יום שלישי , אפריל 23 2024

כך תתנהגו בהתאם: על היערכות הקיץ של המשטרה ברמת גן

בשכונת נחלת גנים ירדה כמות התלונות על מפגעי רעש ב-50 אחוז לעומת אשתקד. ברחובות הרצל וקריניצי ירידה של 38 אחוז בתלונות על מטרדי תנועה. סיפור הצלחה

נוכחות משטרתית בגינה ציבורית, צילום: באדיבות דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

מטרדי הרעש הם תופעה חוזרת המאפיינת את תקופת הקיץ. פקד איציק מלכי, קצין סיור מרחב דן, מספר על ההיערכות המשטרתית השנה במטרה לצמצם את היקף התופעה. “אני מופקד על איזור צפון רמת גן, אזור שכונת נחלת גנים. המטרה שלנו היא צמצום של 40 אחוז בכלל אירועי מטרדי הרעש לעומת כמות האירועים בשנת 2017. לתת לאזרח הנורמטיבי את המנוחה שלו”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מה תוכנית העבודה?

“התחלנו את הפעילות בתחילת 2018. בתום 7 חודשים לא רק שהצלחנו לעמוד ביעד של 40 אחוז, הצלחנו אפילו לשדרג אותו ואנחנו עומדים על צמצום של 50 אחוז לעומת התקופה המקבילה ב-2017. עשינו זאת באמצעות שני פרמטרים: הראשון, הצבות סטטיות בנקודות בעייתיות. על פי ניתוח אירועים רואים איפה יש בעיות ומטפלים נקודתית. אם זה גינות ציבוריות, עסקים או אתרי בנייה”.

יעניין אותך גם

אנחנו לא לבד: האזרחים הוותיקים יבקרו בבתי חבריהם

מזון לנשמות: מתכונים מושלמים לחגיגת ט”ו באב ביתית

פקד איציק מלכי, צילום: באדיבות דוברות המשטרה
פקד איציק מלכי, צילום: באדיבות דוברות המשטרה

“לא באים להרוס להם את הבילוי”

באיזה סוג של מטרדי רעש אתם מטפלים חוץ מנערים שמתכנסים בגינות?

“יש לנו הרבה אזרחים שמתקשרים לפני שבע בבוקר שהאתרי בנייה פשוט נפתחים. אז אנחנו מגיעים לאתרי בנייה, מביאים את מנהלי האתר לשימועים. עשיתי כבר 10 כאלה בתחום רמת גן. מעבר לכך הבאתי לחקירה פלילית שני מנהלי אתרי בנייה בעקבות זה שלא הקשיבו לא פעם ולא פעמיים. אכן, עיקר הפעילות בגינות ציבוריות שונות. בתחום העסקים שעושים רעש. סתם לדוגמא יש פיצריה או גלידריה שמביאה הרבה נערים שעושים רעש אחרי 23:00 או 24:00 בלילה, ואנחנו באים לשם ומטפלים נקודתית”

הפרמטר השני לדברי מלכי הוא פעולות הסברה. “יש לנו מבצעים שאנחנו עושים עם כוח גדול במטרה למגר את התופעות האלה. אנחנו בקשר עם ועדי השכונה, יש להם את הטלפון שלי ושל המש”ק האחראי על האיזור. אנחנו עושים הרצאות במוסדות חינוך, עושים את המקסימום להיפגש עם הנערים, להסביר להם את החוק. אנחנו משאירים פליירים בתיבות דואר עם שעות המנוחה, שמשעה 23:00 אסור לעשות רעש, אם זה קריוקי לדוגמא”.

עיקר הפעילות בגינות הציבוריות, צילום אילוסטרציה
עיקר הפעילות בגינות הציבוריות, צילום אילוסטרציה

מלכי מספר על השגרה היומית בשטח. “בעצם אנחנו בכל ערב מכנסים כוח גדול עם מפקד תורן, שמקבלים תדריך ספציפי לגבי עבירות איכות חיים בשכונה.הצוותים מגיעים לשטח לאתר את הנערים שמשוטטים עם אופניים, מתכנסים בגינות עם אלכוהול ועושים רעש, נערים שמגיעים עם טייפ מזדמן ומפעילים אותו בלילה”.

זו שכונה שמספר האירועים בה גדול יותר מבשכונות אחרות?

“כן, יחסית לשכונות אחרות, בגלל שיש שם מספר גינות ומספר עסקים. המקום הזה נבחר לפי ניתוחים שעשינו. הפעילות הזו היא לא רק אכיפה, היא בעיקר הסברתית. המטרה שלנו לאפשר לנוער להנות מהחופש, עם חיי חברה תקינים, אנחנו לא באים להרוס להם את הבילוי. אבל יחד עם זאת לשמור על הביטחון ברחובות ולתת לאזרח הנורמטיבי את המנוחה שלו”.

פקקים בהרצל: “יחידה מקומית לרחובות האלה”

מטרד נוסף שמקבל תשומת לב מיוחדת בעיר הוא זה של מטרדי התנועה. רס”מ אבי הבה, מפקד השיטור העירוני מספר: “התחלנו לטפל בכל נושא מטרדי התנועה ברחובות הרצל וקריניצי ברמת גן. מה שקרה שם זה שהתקבלו המון פניות על ידי אזרחים ועוברי דרך שדיווחו על חסימות מעבר, חניות כפולות, חניות על המדרכה, לכן התחלנו לטפל באזור”.

מה גרם לכמות התלונות הגדולה?

“יש שם גם עסקים וגם בנייני מגורים, השילוב של שניהם יוצר עומסי תנועה. משאיות מגיעות לפרוק סחורה ולא היה להם איפה לפרוק. אז הם היו חוסמים נתיב ונוצר עומס תנועה במקום. בנינו איזושהי תוכנית וביקשנו להוסיף, דבר שאושר, חניות נוספות למשאיות לפריקה ולטעינה. פריקת סחורה לעסקים. הוספנו, יש לי כתובות: בהרצל 71, הוספנו 2 חניות לפריקה ולטעינה, בהרצל 75, בהרצל 59, ברואה 3 שזה על הפינה של הרצל, עוד מקומות למשאיות. כמובן גם פירסמנו את זה. חילקנו מנשרים בנושא עם הסבר גם לבעלי עסקים וגם בתיבות הדואר של התושבים. מעבר לזה עשינו פורום עסקים, בשיתוף העירייה. הייתי שם, נתתי להם רקע כללי על מטרדי התנועה: מה היה ומה מצבנו כרגע. הסברנו להם את החשיבות, שיבינו את המשמעות של מה שקורה כשמשאיות שמגיעות לפרוק סחורה בעסק שלהם חוסמות נתיב”.

רחוב ביאליק ברמת גן, צילום: באדיבות דוברות עיריית רמת גן
רחוב ביאליק ברמת גן, צילום: באדיבות דוברות עיריית רמת גן

הבה מספר כי הפיתרונות נולדו בזכות הליכה רגלית באזור. “הכנסנו גם יחידה חדשה יחסית, את הסיור הרגלי, שנמצאת על ביאליק והרצל. הם כמובן נכנסו עסק עסק, הסבירו, חילקו את המנשרים וגם לבעלי העסקים יש את הטלפון הישיר של מפקד הסיור הרגלי ושל השוטר הקהילתי המקומי. מעבר לזה הסיור הרגלי נמצא שם ברמה היומיומית הולך שם ברגל, מזיז רכבים, מבצע אכיפה, מדבר עם האנשים. זו יחידה שהיא מקומית אך ורק לרחובות האלה”.

ומה התוצאות של הפעילות?

“לעומת אשתקד? ירידה של 38 אחוז בפניות של תושבים למוקד”. שאפו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

פלנתניה. מרכז מדע חלל ותרבות | צילום רן אליהו

שלא תגידו שלא אמרנו: כ-170 אתרי טיול ייפתחו בחינם בחול המועד

תפריט נגישות