יום שישי , מרץ 29 2024

מחאת הסרדינים ממשיכה: התעמתו עם קוניק, הפגינו מול משרד החינוך

מחאת הסרדינים הערב מול משרד החינוך, צילום: באדיבות הורי ברנר
מחאת הסרדינים הערב מול משרד החינוך, צילום: באדיבות הורי ברנר

הפגנה נוספת במאבק הסרדינים שיזמו הורי בית ספר ברנר בגבעתיים התקיימה היום בשעה 16:30 מול משרד החינוך. כמה עשרות הורים וילדים הניפו שלטים וקראו סיסמאות בניסיון נואש לשנות את ההחלטה לאחד כיתות בבית הספר בשנה הבאה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


עו”ד אורלי לייבו, אמא לילדה בבית הספר מספרת. “זה הפך להיות מאבק הארצי. ואנחנו יודעים על הרבה בתי ספר שבחלק מהמקרים מאחדים בהם כיתות כמו אצלנו, מחוץ לרפורמה, ואצל חלקם מאחדים שכבות שבתוך הרפורמה”.

המפגינים היו רוצים לראות את ראש העירייה איתם, צילום: באדיבות הורי ברנר
המפגינים היו רוצים לראות את ראש העירייה איתם, צילום: באדיבות הורי ברנר

מה אתם שומעים ממשרד החינוך? מהעירייה?

“נכון לעכשיו משרד החינוך בוחר לא להתייחס אלינו. הזמנו את ראש העירייה להצטרף אלינו היום להפגנה, בפעם שעברה הוא אמר שנגיד לו והוא יבוא. הדברים התפתחו לעימות”.

“היה לי מאוד קל “למרוח” את הורי ברנר”

העימות המדובר התפתח בפייסבוק כשראש העירייה, המקפיד להשיב לכל פונה, כתב פוסט בעצמו:

פוסט התגובה של קוניק, צילום מסך
פוסט התגובה של קוניק, צילום מסך
מגובה במסמכים, צילום מסך
מגובה במסמכים, צילום מסך

אחת המגיבות לפוסט של קוניק הייתה אורלי לייבו:

תגובה לפוסט של קוניק, צילום מסך
תגובה לפוסט של קוניק, צילום מסך

“מאוד עצוב שראש העירייה לא מצטרף”

מירב פולימר, אמא נוספת שיצאה להפגין מאמינה שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה. “הצלחנו לגייס עוד בתי ספר מרחבי הארץ, הם פשוט מגיעים להפגין יד ביד איתנו מול משרד החינוך. אני יכולה להגיד שהכדור הוא גם בידיים של ראש העירייה, וגם בידיים של משרד החינוך. זו עבודה של שני הצדדים האלה. מאוד עצוב שראש העירייה לא מצטרף יחד איתנו למאבק”.

הוא לא ניסה לעזור?

“הוא עושה דברים מאוד מינימליים. פגישה אחת על הדרך באירוע. הוא כל הזמן אומר לנו תפגשו עם יזהר אופלטקה, מחזיק תיק החינוך בגבעתיים, ועם אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך בגבעתיים. היו לנו פגישות איתם והם לא הציעו לנו שום דבר כדי לקדם את העניין. הם כל הזמן מעבירים את הכדור למשרד החינוך, כשאני באופן אישי מבינה שכן יש יכולות, ואם הם היו פונים בזמן למשרד החינוך, מה שלא קרה, אז יש שעות מחוזיות שמנהלת המחוז המרכז חיה שיטאי יכולה לחלק אותם לפי הצרכים, כדי שבעצם לא יאחדו את השכבה. צריכים שתהיה מחנכת שלישית לכיתה השלישית. וגם שעות של המקצועות ללימוד. זה יכולה רק מנהלת המחוז לתת. אנחנו הבנו שפשוט היו ישובים אחרים וראשי ישוביים שפנו לפני גבעתיים וקיבלו את השעות האלה”.

ההפגנה הקודמת מול משרד החינוך, צילום: ועד הורי ברנר
ההפגנה הקודמת מול משרד החינוך, צילום: ועד הורי ברנר

למה אתם מתעקשים? לא הגיע הרגע לקבל את ההחלטה?

“לשכבה שלנו יש צרכים שלא נמצאים בכל שכבה, היא לא השכבה הסטנדרטית. יש בשכבה שני ילדים על הרצף, עם סייעות צמודות. אמרו לנו: ‘אוקיי, אז לכל ילד נשאיר את המחנכת שהוא רגיל אליה’, אבל ברגע שאת משנה לו את ההרכב הכיתתי שלו, אז את כבר משנה לו את התמהיל שהוא רגיל אליו, ובמיוחד כשהכיתה הופכת להיות הרבה יותר צפופה”.

בפוסט שפירסם קוניק הוא מציג את עמדתו בצורה מנומקת

“נכון שראש העיר שלנו שלח מכתב לפני חודש למנכ”ל משרד החינוך, אבל הוא לא קיבל תשובה. והוא לא בירר מה עם זה. למה הוא לא דרש מענה? במקום זה הוא מתנגח בנו, ההורים. אני לא מצליחה להבין את הגישה הזאת. כל שנה הם יכולים לעשות משהו אחר על פי מספר הילדים בשכבה. זה מאוד בעייתי החוסר יציבות הזאת. על אחת כמה וכמה כשיש ילדים משולבים. הדבר שמבחינתי הכי חמור זה שהם מנסים לסכסך בין ההורים כדי להוריד אותנו מהם”.

תגובת עיריית גבעתיים: “ראש העירייה רן קוניק ומנהל החינוך מגיבים לכל פונה בכבוד ובאריכות. אנו מבינים את סערת הרגשות וצר לנו על התחושות הקשות, אך לפעמים התשובות לבקשות אינן תלויות בעירייה וחלק מההורים מתקשים לקבלן, מה שהופך את הדיון לסוער ואישי. עיריית גבעתיים תעשה ככל יכולתה לסייע לתלמידים להסתגל לכיתות החדשות, כולל תגבור מורים מקצועיים, תוספת שעות הוראה ותוכנית למידה קבוצתית מותאמת”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות