יום שישי , מרץ 29 2024

“זה יהיה אסון לסגור את חוות הסוסים”

סגן ראש העירייה לשעבר, אבי ליליאן, תוקף את הכוונה לסגור את חוות הסוסים: "החווה היא נכס לרמת גן ולמדינה". ומה לגבי צער בעלי חיים? "יש כאלה שמתנגדים גם לכלבי נחייה כי זה פוגע בכלב. על פי אותה אמת מידה תסגור גם את הספארי"

חוות הסוסים
חוות הסוסים

הווטרינר אבי ליליאן, לשעבר סגן ראש העירייה, מזדעק נגד הכוונה לסגור את חוות הסוסים ברמת גן.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


“רכיבה טיפולית היא אחד הכלים החשובים ביותר, בקשר שבין אנשים ובעלי חיים בכלל, ולאנשים בעלי צרכים מיוחדים, בפרט”, אומר ליליאן. “חוות הסוסים היא נכס לרמת גן ולמדינה. העבודה הטיפולית שהם עושים באנשים עם צרכים מיוחדים היא עבודת קודש. הם מביאים כבוד גדול לעיר ולמדינת ישראל מבחינה ספורטיבית וטיפולית. אסור לסגור את חוות הסוסים, זה יהיה אסון. היא צריכה להפוך לנכס לאומי. לא רק שהמקום הזה לא פוגע באף אחד, היא מביאה רק טוב לעיר שלנו והמחשבה לסגור את החווה הזו היא רעיון גרוע”.

אין עדיין החלטה לסגור. למה נזעקת עכשיו?

“כי ראיתי שראש העירייה העלה פוסט בנושא וזה גרם לי להבין שזה הכיוון. מניסיון דברים כאלה צריך לעצור כבר בשלב הזה“.

למה רוצים לסגור?

“יש כל מיני אנשים שלוטשים עיניים לשטח הזה. הם רואים את השטח הזה ברמה הנדל”נית. אין לי הוכחה לזה כי אני כבר לא בעירייה. אני ניזון רק מהשמועות שמגיעות אליי”.

אבי ליליאן
אבי ליליאן

דובר אגודת צער בעלי חיים בישראל, גדי ויטנר אורסיאנו: “האגודה מבקשת ופונה באופן רציף אל כל הרשויות שבתחומן פועלות חוות סוסים או כל חווה טיםולית דומה המאכלסת בעלי חיים בשטחה אם למטרות רכיבה או רכיבה טיפולית שיעמדו בתנאי הרישוי, הגידול והאחזקה בהתאם לתקנות, לנהלים ולחוקים במדינה ומי שאמון על הפיקוח הוא משרד החקלאות והממונה על פי חוק צער בעלי חיים. חשוב לבצע בדיקות מקיפות הן לחווה, לשטחים ולמתקנים והן לבעלי החיים בחווה ולמנוע מהם צער וסבל ולהעניק להם את החיים הטובים ביותר כשהם משרתים אותנו בני האדם למטרות הנאה וטיפולים נפשיים. בעלי החיים הם הפרטנרים הנהדרים לכל אדם ועלינו לדאוג לרווחתם ברמה הטובה ביותר”.

ליליאן לא מתרגש. “יש כאלה שמתנגדים גם לכלבי נחייה כי זה פוגע בכלב, אבל מעט מאוד אנשים חושבים ככה. אנשים רוכבים על סוסים 10,000 שנה. הסוסים שם לא סובלים. הם אהובים וכל הזמן מנקים אותם ומוציאים אותם לפעילויות. אין להם סימנים של סוסים במצוקה. על פי אותה אמת מידה תסגור גם את הספארי”.

אם כבר מדברים אז מתבקש לשאול אם אתה מתגעגע לפוליטיקה.

“מאוד. הייתי חוזר מחר, אבל המשפחה מתנגדת. לא פשוט להיות שליח ציבור. זה המון שעות על חשבון העבודה והמשפחה”.

אתה היית מהלוחמים הגדולים נגד צבי בר ומהאחראים לכך שהוא סיים בסופו של יום בכלא. יש לך רחמים על האיש?

“ממש לא. הבטחתי לפעול למען שלטון נקי וזה מה שעשיתי”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. כבר דובר רבות שבבוא מן הימים נהיה מטרופולין אחד ענק מחדרה עד גדרה. אבל מה עם עתודות הקרקע לשטחים ציבוריים לריאות הירוקות ועתיד נחלת הכלל בעלי חיים וכו’ מה דינם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות