יום שישי , יולי 19 2019
ראשי / מדורים / מהפכת התחבורה בגבעתיים – אלה הקווים החדשים בעיר

מהפכת התחבורה בגבעתיים – אלה הקווים החדשים בעיר

כידוע צפיפותה של גבעתיים, באה לידי ביטוי גם בעומסים רבים על הכבישים המועטים והצרים בעיר. כחלק מפתרונות מתקדמים, עמל ראש עיריית גבעתיים רן קוניק במשך שנים, תוך סיוע ותמיכה מטעם משרד התחבורה, על תוכנית טיוב מערכת ה תחבורה הציבורית בעיר.

אוטובוס. אילוסטרציה

במסגרת "מהפכת התחבורה הציבורית בגבעתיים", מבחינת אוטובוסים- יתווספו קווים חדשים, תחנות חדשות, יורחבו טווחי הקווים למרכזי תעסוקה ועניין ותדירות הקווים תעלה באופן משמעותי. הקווים החדשים יופעלו כבר בתחילת ינואר 2019. מבחינת מוניות שירות – לאחר שנים שלא עברו בעיר מוניות שירות,  העיר קיבלה לראשונה שלושה קווי מוניות שירות חדשים ונרחבים שעתידים להתחיל לפעול כבר בשנת 2019 . בנוסף מספרים לנו בעירייה על פרוייקט חדש שמפעיל משרד התחבורה, בשיתוף חברת דן ועתיד לאפשר לתושבי העיר להזמין באפליקציה תחבורה ציבורית לפי דרישה. הפיילוט עתיד לצאת גם הוא לדרך בחודשים הקרובים.

 


קו מס' 62 קו חדש

נקודות המוצא של הקו הן :מסוף רדינג עד כביש 4 במחלף אלוף שדה (רמת-גן)  זהו קו ישיר מגבעתיים לתחנת הרכבת שלום לדיזינגוף. הקו נוסע במסלול זהה לקו 239 בין רדינג לתחנת הרכבת השלום דרך דיזינגוף. הוא יעבור לכל אורך רחוב כצנלסון, לאורך רחוב בן גוריון ודרך רבין.

תדירות  הקו – כל  כ – 15 דקות

יעדים מרכזיים במסלול הקו :- מרכז גבעתיים, נחלת יצחק, תחנת רכבת השלום, דיזינגוף סנטר, נמל תל-אביב.


 

קו מס' 23 – משנה את מסלולו ומשפר את תדירותו

נקודות המוצא של הקו הן : הכרמלית עד עמידר (רמת-גן) הקו מחליף את קו 65 בין מרכז ר"ג לבין עוזיאל, משה דיין ונווה יהושע, בגבעתיים הקו מחליף את קו 15 בגבעתיים, כשמעבר לתחנות הפנים עירוניות הוא מרחיב את נסיעתו ומחבר את תושבי השכונות למרכז תל-אביב ומרכז ר"ג.

תדירות  הקו – כל  כ – 20 דקות

יעדים מרכזיים  במסלול הקו :- כרמלית, אלנבי, החשמונאים, תחנת רכבת השלום, קניון עזריאלי גבעתיים, עיריית גבעתיים, כופר הישוב, הרצל/ביאליק ר"ג, עוזיאל, נווה ישוע, רמת עמידר.


 

קו 45 – משנה את מסלולו ומשפר את תדירותו

נקודות המוצא של הקו הן : תחנת רכבת האוניברסיטה – וינטר (רמת-גן) הקו יחצה את גבעתיים (רחובות המאבק, ויצמן וכצנלסון) דרך מרכז ר"ג (הרצל/ביאליק) ישירות לבורסה ולאוניברסיטה (התחנות בבני ברק, גבעת שמואל ותל השומר מבוטלות). לתושבי הקטע המערבי של רח' כצנלסון ניתן השירות לאוניברסיטה ע"י קו 279.

תדירות  הקו – כל  כ- 20 דקות

יעדים מרכזיים במסלול הקו :- תחנת רכבת האוניברסיטה, אוניברסיטה, רמת אביב, הבורסה ברמת-גן, מרכז רמת-גן (ביאליק/הרצל), גבעתיים (כצנלסון, ויצמן, המאבק) תל-אביב (עודד, דרך הטייסים)


 

קו 54 – משנה את מסלולו ומשפר את תדירותו

נקודות המוצא של הקו הן : מסוף כרמלית עד עתידים

תדירות  הקו – כל  כ – 20 דקות

הקו מביא לחיבור רמת-גן וגבעתיים למרכזי תעסוקה ביגאל אלון, רמת החייל ועתידים. הקשר בין יגאל אלון לגבעתיים רמב"ם יינתן באמצעות החלפה בין קווים 63 ו – 54 בשכונת נחלת יצחק.

