה ברמת גן, למרות מחאת התושבים במקום שחוששים מעומס תחבורתי. כעת הם מתכוונים להגיש ערר לוועדה המחוזית שיעכב את השופלים שאמורים לעלות על הקרקע אחרי החגים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


לטענת התושבים, התכנית, שתגרום לעומס תחבורתי אדיר במקום, יוצאת לפועל ללא שקיפות, ללא סקר מקיף ורק מטעמים פוליטיים. “ברמת אפעל ובמרום נווה כרמל קיבל פחות קולות מזינגר. אז עכשיו הוא מתנקם בנו”, אומר אחד התושבים. “הוא הבטיח שקיפות והדבר הראשון שהוא עשה אחר הבחירות זה להרים אשכול גנים מתחת לאף שלנו. אנחנו נגיש ערר ונמנע את התכנית ההרסנית הזו שלא מתאימה לאופי השכונה. אין כאן ילדים קטנים. להקים פה גן זה כמו להקים ישיבה בקיבוץ”.

לדברי התושבים אם התכנית תצא לפועל בכל בוקר בשעה שכל דיירי הרחוב – 550 משפחות עם שני רכבים למשפחה – יוצאים לעבודה יצטרפו עוד 200 רכבי הורי ילדי הגנים. “ילד גן חייבים לקחת עד לפתח הגן בקומה השלישית והרביעית. זה אומר 10-15 דקות עד פינוי הרכב ממקום חנייתו. אשכול הגנים יגרור ביטול 40 חניות שמשמשות בין השאר את מועדון היום לקשיש המצוי גם הוא בחלקה המיועדת לאשכול הגנים”.

WhatsApp Image 2019-06-17 at 17.34.23

סקיצה של הגן והחניון הצמוד

בימים האחרונים עברו ראשי הוועדים בין התושבים הסמוכים ואספו עשרות אלפי שקלים במטרה להגיע לסכום שדרוש כדי לממן מהלך משפטי נגד העירייה.

ליאור מרגלית, מראשי המאבק, אומר כי “בבית ספר ‘מורדי הגטאות’ הסמוך פותחים פחות כיתות א’ בשנה הבאה. זה אומר שיש פחות ילדים באזור. אז למה לפתוח כאן גנים? פנינו לעירייה ושאלנו אותם אם יש להם סקר גנים. אמרו שיש אבל הוא לא עדכני ולכן לא מראים לנו אותו. זו לא תשובה רצינית.

אתה לא מקים גן בלי להראות נתונים של סקר ביקושים, מאיפה יבואו הילדים. בסופו של דבר העירייה אמרה את האמת: הגנים האלה הם לא לילדי מרום נווה אלא לכל ילדי רמת גן. בסדר, אבל איך זה בא לידי ביטוי מבחינת תנועה ותחבורה. יש לכם סקר כזה? אמרו לא, אבל יהיה בסדר. זו הסיבה שאנחנו מגישים את הערר ומצטיידים באנשי מקצוע בתחום”.

לדבריו, “העירייה עושה את כל השגיאות האפשריות. בלי תכנון, ובלי שקיפות. כל מי שחושב טיפה אחרת מסמנים אותו כאויב ומשמיצים אותו. במקום להגיד רגע בואו נקשיב. ניסינו לעשות משא ומתן עם העירייה אבל זה נכשל. הם לא ממש מוכנים להקשיב למרות שהם מבינים שנפלו פגמים בתכנון. זו הסיבה שאנחנו הולכים לערר שיכפה על העירייה לעשות תכנון כמו שצריך”.

מרגלית אומר כי תמך בכרמל שאמה בבחירות ושכנע רבים להצביע לו וניכר בקולות שהוא מאוכזב. “יש נימה של חוסר סובלנות של כרמל בוואטסאפ עם תושבי השכונה. זה מאוד ברור”.

אביבית מאור נמרודי, לשעבר סגנית ראש העירייה, אומרת כי “אין ספק שחייבים לבנות גני ילדים בעיר ואין ספק שיש לעשות שימוש נכון ויעיל בכל השטחים הציבוריים, אבל אשכול גנים ברימלט הוא בלתי אפשרי ויש לבנות במגרש מבנה ציבור שלא כולם מגיעים באותה שעה לאסוף את הילדים”.

לדבריה, “הסיבה שלא אישרנו את אשכול הגנים בקדנציה הקודמת היתה בעיית התנועה. גני הילדים המתוכננים לא מיועדים רק לילדי השכונה אלא בין היתר גן אנטרופוסופי, דתי וחינוך מיוחד כך שרובם יגיעו עם רכבים ולא ברגל.

הצעתי לבחון חלופה במקום החניה של אולם הספורט במרום נווה , רחוב ליד יש מגרש גדול, הכניסה אליו תהיה דרך חזון איש, שם יהיה מקום גם לחניה וגם לאשכול גנים ובמגרש ברימלט לבנות מבנה ציבור כגון מתנ”ס, קונסרבטוריון באופן תמוה העירייה לא מוכנה לשקול שום חלופה וגם שום נימוק למה זה לא אפשרי לא ניתן”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. מאז נפלה ההחלטה שלא לבנות מרפאה אזורית במקום, הרחוב המפותל לא התיישר ולא התרחב.אז מה השתנה? סובבו את הכניסה לרחוב נגבה שמחה וששון. אפשר לחשוב שמדובר בשאנז אליזה .המדרכות ברחוב התרחבו – גם זה לא קרה. חלק מחברי הקואליציה לא מכירים את הנושא לעומק וחבל. מזמינה אותם לסיור בשטח.הצענו חלופות . מעניין מה היו הסיבות שהן נידחו? לא קבלנו הסברים.מקוה שגם יקשיבו לנו ולא רק ישמעו אותנו.
    ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות