יום שלישי , יוני 23 2026

שינוי הסדרי תנועה בגבעתיים

שינוי הסדרי תנועה בגבעתיים כל החדשות והעדכונים החמים בנושא, כולל תמונות, סרטי וידאו וכתבות על שינוי הסדרי תנועה בגבעתיים.

תושבי גבעתיים נאבקים בכאוס התחבורתי בצומת עליית הנוער-כצנלסון

מזה כארבעה חודשים שהחיים עבור מאות משפחות ואלפי נהגים בציר שבין גבעתיים לתל אביב הפכו לבלתי נסבלים. מה שהובטח כפרויקט תשתית חיוני ומתקדם של חברת "נתיבי איילון", הסתיים בשינוי הסדר תנועה בצומת הרחובות עליית הנוער וכצנלסון (עמק ברכה) אשר מדיר שינה מעיניהם של תושבים המתגוררים באזור.

התוצאה לטענתם: עומסי ענק, בלבול בקרב הנהגים, רעש בלתי פוסק של צפירות הפוגמים באיכות החיים באזור, בשילוב עם מה שמוגדר "ככאוס תחבורתי" של ממש.

לאחרונה החליטו מספר תושבי גבעתיים לאור המצב הקטסטרופלי לדבריהם, לקחת את המושכות לידיים ולהשיק עצומה באינטרנט, תחת הכותרת – "עוצרים את הסיוט בצומת עליית הנוער-כצנלסון".

העצומה עליה אמון תומר קריחלי, יחד עם מספר תושבים נוספים המתגוררים ברחובות הסמוכים לצומת, פונה באופן ישיר לראשי העיריות של תל אביב וגבעתיים, לחברת נתיבי איילון ולמשרד התחבורה, בדרישה לשינוי מיידי של "הסדר התנועה הכושל", כך לדבריהם.

בשיחה עם "רמת גן גבעתיים ניוז" שוטח קריחלי את הסטטוס-קוו הקיים בצומת. "הסדר התנועה החדש, שנפתח בסוף חודש ינואר, כולל הרחבה לשני נתיבי תנועה לכל כיוון. בעוד שבעבר פעל בצומת רמזור אחד אחיד, כעת המצב הוא שהופרדו הרמזורים: נתיב אחד לפונים שמאלה בלבד עם רמזור נפרד, ונתיב שני לממשיכים ישר או פונים ימינה".

לטענת קריחלי פיצול זה הפך למלכודת תנועה בשל תכנון לקוי וסימונים מטעים. "בכביש מצפון לדרום (לכיוון כצנלסון) מיושם כעת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בנתיב הימני, אך הוא מסתיים באורח פלא לאחר כ-200 מטרים בלבד. זה גורם לרכבים פרטיים להצטופף כולם בנתיב השמאלי, מבלי שהם מודעים לכך שהוא מיועד לפנייה שמאלה בלבד".

קריחלי מוסיף כי האבסורד הגדול מגיע דווקא מכיוון התחבורה הציבורית: "מרבית האוטובוסים המגיעים בציר הזה צריכים לפנות שמאלה. בשל התכנון, הם נאלצים 'לחתוך' ברגע האחרון מהנתיב הימני אל הנתיב השמאלי העמוס ברכבים, ובכך חוסמים את שני הנתיבים וחוסמים לחלוטין את הצומת. גם הסימונים לאורך הציר מטעים את הנהגים לחשוב שניתן להמשיך ישר משני הנתיבים, ורק כ-20 מטרים לפני הצומת מופיע סימון הפנייה שמאלה. זה יוצר 'צוואר בקבוק' קשוח".

ביחס להפצת העצומה מספר קריחלי כי: "הכנתי את העצומה בעקבות התסכול העצום. הקמנו קבוצת וואטסאפ של עשרות תושבים זועמים. התכנון הנוכחי פשוט גרוע וגורם לאנשים לבצע עבירות תנועה בעל כורחן".

קריחלי מדגיש את הפגיעה באיכות החיים: "בתקופת העבודות, כשהיה רק נתיב אחד לכל כיוון, לא היה רעש כזה של צפירות ובלאגן מהצומת, אפילו בשעות העמוסות ביותר. המצב כרגע נוראי וזה נובע בעיקר מתסכול של הנהגים שחווים חסימות ונאלצים לחכות עוד מחזור רמזור שלם או שניים רק כדי לעבור. כולם סובלים כאן – הנהגים, האוטובוסים, הולכי הרגל והתושבים שגרים בצמוד לצומת. מעולם לא היה פה רעש מחריד שכזה".

מעיריית תל-אביב יפו נמסר: "הצומת המדובר אמור היה להיכלל בפרויקט 'מהיר לעיר כצנלסון-עלית הנוער' המקודם על ידי משרד התחבורה דרך חברת נתיבי איילון ומטרתו שדרוג מערך התחבורה הציבורית מגבעתיים לתל-אביב יפו. לצערנו, מומש רק חלק מהפרויקט הנושק לתל-אביב-יפו ברחוב עליית הנוער, והצומת האמור לא נכלל בו לבסוף. לנוכח עומסי תנועה באזור, עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף עם עיריית גבעתיים וחברת נתיבי איילון, פועלים בימים אלו לשפר את זרימת התנועה בצומת, כאשר הצפי לסיום ההסדרה הוא בעוד כחודש".

מחברת נתיבי איילון נמסר: "עיריית תל אביב פנתה לנתיבי איילון בבקשה לבצע עדכון ברמזור במקום. אנחנו פועלים לביצוע השינוי".

בתגובה לכתבה ציינו גורמים בעיריית גבעתיים כי העירייה פנתה לעיריית תל אביב ולחברת "נתיבי איילון" בבקשה לבחון שינוי בצומת המדובר. בעקבות כך, בוצעה ספירת תנועה בצומת לקראת תכנון מחודש.

להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> רמת גן לחצו כאןגבעתיים לחצו כאן.

קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל desk@d-news.co.il או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

תפריט נגישות