יעדים מרכזיים במסלול הקו :- כרמלית, כיכר השעון ביפו, תחנת רכבת ההגנה, יגאל אלון, כצנלסון (גבעתיים), ככר נוח,  קריניצי (רמת-גן), מגדלי ב.ס.ר, קניון עזריאלי איילון, רמת החייל ועתידים.


3 קווי מוניות השירות חדשים יוצאים לדרך

בנוסף לאלו, בתחילת ינואר 2018 פרסם משרד התחבורה את רפורמת מוניות השירות המתוכננת שמוביל שר התחבורה ישראל כץ.

במקור,  גבעתיים כמעט ונשמטה לחלוטין מהרפורמה המתוכננת, נעשתה עבודת מטה של גורמי העירייה ושוגר מכתב התייחסותו של ראש העירייה לגורמי משרד התחבורה, ומאותו רגע העירייה שמרה על קשר רציף עם גורמי משרד תחבורה, זאת ע"מ להבהיר את הצורך ולחדד את חשיבות הכנסתה של גבעתיים ללב הרפורמה. לשמחתנו הרבה משרד התחבורה הבין את הצורך, אימץ והטמיע ברפורמה את מרבית בקשותיו של ראש העירייה. מדובר בשלושה קווים עיקריים, שהמכרז הנוגע להפעלתם הסתיים לאחרונה והם צפויים להיטיב משמעותית עם תושבי העיר להנגיש עבורם תחבורה ציבורית מטרופולינית:

 

  1. קו חוצה כצנלסון- קו מוניות שירות שמתחיל בכניסה לבסיס הצבאי בתל השומר, יצפין דרך רחוב הרא"ה בר"ג עד רחוב שדרות ירושלים בו יפנה מערבה ויחצה את כל רחוב כצנלסון בגבעתיים, וימשיך בנסיעה לכיוון ת"א, דרך ארלוזורוב ועד התחנה הסופית במסוף רידינג.
  2. קו מרכז העיר-  קו מוניות שירות שמתחיל בצפון רחוב בן גוריון, נכנס לגבעתיים ברחוב כצנלסון עד ויצמן, לאחר מכן עושה סיבוב בתוך הרחובות הפנימיים של העיר- בורוכוב, ז'בוטינסקי, המרי, גולומב, הכנסת, בן צבי, רמב"ם וההגנה, ומשם ימשיך בנסיעה לכיוון ת"א באמצעות דרך השלום, קפלן, רוטשילד ועד התחנה הסופית נמל יפו.
  3. קו בן גוריון- קו מוניות שירות שמתחיל בקריית עתידים, נוסע לאורכה של גבעתיים לרחוב בן גוריון, נכנס לעיר ברחוב יצחק רבין, ממשיך לרחוב המאבק, ומשם ימשיך בנסיעה לכיוון ת"א באמצעות הרחובות לה גווארדיה, לוינסקי, החרוצים ועד התחנה הסופית במתחם התחנה.

יתכן ובהמשך יושק קו מוניות שירות נוסף אשר יאפשר לתושבי העיר נסיעה לשדה התעופה וחזרה ממנו.


 

גבעתיים גם מצטרפת לפיילוט ייחודי שיאפשר תחבורה ציבורית מתקדמת על פי דרישה:

חברת דן ומשרד התחבורה הכניסו את העיר גבעתיים לפיילוט הפעלת תחבורה ציבורית מתקדם, העובד על פי דרישה. פרטי ההתקשרו יפוקסמו בקרוב והפיילוט יספק לתושבי העיר מענה תחבורתי נוסף, שיעמיק את נגישות תושבי העיר לתחבורה ציבורית בכל שעה ומכל מקום בעיר.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "כל שינוי בפני עצמו, הוא מבורך ומאפשר שירות תחבורה ציבורית טוב יותר לתושבי העיר, אבל כשמצרפים את כלל השינויים ביחד, מדובר במהפיכה של ממש. אני מודה לשר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, על ההבנה וההירתמות לשינויים הרבים. לגורמי משרד התחבורה שסייעו רבות ולאנשי המקצוע בעירייה, על תקופה ארוכה של עבודה מאומצת והכנות רבות, שהובילו אותנו להישגים מפוארים. אני מקווה שתושבי העיר ישתמשו כעת יותר ויותר בתחבורה הציבורית, שתאפשר להם להגיע במהירות ובקלות לנקודות עניין רבות בתוך העיר ומחוצה לה. השלב הבא מבחינתנו הוא לקבל ממשרד התחבורה תקציב להרחבה, שיפוץ והקמת חניונים בעורקים הראשיים – כצנלסון וויצמן, דבר שיאפשר הרחבת מדרכות והקמת נתיבי תחבורה ציבורית ומסלולי אופניים בטוחים."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ג'ורג' קוואז בע

הכי מומלצים – כלי עבודה למקצוענים